Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

Pyrres

Kyllä se siitä tokenee. Nyt muuttui jo vähän paremmaksi kun sai päivällä tuoretta bensaa ja kosteudenestoainetta tankkiin. Huomenna luulis olevan ok.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

purgiaali

Kunnollisia kahvasuojia talviolosuhteisiin ei välttämättä löydy joka kaupasta, mutta luulisi että tälläisten kanssa ei enää tarvi kahvanlämmittimiä  ;D
http://thereifixedit.com/2010/02/14/epic-kludge-photo-jug-gling-weather-protection/

Samppa

Coastside. Oletko kokeillut muuten lämpöarvoltaan kuumempaa tulppaa, oliko vaikutusta karstaamiseen? Mitenkähän tuon karstan muodostumisen laita näissä nykyisissä ja tulevissa etanolibensoissa verrattuna etanolittomaan?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Siinä on nyt NGK 6 arvoinen. Oliko se nyt seiskaa kuumempi? Seuraavalla avaamiskerralla näen mitä kansimuutos vaikutti, kun epäilen että venttiilin kautta se sai öljyä ja nyt on toinen, uusi kansi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

BBB

Ajelen työmatkat kesällä moottoripyörällä ja talvella skootterilla. Viimetalvella ilmeni pahoja käynnistymisongelmia -25 kieppeillä ja muuatamana -30 aamuna ei lähtenyt mopo käyntiin ollenkaan.

Minulla ei ole mahdollisuutta säilyttää skootteria lämpimässä vaan se on kylmässä autokatoksessa, onko muita kohtalotovereita ja jos on, miten saatte moponne talvella käyntiin? Noita kylmiä aamujahan ei ihan hirveästi ole, mutta on tympäisee kun on aina epävarmaa lähteekö se aamulla käyntiin vai ei.

Olen kokeillut etsiä vanhanajan magneetti lämmittimiä, mutta niitä ei tunnu enää olevan missään. Olen myös miettinyt akkulaturin ja auton säteilylämmittimen asennusta mopoon mutta aika hankalalle sekin tuntuu. Kovin paljoahan tuo kone ei varmaan lämpöä tarvitse, mutta mistä sen lämmön saisi?

Coastside

#396
Moottorin lämmittimet Ekana talvena oli yleismallinen puhallin ja seuraavana auton sisälämmitin. Kumpikin omasi omat riesansa kestivät talven verran. Pressu päällä auttaa paljon : -10 pakkasessa kesti jäähtyä 1,2 h 20 lämpötilaan jolla läksi hyvin. Tärkeintä on saada moottori hyvin käynnistyväksi ja kosteussuojaus hyväksi ja liittimet kuralta suojaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

#397
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

toniel76

onks kellään kokemuksia Duron nastarenkaista? näyttäs olevan halvimmat nastakiekot markkinoilla. Ja tekeekö kitkoilla mitään skootteris talvella :-\

Coastside

Schwalbe on paras ja ainoa mikä minun skoden alta näkyy. Olakkeet, syvä kuvio ja suurin nastamäärä. Syy on se ettei talvella voi tinkiä yhtään renkaiden laadusta.
Kitkarengas on kuin parempi kesäkumi kurakelillä. Yksikin jäälaikku pahassa paikassa ja kaato.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

toniel76

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.08.10 - klo:08:38
Schwalbe on paras ja ainoa mikä minun skoden alta näkyy. Olakkeet, syvä kuvio ja suurin nastamäärä. Syy on se ettei talvella voi tinkiä yhtään renkaiden laadusta.
Kitkarengas on kuin parempi kesäkumi kurakelillä. Yksikin jäälaikku pahassa paikassa ja kaato.
pitää käydä schwalbeja metsästää netistä. Ja taitaa tosiaan kitkarenkaitten toimivuutta rajottaa skoden keveys, autossa toimii kyllä :)

Samppa

Skodeen ei missään nimessä mitään kitkoja. Niillä ei tee polanteisilla teillä yhtään mitään kaksipyöräisellä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Samaa mieltä, kunnon nastat ja ajo maistuu...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#403
Kovalla pakkasella tie on kuin santapaperia, jolloin voisi ajaa vaikka slikseillä, mutta ne lauhemmat säät ovat ennalta-arvaamattomastikkin erittäin liukkaita. Hyvät nastarenkaat tuovat myös rentoutta ajoon joka sekin pitää pystyssä eikä väsy niin paljoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Tarkistakaa heijastimien kunto. Järkytyin testatessani hämärissä uusia heijastimia. Ne loistaa jo pienitehoisen lampun valossa laajalla sektorilla niin että pimeää kohtaa ei tule etu - sivu - ja takaheijastimiin siirryttäessä.
klik. Hämärässä salama alivalotti niin että kuvassa näkyy kärryn kromin heijastuksiakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04