Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

variaattorin rullat+takavarin jousi=mitäs laitetaan?

Aloittaja masiina, 19.03.17 - klo:10:01

« edellinen - seuraava »

masiina

kunhan saan tuon roxin käyntipuolen kuntoon niin sitten täytyy vilaista varia,mitä syönyt sisäänsä.mulla tuli tuon mopon mukana 3.3 grammaiset rullat paketissa+punainen ja sininen jousi.kiinni nyt siis 70cc big bore,17.5 lortto ja tecnigas tehari.oletan että tuolla on vakirullat ja jousi,koska noita ei ole paikoilleen laitettu.onko tuossakin se että vaihdellaan ja kokeillaan?tuo 3.3 tuntuu turhan kevyeltä,olisko joku 5-5,5 passeli?vai heitänkö ronskisti vaan nuo ja kokeilen?itse vaihtotyö ei vaikuta kovin hankalalta mitä netistä katsoin,pulttikonekin löytyy joten molemmat varit pitäisi saada auki.(eiköhän tääkin mene taas vaikeimman kautta ;Dkierteet paskaks jne.)momentti avainta ei ole mutta uskaltanee papattaa koneella "kireähkölle"?katsoin jostain taulukosta että tuo sininen on "helvetin jäykkä"ja punainen vaikuttais sopivammalta kun mitään super virejä ei ole.

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: masiina - 19.03.17 - klo:10:01
kunhan saan tuon roxin käyntipuolen kuntoon niin sitten täytyy vilaista varia,mitä syönyt sisäänsä.mulla tuli tuon mopon mukana 3.3 grammaiset rullat paketissa+punainen ja sininen jousi.kiinni nyt siis 70cc big bore,17.5 lortto ja tecnigas tehari.oletan että tuolla on vakirullat ja jousi,koska noita ei ole paikoilleen laitettu.onko tuossakin se että vaihdellaan ja kokeillaan?tuo 3.3 tuntuu turhan kevyeltä,olisko joku 5-5,5 passeli?vai heitänkö ronskisti vaan nuo ja kokeilen?itse vaihtotyö ei vaikuta kovin hankalalta mitä netistä katsoin,pulttikonekin löytyy joten molemmat varit pitäisi saada auki.(eiköhän tääkin mene taas vaikeimman kautta ;Dkierteet paskaks jne.)momentti avainta ei ole mutta uskaltanee papattaa koneella "kireähkölle"?katsoin jostain taulukosta että tuo sininen on "helvetin jäykkä"ja punainen vaikuttais sopivammalta kun mitään super virejä ei ole.

Roxissa tosiaan on 5,5g vakiona ja ne on iha passelit ollu itellä, mutta sehä on ite löydettävä ne optimaaliset omalle setilleen vinkkinä sanon et voit sekottella eri rullapainoja keskenää sinne variin.  Jos on malossi punanen jousi ni se kestää 70cc sportteja vielä iha hyviten, tässä et tosin kertonut mikä 70cc sulta löytyy.  Ton pulttikoneen kaa kannattaa olla varovaine itellä menny kampiakselin kierteet kerran jo siinä leikissä. ja sit jos sul ei tarpeeks isoo avainta löydy siihe kytkimen avauksee ni ite oon käyttäny talttaa ja vasaraa ja naputellu nätisti.   Mielenkiinnost viel kysäsen mikä technigasi tehari sulta löytyy?

masiina

#2
70cc Big Bore Cylinder Barrel Kit

noin lukee tuotekuvauksessa.eli tää on vissiin "normi"pytty vaan isompana.merkkiä ei mainita tai valmistenumeroa.briteistä tilasin tuon satsin,siinä oli pytty,mäntä,tappi,kansi ja tiivisteet.hinta oli posteineen n.70e.kaikki siis uutena.putkessa lukee vaan tecnigas,oletan kuvien perusteella että trek.uutena taitaa olla 150e luokkaa kuitenkin alle 200.itse maksoin tuosta 20e ;Dtäytyy varmaankin kokeilla noita 3.3rullia sitten jos vakiot osoittautuu 5.5g.tällä hetkellä ei ainakaan kone huuda huippunopeudessa,ja kiihtyminen sinne huippuihin saisi olla parempaa.alavääntö nyt hyvä.n.30-40km kiihtyy ja vääntää hyvin.

A_sentaja

Variaattorin purat hellästi ja mitään rikkomatta seuraavilla työkaluilla...: Lukkopihdit, joilla saa kiinni etuvarin käynnistinprikasta, räikkä ja hylsy jolla avaat sen mutterin. Takavari aukeaa suodatinavain hylsy/räikkä kombolla, kuin myös menee kiinnikkin. Variaattorin muihin säätöihin suosittelen vanhaa kunnon persdynoa....:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 20.03.17 - klo:08:43
Variaattorin purat hellästi ja mitään rikkomatta seuraavilla työkaluilla...: Lukkopihdit, joilla saa kiinni etuvarin käynnistinprikasta, räikkä ja hylsy jolla avaat sen mutterin. Takavari aukeaa suodatinavain hylsy/räikkä kombolla, kuin myös menee kiinnikkin. Variaattorin muihin säätöihin suosittelen vanhaa kunnon persdynoa....:)

jep,ehkä tuosta on viisain aloittaa.prikka on otettu ilmeisesti pois edellisen omistajan toimesta joten on tuo ainakin kerran ollut irti,joten eiköhän räikällä lähde :)

masiina

#5
varikoppa irti ja näyttäisi olevan vihreä vastapainejousi?mitä meinaa?itseltä siis löytyy vielä punainen ja sininen.etuvarin mutteria en saanut ainakaan vielä räikällä auki,lukkopihdit luistaa prikan ympärillä.uskaltaako noista "siivistä"ottaa tukea sorkkaraudalla maata vasten?ehkäpä vaan kokeilen pulttikoneella ensin ykkösellä,sitten kakkosella jne.

