Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uuden skootterin tyhjäkäyntiongelma. sammuu

Aloittaja Laaki, 19.02.11 - klo:14:18

« edellinen - seuraava »

Samppa

Eikös toi Generic Ideo ole 2-tahtinen? Yleensä 2-tahtisissa menee kaasarille kolme letkua. Bensaletku, alipaineletku ja öljypumpulta tuleva tuoreöljyvoitelun syöttöletku. Lisäksi kohokammion pohjasta löytyy varsin usein nippa, josta roikkuu vielä letku (saa kohokammion tyhjättyä tarvittaessa bensasta) Joskus tuoreöljyvoitelun syöttöletku voi mennä myös suoraan kiinni läppäventtiiliin. Mikäli kaikki letkut ovat niin kuin pitää, niin en tiedä mikä tuon letkunpätkän idea tuossa kohtaa on. Lisäksi nestejäähdytteisissä saattaa kaasarin kylkeä pitkin kulkea jäähdytysnesteen kierrätys, joka pitää kaasaria myös sulana.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tommi

Eipä tosiaan ole hajuakaan mikä tarkoitus tolla letkunpätkällä on. Pitäisi joskus kokeilla mitä mopo sanoo jos sen tukkii. Samaten ihmetyttää mihin pitäisi kytkeä se letku joka lähtee ACV kalvosta. Itse olen sen jättänyt ihan vaan roikkumaan kaasarin kylkeen ja mopo tuntuu pelaavan ihan ok. Eipä näistä tiedä.

http://kuvaton.com/k/Yywi.jpg

Laaki

Niin voisi tännekin mainita että mikäs siinä mopossa sitten olikin vialla niin kaasari oli kuulemman hieman hapettunut siinä vika ja täyteen takuuseen meni. Hakivat ja toivat seuraavana päivänä takasin toiseen kaupunkiin. Hyvää palvelua.

Nyt tuntuis toimivan hyvin ja kaasuun vastaavuus ja yleinen pirteys kyllä lisäänty ton kaasarin puhdistamisen myötä  8)

pekpel

No niin tuossa se taas tuli.
Kaasari ei tykkää jos sitä ei käytetä, ja toisaalta nyky ihmealkoholimömmöbesa tekee saman.
Kaasarin putsaus tulee kunniaan aina vaan vähemmillä kilometreillä.
Kohta kannattaa suositella kaasarin putsausta aina kun vaihtaa öljyt.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Jep. Aika monta vastaavaa tapausta ollut tälläkin foorumilla ja onhan tuo sama asia itsekkin aina todettu kaasutinta avatessa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.


tommi

Juu, imukaulaan minä sen ensin kytkinkin kun ei sitä oikein mihinkään muuhunkaan voi ajatella kytkevänsä. Mutta kun en ollut varma niin jätin vapaaksi. Ihan sama onko se kytkettynä vai vapaana, en ainakaan itse huomannut mitään eroa mopon käyttäytymisessä. Monellahan toi ACV kalvo on rikki eikä omistaja tiedosta sitä lainkaan kun mopo ei oireile mitenkään. Eipä sen kuntoa tiedä ennenkuin asian tarkistaa. Taitaa olla ihan huuhaata koko kalvo. Kaiketi pitäisi estää pakoputken paukkumista moottorijarrutuksissa, ainakin teoriassa.