Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2-t savuttaa ja röpeltää lähtiessä

Aloittaja Juha|, 11.06.08 - klo:17:46

« edellinen - seuraava »

Juha|

Itselläni siis alla Generic XOR 50 -08 
Ilmentynyt ongelma lähtiessä.. rupeaa röpöttämään eikä kiihdy sen vuoksi hyvin. tupruttaa putkesta savua aivan taivaallisesti.. monet sanovat öljypolttimeksi?? miten voisin korjailla? Anteeksi että olen idiootti..:D

Edit:  Korjasin otsikon paremmaksi. Kuten myös vastausten otsikon samaksi. -Valvoja.
Ei vauhti tapa, vaan nopea pysähdys.

kekra

#1
Kaksi vai nelitahti?

Juha|

#2
Ei vauhti tapa, vaan nopea pysähdys.

kekra

#3
Ihmetyttää tuo valtava savutus. Jos kone röpöttää niin silloin se saa yleensä liikaa bensaa. Mutta ei sen pitäisi noin savuttaa kuitenkaan. Tuliko tämä vika aivan yllättäen? Jos öljypumppu on jäänyt jostain syystä jumiin "täysille" niin kenties voisi oireilla noin. Tankissa varmasti puhdasta bensaa?

Takuu vielä voimassa?

Juha|

#4
on takuta..... toi niinku kiihtyy hitaasti ku se pärisee jotenki oudosti ja savuttaa
ja on puhasta bensaa..
tätä on jatkunu jo aika pitkää..
se tekee sen ku sammuttaa ja lähtee paikalta..
Ei vauhti tapa, vaan nopea pysähdys.

Coastside

#5
Haiseeko se savu öljyltä vai bensalta? Onko se mustaa vai sinistä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juha|

#6
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 11.06.08 - klo:18:55
Haiseeko se savu öljyltä vai bensalta? Onko se mustaa vai sinistä?
siniseltäse enemmän näyttää haisee vissii enemmän öljylle
Ei vauhti tapa, vaan nopea pysähdys.

kekra

#7
Seuraa kaasuvaijeria siihen kohtaan missä se haarautuu öljypumpulle ja katso palautuuko se öljypumpun vipu ihan loppuun asti kun vääntelet kaasua. Siinä on kyllä sen verran jäykkä jousi että harvoin se katkeaa mutta eipä sitä koskaan tiedä. Kaikkea voi tapahtua.

Tuo että se savuttaa nimenomaan lähdössä viittaisi siihen että saa liikaa öljyä heti alkuunsa. Öljypumppuhan pumppaa kaksitahtimoottorissa sitä enemmän öljyä mitä enemmän kierroksia.

Edit: Onko varmasti kaksitahtiöljyt säiliössä?

Juha|

Lainaus käyttäjältä: kekra - 11.06.08 - klo:20:10
Seuraa kaasuvaijeria siihen kohtaan missä se haarautuu öljypumpulle ja katso palautuuko se öljypumpun vipu ihan loppuun asti kun vääntelet kaasua. Siinä on kyllä sen verran jäykkä jousi että harvoin se katkeaa mutta eipä sitä koskaan tiedä. Kaikkea voi tapahtua.

Tuo että se savuttaa nimenomaan lähdössä viittaisi siihen että saa liikaa öljyä heti alkuunsa. Öljypumppuhan pumppaa kaksitahtimoottorissa sitä enemmän öljyä mitä enemmän kierroksia.

Edit: Onko varmasti kaksitahtiöljyt säiliössä?

neste 2-t superia.... ja tota on vaikee tehä yksin ku ei oo porukat himas.. tai ketää täs apuna..  täytyy huomen käydä liikkeessä vinkumassa..
takuista menee
Ei vauhti tapa, vaan nopea pysähdys.

Juha|

Ei vauhti tapa, vaan nopea pysähdys.

A_sentaja

Vie vaan takuuhuoltoon, koska jos tuhoat vikaa korjatessasi jotain muutakin niin takuu raukeaa. Nesteen 2T super on ihan riittävän hyvää öljyä mopokäytössä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Juha

Lainaus käyttäjältä: Juha| - 11.06.08 - klo:21:08
mitä öljyä suosittelette?
Itse olen käyttänyt Motul 2-t osa synteettistä. Noh liikkeen suosituksesta ja hyvin on sillä toiminut. Eikä koneen pienellä öljyn nielennällä se ole lompakkoonkaan koskenut.

Samppa

#12
Aihetta on käsitelty täällä aikaisemminkin. Jos skootterissasi on säädettävä ölljypumppu on se joko säädetty väärin, tai sitten (mitä minä epäilen) pumppu falskaa ja tiputtelee jatkuvasti öljyä koneeseen (silloinkin kun skootteri ei ole käynnissä). Kun skootterin käynnistää, on savupilvi tämän jälkeen melkoinen. Tuttu vika ja ollut omissakin skoottereissa (tosin eri merkkisiä). Näistä säädettävistä öljypumpuista tuntuu moni alkavan varsinkin vanhemmiten falskaamaan.

Voit varmistaa asian esim. siten, että nyppäset öljypumpulta koneelle / kaasariin lähtevän öljyletkun irti ja asetat yöksi letkunpään astiaan. Kas kummaa ja astiassa on aamulla melkoisesti öljyä, mikäli pumppu siis falskaa. Pumpun voi kokeilla purkaa ja puhdistaa, mutta eipä tuo yleensä auta ilman tiivisteiden vaihtoa, joita voi olla vaikea löytää. Itse olen korjannut ongelman hankkimalla uuden pumpun. Jos purat öljypumpun, muista myös ilmata se ennen kuin lähdet taas ajelemaan. Pumpussa on ilmausruuvi jota avataan sen verran, että alkaa öljy valumaan. Öljyn täytyy olla täysin puhdasta (ei ilmakuplia).

Toisaalta noin uudessa skootterissa on varmasti takuu voimassa, eli takuukorjaukseen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Juha|

hahaha..... liikkeessä sano et on ryypyssä vika :D ens huollossa kuullema vaihtaa sen. tiiä sitte.
Ei vauhti tapa, vaan nopea pysähdys.

Irkus

Lainaus käyttäjältä: Juha| - 19.06.08 - klo:14:49
hahaha..... liikkeessä sano et on ryypyssä vika :D ens huollossa kuullema vaihtaa sen. tiiä sitte.
Itselläni tekee samaa ja voin melkein 55(!)% sanoa, että se on sähköryyppy joka jää päälle kun käynnistää skootterin.