edit.jos tuo siipipyörä vioittuu rytäkässä on se pienempi paha kuin kampiakselin kierteet  :o

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: masiina - 23.03.17 - klo:17:07
varikoppa irti ja näyttäisi olevan vihreä vastapainejousi?mitä meinaa?itseltä siis löytyy vielä punainen ja sininen.etuvarin mutteria en saanut ainakaan vielä räikällä auki,lukkopihdit luistaa prikan ympärillä.uskaltaako noista "siivistä"ottaa tukea sorkkaraudalla maata vasten?ehkäpä vaan kokeilen pulttikoneella ensin ykkösellä,sitten kakkosella jne.

edit.jos tuo siipipyörä vioittuu rytäkässä on se pienempi paha kuin kampiakselin kierteet  :o

Eli varissa on jo jokin virijousi kiinni,koska orkkis on tavan harmaa.. Etuvarin aukomiseen voit toki pulttimopoakin käyttää mutta varoen...:)

Kampuran kierteet voi tosiaan tulla perästä, jos mutteri on alkujaan kiristetty kireälle ja lukitteella varmistettu. itsellenikin semmoinen eteen
tullut... Siivikon siipien harventamista en suosittele..;) tuuletus kärsii ja epätasapainoon meno on todennäköistä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 24.03.17 - klo:08:23
Lainaus käyttäjältä: masiina - 23.03.17 - klo:17:07
varikoppa irti ja näyttäisi olevan vihreä vastapainejousi?mitä meinaa?itseltä siis löytyy vielä punainen ja sininen.etuvarin mutteria en saanut ainakaan vielä räikällä auki,lukkopihdit luistaa prikan ympärillä.uskaltaako noista "siivistä"ottaa tukea sorkkaraudalla maata vasten?ehkäpä vaan kokeilen pulttikoneella ensin ykkösellä,sitten kakkosella jne.

edit.jos tuo siipipyörä vioittuu rytäkässä on se pienempi paha kuin kampiakselin kierteet  :o

Eli varissa on jo jokin virijousi kiinni,koska orkkis on tavan harmaa.. Etuvarin aukomiseen voit toki pulttimopoakin käyttää mutta varoen...:)

Kampuran kierteet voi tosiaan tulla perästä, jos mutteri on alkujaan kiristetty kireälle ja lukitteella varmistettu. itsellenikin semmoinen eteen
tullut... Siivikon siipien harventamista en suosittele..;) tuuletus kärsii ja epätasapainoon meno on todennäköistä.

tuollaisen taulukon löysin eli tuo vihreä on jäykempi kuin punainen,sininen taas jäykempi kuin vihreä,mutta luulempa että tuo vihreä riittää.
http://www.maxiscoot.com/malossi-torque-spring-yamaha-aerox-bw-s-ressort-poussee-malossi-minarelli-3.html
kokeilen ensin varovasti lukita sorkkaraudalla siivestä lattiaa vasten ja käännän räikällä.jos se on lähteäkseen ni kyllä se kohtuu voimalla lähtee,jos ei ni sitten vaan täytyy riskillä papattaa koneella.

A_sentaja

Kuulen jo seuraavan kysymyksen..."siipipyörästä meni siivet, mitäs nyt teen"....:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 24.03.17 - klo:15:04
Kuulen jo seuraavan kysymyksen..."siipipyörästä meni siivet, mitäs nyt teen"....:)

ei sentään,vain yksi meni paskaksi   ::)sen jälkeen otin pulttikoneen ja ykkös asennolla lähti auki.eli ei ollut loppujen lopuksi kovin tiukalla.tosin tuossa mun koneessa on 1760 newtonia vääntöä  ;D rullat helppo vaihtaa ja takas laitettaessa vaan tarkkana ettei hihna jää väliin.mulla ei ole tarkkaa vaakaa joten en tiedä mitä siellä oli,mutta mulla on paketissa vielä 5 grammaset ja näyttää ohkasemmalta nuo mitä otin pois.oli aika kuluneen näköiset,nyt siellä on 3.3grammaset.ei nuo varmaan hirveen paljon painavemmat ollut mitkä otin pois koska ei se kiihtyvyys nyt mitenkään järkyttävästi parantunut.no,näillä mennään nyt :)tuo yhden siiven katkeaminen ei tuntunut onneksi vaikuttavan mitään.

masiina

ai ai,tällaista tälläkertaa.kone huutaa leipää ja mopo kulkee kävelyvaihtia eteenpäin.varikoppa auki ja "kaikki"paskana.mikäs tuollasen aiheuttaa että ulompi kuppi+rulla kuppi saa kipeetä?tuo keskusta on tuhoutunut tuosta täysin tuosta ulommasta kupista.rullat oli "kasassa",lyttääntynyt.toivottavasti boorit ei ole entiset.mikäs vari tuohon nyt sitten tilalle?kisavari?vakivari?oli muuten tuo keskirinkula kuin hitsattu booreihin kiinni,käynyt vissiin aika kuumana.mutteria en ole kyllä ainakaan laittanut liian kireälle aikaisemmin kun rullia vaihdoin.