Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CPI Hussar 2t kopiominarelli brobleemaa..

Aloittaja ramba, 24.10.12 - klo:20:10

« edellinen - seuraava »

ramba

Eipä ole :( Tsekattu on sekin.

Voisiko sähkövika oireilla noin :-X
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

Mistähän laitteesta me koetamme käydä keskustelua?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Lainaus käyttäjältä: jykke-84 - 26.10.12 - klo:07:30
Kiitos ja anteeksi etukäteen mutta rupesi ärsyttämään.
Pekpel:in kommenttiin ainakin itse vastaisin että en ole skootteria virittänyt ja eikä ole tarkoituskaan ja eipä ollut minun mopo iässä skoottereita liiemmin eikä sähköstartteja sun muita. Nykyään tuntuu olevan lähtökohtainen oletus että mopo on viritetty ja jos ei ole niin pitäisi olla. Ja olenhan tuon jo muutaman kerran atomeiksi purkanut jos ja kun on vikaa ilmennyt, viestini oli lähinnä SARKASTINEN, koska mielestäni nykymopot eivät kestä edes huollon ja hyvänpidon kanssa niinkuin ennen. T:skuutterin rassaaja.
Samantapaisista lähtökohdista itsekin olen mopoilun aloittanut..
Ainut vaihtoehto oli vajaatahtinen ja sillä piti tulla toimeen ja se piti osata korjata.. Tehoakin oli silloin max.1.1 kW, ihan lailla määrättynä..
Ja paljolti samaa mieltä monestakin kohdasta kirjoittamassasi..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jykke-84

LainaaSamantapaisista lähtökohdista itsekin olen mopoilun aloittanut..
Ainut vaihtoehto oli vajaatahtinen ja sillä piti tulla toimeen ja se piti osata korjata.. Tehoakin oli silloin max.1.1 kW, ihan lailla määrättynä..
Ja paljolti samaa mieltä monestakin kohdasta kirjoittamassasi..

Juurikin näin.  :)

ramba

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.10.12 - klo:20:20
Mistähän laitteesta me koetamme käydä keskustelua?

CPI Hussar vm ämmää 2004, 2t..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

pekpel

Oletkos puristuksia mittaillut ?
Vajaatahtinen teki noin kun oli pientä imuvuotoa letkun halkeamasta (-80 luvulla oltiin silloin),, Kylmänä tiivis ja kun kone lämpes niin eipäs toiminutkaan kun lämpölaajeneminen avas sen helkatin murtuman..
Joo,, oli kiinni teharia ym. juttua samalla silloin, toimi hienosti kun sai kaasun juuri oikeaan asentoon, muuten vaan sviduili koko keksintö vähän väliä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

#23
Lainaus käyttäjältä: ramba - 26.10.12 - klo:22:16
Juuu, ilmajäähy kopiomunarelli, vaaka

Voiskohan tuon lisätä otsikon tekstiin.
Ja vaikka ko. moottorin tyypillä.
Taitaa olla tuo yleisin.. mikäsenyoli.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pekpel

Vielä ei ole tullut tietoa esiintyykö vaiva vain sadekelillä..
Joka viittaisi sähköliitinongelmaan..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Männänrengas jumittaa urassaan ja "väistää"paineen tullessa.?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ramba

#26
Mäntä on 1tkm ajettu.. Eilen aukaisin koneen ja tarkistin pytyn ja männän kunnon, virheettömiä. Puristuksia on polkiessa reilusti.

Eikä sadekeli jne vaikuta yhtään. Sen huomasin äsken kun kävin lenkillä että nyt -10 kelillä toimi paljon paremmin. Ei kuitenkaan kaasarin säädöistä ole kiinni kun on kokeiltu, isompaa/pienempää suutinta, neulan säätöä, ilmaruuvia, tk suutinta jne. Silti ajaessa tuo kulku vaihteli ihan reilusti, nyt on kiinni reilusti liian kevyet rullat testinä ja välillä ottaa täydet kierrokset kun kaasun lyö pohjaan ja välillä ottaa kierroksia niin pirun hitaasti ja tuntuu kuin olisi kaikki vääntö hukassa ja rullat tuntuu joltain 10g..

Revin huomenna vielä imukaulan ja läpät kertaalleen irti ja tutkiskelen lisää.

Sanoinko jo että tsekkasin varinpuolen stefankin?

Help!?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

pekpel

Mite männän välys pyttyyn ?
Ja onko mäntä oikeesti pyöree ?

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ramba

En jaksanut mitata mutta liikkeessä mittasivat sopivan kokoisen männän tuohon pyttyyn taisi olla puolimilliä vakiota suurempi. Ja mäntähän on tietenkin kolmio?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

pekpel

Nyt kun otat irti niin mäntähän voi enämpi muistuttaa maan rataa auringon ympäri..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..