Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Love

Aloittaja Love82, 30.05.07 - klo:19:23

« edellinen - seuraava »

Samppa

Tarttee lähteä kanssa Lovella Mustaanlahteen, jahka projekti valmistuu...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

hanzei

Millaista rojektia teet? Onko isompaakin menossa, vai hieno säätöö?

Samppa

Käytännössä ihan koknaisvaltaista. Rungon hiekkapuhalluksesta uusiin katteisiin. Samalla myös tekniikka tulee kokonaisuudessaan läpikäytyä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

stawi

Terve!
Mä tossa toissapäivänä käynnistin Loveni pienen projektin jälkeen ja lähti kuin lähtikin käyntiin (pienen vaivan/kiroilun jälkeen)
Kävin ajelemassa että saisin koneen lämpimäksi ja säätelin tyhjäkäyntiä aavistuksen, mutta samalla huomasin että kone rupes sakkaamaan esim. risteyksissä kun "liitoon" piti taas lähteä, ja muutenkin tuntui vähän laiskalta lämpimänä.
Eli jääkö mulla ryyppy päälle tai lyökö se pois päältä liian aikaisin...? Kaasari oli mulla irti talvella ja sitä hopeatahnaa pistin siihen kuparitappiin kun kasasin sen uudestaan. Enää ei kierrokset seilaile samalla tavalla kuin ennen huoltoa, mutta tuntuu että säädöt ovat vähän hakusessa  :-\
Kaipaisin vähän säätövinkkejä joltain "skodeGurulta"  ;D
Vähän tekis mieli mennä kokeilemaan onneani, "mitä tapahtuu jos tosta vähä ruuvaan" mut sitten toisaalta en jaksaisi taluttaa sitä kotiin jos asiat ei meekkään ihan putkeen...

Jos joku jaksaisi vastata olisin hyvin kiitollinen.

T: SW  8)
 




Samppa

Aja pari tankillista tuoreella bensalla ja katso oireileeko vielä sen jälkeen. Putsaa myös ilmansuodatin.

Tämän jälkeen pura vielä kerran se ryyppysysteemi, mikäli et ole sitä tehnyt. Sen tapin saa nimittäin melkein vuosittain kyllästää hopetahnalla ja ylipäätänsä purkaa, että osat liikkuvat oikein (kuten koko ryypyn). Omassa Lovessani on ollut monesti samaa ongelmaa eli ryyppy jää päälle. Polttoaineen kulutus on silloin pahimmillaan ihan käsittämättömän kova, moottori savuttaa, puolet tehoista puuttuu, meinaa sammua joka risteykseen ym.

Sitä ryyppyähän pystyy myös säätämään eli siinä ryyppyosan päässä on pieni ruuvi, jolla voit vaikuttaa ryypyn asentoon (kiertämällä ruuvia kiinni, myös ryypyn vaikutus pienenee eli se työntää ryyppymäntää alaspäin, joka on kylmällä koneella yläasennossa). Tässä vain on pieni mutta... Kun ruuvin kiertää vaikkapa kokonaan kiinni, niin kylmässä koneessa ryyppy ei pääsekään enää aukeamaan täysin auki eli pitäisi löytää optimaalinen kohta, jossa kone starttaa hyvin ja käy lämpimänä tyhjäkäyntiä hyvin...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Mizoi

Moi!

Laitoin oman Loveni ajoon pitkästä aikaa. Varmaan kahteen vuoteen ei lovella oltu ajettu metriäkään, nyt laitoin bensaa tankkiin ja väänsin bensahanan asentoa ja mopo lähti käyntiin. Ajelinkin sillä 15 km ja puhelin väitti mopon kulkevan tasamaalla 42 km/h. Eli ihan mukavasti tällaiseksi fiilistelyvehkeeksi. Mutta, kun lovella ajaa, kaasua ei kärsi kääntää kuin vähäsen, muuten se alkaa "röpöttämään". Käyntiinkin laittaessa kylmänä mopo "booaa" vähän aikaa eikä lähde liikkeelle mutta hetken päästä lähtee kuitenkin ihan kohtuudella liikenteeseen. Liittyisikö tuo kylmätoiminta tuohon maagiseen ryyppyyn? Entä tuo mistähän mahtaa johtua tuo "röpötys", kaasun pitää olla juuri oikeassa asennossa että Love kulkee kunnolla?

Muutamia viritelmiä olen loveen joutunut tekemään, mm. sukkahousut ilmanputsarin päälle (sai liikaa ilmaa ilmeisesti) ja öljysäiliö pois, koska pukkasi aluksi niin paljon öljyä sylinteriin että mopo hyytyi aina hetken päästä kun käynnistyi. Sekoitusbensalla ajelen nyt, siitä varmaan johtuu siniset savut.

