Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pesun jälkeen kipinä katosi savun saattelemana

Aloittaja Eki, 03.11.11 - klo:14:21

« edellinen - seuraava »

Eki

#30
Ounastelin että vika on tappokytkimessä tai siitä lähtevissä joissakin johdoissa, mutten löytänyt yleismittarilla mitään hälyyttävää, on tosi hienoa että selvisi, senkin tiesin että pesun jälkeen vika on todennäkoisesti hyvin pieni, mutta vaikea ehkäpä paikkallistaa. Mulla on nyt se tappokytkin paikallaan, mutta siihen ei mene yhtään johtoa, sillä avaimellahan minä olen skoden aina sammuttanut, mutta täytynee silti kysellä mitä tämä isäntä pyytäisi kolaroidun skoden kytkimestä, kun möisi pelkä kytkimen iman koko mötikkää, missä on valo ym kytkimet! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Huomenta Erkki.

Uutta kytkintä ei kannata laittaa. On ollut enemmänkin ongelmana, kuin minään hyötyosana. Useimmissa skoottereissa ei tuota edes olekaan. Kuitenkin aina joudutaan kääntämään virta pois päältä avaimesta. Katkaisijaa ei saa erikseen ja uusi nappiosa maksaa 29,00, josta aina nappaan tappokytkimen toimettomaksi ennen myyntiä.


Noissa katkaisijoissa on todella huonot kontaktipinnat ja kun saa hieman vettä, niin ongelma on valmis.

Laitoithan kuitenkin toimimattoman katkaisijan reiän täytteeksi.

Jatkossakin saa kysyä neuvoja ja jopa ostaa osiakin.


Hyvää viikonjatkoa Hyvinkäälle.

Tässä vielä ison moottoriajoneuvopuotin omistajan vastaus kyselyyn uudesta tappokytkimen hinnasta, laitoin tämän siksikin, mikäli jollain esiintyy vastaavaa viantynkää, niin tuo voisi olla yksi tarkistuskohde! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Hyvä juttu, että tämäkin mystiseksi käynyt vika selvisi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#33
"Uutta kytkintä ei kannata laittaa. On ollut enemmänkin ongelmana, kuin minään hyötyosana."
Viisaita sanoja jos otat käyttöön ehjän ko. osan saattakin ensikerralla sen prakatessa esim syttyboxi tuhoutua  :(
Ja jotta muut palstan lukijat välltyvät ko. ongelmalta, pyydä tuolta todelliselta gurulta  ;D lupa julkaista ko. kytkentämuutos.
Siis mitkä pitää katkaista, ja mitkä yhdistää  ;)
Joidenkin magneetto sytytyslaitteistojen ns. energiakäämin synnyttämä jännite voi nousta 350V/  AC kuormittamattomana.
Siis tuo jännite saattaa nousta sinne tappokytkimelle.
Onneksi ko. jännite ei juurikaan kestä kuormaa  :o
Selittänee ko. palikan kosteusherkkyyden.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tommi

Mullakin näyttää olevan tappokatkaisin molemmissa mopoissa enkä ole koskaan edes kokeillut toimiiko ne. En ole edes noteerannut niiden olemassaoloa, piti ihan tarkistaa asia. Eipä sillä katkaisijalla tosiaan tee yhtään mitään. Vaistomaisesti sitä kääntää aina virrat avaimesta pois jos tarvetta tulee.

Eipä tosin ole koskaan mitään kosketusongelmiakaan esiintynyt vaikka tulee pestyä mopoja aika usein.

Eki

#35
Cdi boxin jämä?Olisikohan tämän hajoaminen saanut alkunsa siitä kun tappokytkin oli oikarissa ja savusi, sillä eilen lähdin Hyvinkäältä Vantaan biltemaan hakemaan 12v/9aH akkua skootteriin, vaihtelin kahta boxia silloin kun oli se oikari tappokytkimessa, tämä kuvan boxi oireili tyhjäkäynnillä kiihdyttäen sitä kovastikin ja taas ettei tyhjäkäynnillä oikein tahonut käydä. Toinen ei taas toimi enää lainkaa ja uuden tilasin, elikä Vantaan reissu sujui hienosti Koivukylän ihan keskustaan ja sitten antoi yhden "merkin" ennen pysähtymistä liikkennevaloihin mihin se sammuikin totaalisen lopullisesti! Kaikki liittimet, johdot, tulppa, puola ym tarkistettu ja toivon että skode vihdoinkin toimisi uuden boxin myötä, kunhan saan sen tulevalla viikolla! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

Hyvinkin mahdollista, ei silti ihan helposti todistettavissa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..