Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

Coastside

Pari astetta pakkasta ja kahden kympin lenkki. Heti ajon jälkeen öljynvaihto. Öljy noin käden lämpöistä vaikka puhaltimen aukko 3/4 tukossa. Joutaisi puhallin poistaa kokonaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

itellä on akut latauksessa. saas nähdä tuleeko tosta toisesta akusta kalua enää. ois pitäny aikoja sitten ottaa irti mutta ei oikein napannu. varmaan olis kiinajohdot murtunu poikki ku totaali jäässä.. :D

joni_k

meikäläisen vaikeimmat ajoreissut tehty tällä viikolla. tiistaina oli loska lunta tiet täynnä kun ei auraus näköjään pelaa.skootteri veteli sinne tänne ja sutkutti tyhjää mutta liikkui omin voimin silti. 22km matka kesti 50min. keskiviikkona lumi sulanu tien pinnalle jääkerrokseksi. oli kuin luistelu rata. tuntu ihan ku olis ollu isompiki pyörä alla ku 50km/h vauhdeissa paino luntun pohjaan suti vielä tyhjää..  ;D torstaina eli tänään jää osittain sulanu ja tiet täynnä sellasia teräviä kuoppia. saa nähdä joutuuko kohta kiristelee pultteja ettei osat tipu tielle,  sellasta pottupeltoa oli. mutta noihin schwalben renkaisiin todella tyytyväinen, siis ehdottomasti nasta myös siinä keskimmäisessäkin nappulassa jos ostatte. skootterin etenemiskyky muutenkin positiivisesti yllättänyt.

Coastside

#768
Schwalbe tuntuu ensikilometreillä kurjalta tempoessaan jos alla ei ole jäätä. Muutaman reissun jälkeen kun opin rentoutumaan ja ohjaamaan lantiolla, meno on mukavaa ja varmaa liukkauden suhteen. Ei kumma ettei uutta mallia pukkaa. Suolalumeen kaipaisin enemmän kartion mallisia nappuloita jotta kuvio ei tukkeudu.

Kuluessaan rengas tavallaan paranee jos välttää vääntämästä nastoja vinoon liialla kanttaamisella, jarrutteluilla ja kääntäessä kiihdyttämisellä. Piikit pitenevät ja ne ottavat kiinni jo suurillakin rengaspaineilla. Kannattaa kiihdyttää vain suoraan ajaessa. Sladi on mukavaa mutta kallista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.01.16 - klo:16:09
Pari astetta pakkasta ja kahden kympin lenkki. Heti ajon jälkeen öljynvaihto. Öljy noin käden lämpöistä vaikka puhaltimen aukko 3/4 tukossa. Joutaisi puhallin poistaa kokonaan.
olisiko jotenkin ehtinyt jäähtymään? Nyt minuutin sisään mitattu öljyn lämpö oli 73 astetta. Kolmella  tuuman aukolla olevalla ilman kuristimella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#770
Sähkölämmitys vaatteisiin olisi mukavaa ja melko edullista tehdä. Mopoissa ei vain riitä tehot magneetossa. Jos valoiksi hankkii vaikka  ledit erillisellä akulla ja käyttää ajovalojen tehot lämmittimiin, se toimii. Kun hankkii liittimiä joilla voi tehdä sen kytkennät talveksi purkamatta mitään, voi palata kesäksi normaaliin systeemiin.  Lämmitinkytkentä voi olla valoliittimeen ja valokatkaisinta käyttää kytkimenä. Jos lisää PWM säätimen, saa tehoa säädettyä. Vaatii tasurin väliin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

harriveikko

Kaverilla on sellaset venäläiset rukkaset,jotka lämpee kuuden voltin akulla.Tommonen mopon kuusvolttinen akku riittää liki viideks tunniks.Eli ne ei paljoo sähköö pyydä.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.


Coastside

Talvikahvat voi tehdä lisäämällä ohutta valkoista pakkausvaahtomuovia pari kerrosta ja alumiinifoliota sen päälle. Päällimmäiseksi erisrysnauhaa tai mieluummin itsevulkanoituvaa kumiteippiä jolla ote paranee. Eristeen merkitys on suuri sen katkaistessa kylmäsillan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Talvirenkaat asennettu pari viikkoa sitten.

Coastside

Valmistelen renkaita vaihtoon. Jokavuotinen laakerienvaihto eteen. Moottorin jäähyä kuristan peitelevyllä ja siivikkoon  tulevalla tölkkipellillä. Jalkasuojaa teen kuin myös käsisuojia. Lämpökahvat ja hyvät valot on. Taakse tein kuraläppää etu ja sivusuuntaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#776
yks hyväksi havaittu mutta ei ehkä kaunein kuraläppä on semmonen jonka laittaa vähän ennen pakoputkea skootterin pohjaan. suojaa moottoria loistavasti loskalta yms vedeltä. punaisella tehty viiva havainnoi esimerkki kuvassa. itellä on pleksistä tehty, yhtä leveä melkein kuin skootteri, mitottaa että voi kantata ilman että osuu maahan.



vai että laakerien vaihto..ite vaihdoin viime syksynä oiskoha kans pitäny uusiksi.. ikävä kyl talvel alkaa vaihtelee. ite tänään vaihtelin tuol parkkiksel öljyt ja venttiilit säädin. nippa nappa alkaa olee plussa keliä koht näpit jäässä.

Coastside

#777
Kiinasta saa mukavan herkkiä laakereita. Tilasi 5 kpl 7€. SKF on turhan tiukka ja kalliimpi. Pitää vain varmistaa rasvat niissä ja hölvätä päältäkin suolaa kestävällä. Asennus on helppoa kuumentamalla pesät. Irtikin noin lähtee reuhtomatta.

Pohjaläppä pitää vielä tehdä. Teen vaahtolevystä niin kestää ottaa kontaktia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

skf taitaa olla mulla. lähtee kyl iha naputtelemalla ja takasin menee mukavasti hylsy holkkina ja naputtelee paikoilleen.

mul on tälleen karkeesti



Coastside

Pesin, kiillotin ja vahasin vanteet jotta pesu olisi keväällä helpompi. Renkaiden kylkiin tuli keväällä hoitoaine.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04