Sitten vielä kaasarista, kuuluuko tohon kaasarin päällä olevan ryyppyhässäkän keskelle joku ruuvi? http://aijaa.com/1kSsTv

Entä voiko tulpan väristä päätellä mitään? http://aijaa.com/kQnPh2

konenikkari

#216
Esihistoriallisesta ryyppihässäkästä en ,valtettavasti, ymmärrä mitään  :-[
Tulpasta voisi päätellä että runsaasti on peli polttanut 2T moottoriin täysin sopimatonta öljyä.
Tosin koska en ole koskaan loween langennut, entiä onko 2vai4tahtinen.
Keskielektrodin kuluminen taas kertoo että tulpan olisi voinut vaihtaa jo hieman aiemminkin ;)
Värityksestä voi myös päätellä että kipinä on jo hetken aikaa kulkenut sivuelektrodin ja eristeosan kautta
ei siis sivu ja keskielektrodin väliä, ihme kun on käynyt ko. tulpalla.
Eristeosassa näyttäisi olevan pore.
Kiitos hyvästä kuvasta, lähettäjälle, ja kameran valmistajalle :D
Koska karstaa on noinkin runsaasti voi myös pakoaukossa ja putkessa olla karstaa runsaasti.
Oikea vastaus ryyppionkelmiin näyttääkin olevan pari pykälää aiemmin, sori.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Eiköhän tuosta erikoisesta ryypystä tässä ketjussa ole juttua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Kyllä. Tuohon kuuluu nimen omaan se ruuvi, jolla ryyppyä saa säädettyä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#219
Ja huomaa myöskin.

http://www.suzukicycles.org/Love/Love_CL50-CX50D.shtml

" In some countries (like Finland) the Love scooter was sold with a 2-stroke engine, mainly because of regulations of maximum power output. See even the Suzuki Love magazine article page."

Lovetus taitaa olla noita välliputoajia jotka on kaikinpuolin kuristettu silloisen sf lainsäädännön max 1,5 hp mukaisesti >:(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Juuri näin. Silloin oli muistaakseni myös enimmäispainoraja mopoilla ja esim. Suomeen tuoduista Lovesta puuttuu vilkut. Eikös PV:ssäkin ollut tuoreöljyvoitelu japanin markkinoilla (malli oli siellä EPO). Tuo Loven kaasutin, nykyisiin skoottereihin verrattuna todella mekaaninen ja siten melko monimutkainen. Pirun kännykkä (kommunikaattori), kun ei saa kappalejakoja.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Mizoi

Kännykän kameraksi ihan jees kuvia..  8)

Ryyppyä yritin värkkäillä foorumin ohjeiden mukaan hopeatahnalla enkä kyllä huomannut mainittavaa eroa aiempaan. Nyt olen laittanut polttoaineen sekaan motonetin 2T öljyä, aiemmin siellä on toki voinut olla lähes mitä tahansa. Tuota putkea olen jossain vaiheessa värkännytkin, käyttänyt auki rälläkällä ja putsannut sisältä. Siitäkin on tosin aikaa.

Pitänee käydä tuo tulppa uusimassa ja katsoa mitä Love siitä tykkää. Jostakin pitäisi saada myös se ruuvi tuohon hässäkkään.

Kiitoksia hyvistä analyyseista!

stawi

Kiitos Samppa neuvoista! Olen säätänyt ryyppää ja parempaan suuntaan on mennyt, vaikka vielä ei ihan kohdillaan ole...
Mulla on siinä kuparitapissa joku ihme nippuside/kumipala viritys, joka estää sen että saan kokonaa sitä tappia hopeatahnaan.
Pitääkö siinä olla ollenkaan mitään?

Samppa

Mizoi, jos se kulkee yli 40km/h, niin silloin Love on jo periaatteessa hyvässä iskussa.

stawi, en valitettavasti nyt muista, kun on jonkin verran aikaa, kun kaasari oli auki. Toki mitään nippusiteitä ei ainakaan itseltäni löydy, sellainen kuminen rengas siinä ryypyssä kyllä on, mutta ei muistaakseni kyllä sen  tapin päällä. Olen johonkin postannut kuvan tuosta rakenteesta (olisiko tähän ketjuun), mutta en nyt sitä ehdi etsimään.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Mizoi

Periaatteessa joo, mutta tahtoisin vielä hifistellä ne hyytymiset pois. Onhan se vähän tympiä ajaa, kun kaasua pitää kokoajan pitää oikeassa asennossa..  :P