Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway f-act NKD kipinä hukassa

Aloittaja j_jakke, 16.04.14 - klo:17:19

« edellinen - seuraava »

pekpel

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 03.05.14 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 03.05.14 - klo:22:00

Tuo vastus myös lisää kipinän jännitettä, mitä suurempi vastus, sen suurempi jännite kipinällä ja pidemmän välin se hjuppaa tarkasti valitulla hetkellä.

Kuinka vastus lisää jännitettä?
Kysytkö ihan uteilaisuudesta vai ihan vain huvin vuoksi ?
Molempiin tapauksiin toimii sama vastaus, tutustu sähköön pikkasen lisää ..
Itse koen kysymyksen enämpi pottuiluna, johtuen osaksi kysyjän muualla täällä foorumilla oleviin kirjoituksiin.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ko2610

Ei tuo nyt ihan täsmää siihen, mitä meille tekussa teoreettisen sähkötekniikan tunneilla opetettiin.

pekpel

Olen siis väärässä kaiken suhteen... Pyydän anteeksi kaikesta..

Miksi sitten tapahtuu seraavaa ..
Tulpan kärkiväli on 0,4 mm ja jännite on 6000V kipinän syntyessä.
Tulpan kärkiväli on 0,7 mm ja jännite on 8000V kipinän syntyessä.

Sama kone, sama tulppa, vain kärkiväliä muutettu ---
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

helkama sc-r

#18
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 03.05.14 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 03.05.14 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 03.05.14 - klo:22:00

Tuo vastus myös lisää kipinän jännitettä, mitä suurempi vastus, sen suurempi jännite kipinällä ja pidemmän välin se hjuppaa tarkasti valitulla hetkellä.

Kuinka vastus lisää jännitettä?
Kysytkö ihan uteilaisuudesta vai ihan vain huvin vuoksi ?
Molempiin tapauksiin toimii sama vastaus, tutustu sähköön pikkasen lisää ..
Itse koen kysymyksen enämpi pottuiluna, johtuen osaksi kysyjän muualla täällä foorumilla oleviin kirjoituksiin.

Jos joku esittää vääriä väitteitä, jonkun muun on hyvä niitä oikaista, tarkoitus olisi kuitenkin kai saada vehkeet toimimaan, eikä levittää vääriä käsityksiä muillekin.
Olen tutustunut sähköön ja elektroniikkaan 35 vuotta, toki tutustun siihen lisää jos/kun tekniikan kehittyessä jotain uutta tulee vastaan tai uusia tuotteita suunnitellessani jotain tietoa tarvitsen.
Ei kyseessä ollut pottuilu, halusin tietää kuinka perustelet väitteesi.
Täällä on paljon oikeaa tietoa asioista, mutta aika paljon myös hölynpölyä, mistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ei ole järkevää avautua, jos ei tiedä mitään käsiteltävästä asiasta, enkä tarkoita nyt sinua.

ko2610

Tekussa nyt opetettiin mitä opetettiin... ei mitään sytytysjärjestelmiin liittyvää kuitenkaan sähkövoimatekniikan linjalla.
Ilmaväli on kuitenkin eriste ja isompi väli vaatii isomman jännitteen, että sähkö hyppää yli. Ennen kuin virta alkaa kulkea, ei vastuksen yli ole jännitettä! Se ei siis vaikuta hevonp... kipinän syntymiseen. Sen sijaan se rajoittaa virtaa kipinän sytyttyä, mikä puolestaan vaikuttaa radiohäiriöihin ja kipinän kestoon.
Mistä tuo jännite oli mitattu?

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

#21
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 04.05.14 - klo:00:12
Olen siis väärässä kaiken suhteen... Pyydän anteeksi kaikesta..

Olet ennemminkin uhri kuin syyllinen, siksikin on hyvä oikaista vääriä käsityksiä.
Tällaisilla itsesyytöksillä voi olla traagisia seurauksia  :o
Kaikenlaisia väitteitä löytyy netistä, täällä konenikkari on ainakin sellainen, jonka kertomuksiin voi luottaa.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 04.05.14 - klo:01:37
Tekussa nyt opetettiin mitä opetettiin... ei mitään sytytysjärjestelmiin liittyvää kuitenkaan sähkövoimatekniikan linjalla.
Ilmaväli on kuitenkin eriste ja isompi väli vaatii isomman jännitteen, että sähkö hyppää yli. Ennen kuin virta alkaa kulkea, ei vastuksen yli ole jännitettä! Se ei siis vaikuta hevonp... kipinän syntymiseen. Sen sijaan se rajoittaa virtaa kipinän sytyttyä, mikä puolestaan vaikuttaa radiohäiriöihin ja kipinän kestoon.
Mistä tuo jännite oli mitattu?
Tulpanjohdosta induktiivisella anturilla mitä käytetään juurikin sytytysjännitteen mittaukseen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

j_jakke


Pitääkö magneetto vaihtaa myös jos staattorin käämien lukumäärä puolittuu puolella. Koska tässä uudessa staattorissa on puolta vähemmän käämejä ja liitin määräkin heittää yhdellä.

Elias98

Nyt skoba toimii hyvin, niin toivotaan että se toimii jatkosakiin,  ajelin varovasti ja kiitos kaikkille avusta, oli paljon hyviä neuvoja :D :D :D