Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > MBK / Yamaha

Sylinteri?

(1/3) > >>

teemu1980:
Potilas olis yahama jog r joka leikkas kiini pari vuotta sittee ja on siitä lähtien seissy tallissa, kun poika sai ajokortin ny siihen pitäs saada uus sylinteri ja kulkuja lisää, että on mukavampi käyä postilaatikolla :) eli isompi sylinteri olis tarkotus hommata.
Mutta mikä stage2, polini malossi vai joku muu? Tehoa pitäs saada mahdollisimman paljon ja sylinteri kitin hinta max 250-300.
Tällästä palikkaa löytyy valmiina: Tehoputki gianelli tais olla, kytkin stage6 torque control mk2, variaattori Malossi multivar, Kaasuttimia löytyy monen kokosta vakiosta 22mm asti, stage6 imusarja.
Mitä muuta sylinterin lisäksi?

A_sentaja:
Skootterin viritys on monisyistä puuhaa, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Isompi pytty ei tee autuaaksi, ja toisaalta tehoputket ja kaasarit sotkee soppaa entisestään. Itse suosinut joko athenan tai airsalin sylkkiä, hyvän alaväännön takia. Mitä kireämmän sylinterin laitat, joudut myös putken valitsemaan sitten tehokarttaan sopivaksi, eikä siinä kaikki. myös variaattorin ja kytkimen joutuu rukkaamaan, Valittu kaasari vain määrää annoksen koon ja janoisuuden, olen itse ihan vakiokaasarilla saanut riittävästi viripyttyynkin kulkua, kunhan kaikki muu on säädöissään.

Vanha hyvä vinkki, mitä tälläkin foorumilla autuaasti jaamme, kun teet muutoksia, muuta vain yhtä asiaa kerrallaan ja koeaja. Koska, jos vedät kaikki kilkkeet mutuna kiinni, niin tulemme näkemään kysymyksen, miksi skootteri ei kulje, vaikka osia vaihdettu ja kaikki toimii...

teemu1980:
Tuo setti joka löytyy oli vakio sylinterissä kiini ja kulki sillä ihan mukavasti, kaasarina oli 17.5mm. Sylinteristä olis tarkotus lähteä ny rakentaa ja vaihtaa muita osia sitä mukaa kun tarvii.
Eikö stage6 torque control mk2, variaattori Malossi multivar riitä isommalle sylinterille?
Ite tullu enemmän harrastus värkeistä mopoja, crosseja ja kelkkoja ruuvattua/viritettyä nii ihan mielenkiinnosta olis tarkotus perehtyä scootteriin ja kokeilla mihin se pystyy. Sitte valmiina kokeilla pärjääkö tallissa olevalle pv suzukille :D

konenikkari:
Ei PV:lle mikään pärjää ;) 17,5 kaasari on hyvä
ilmajäähy jos on, kannattaa viristellä maltilla,
ettei leikkaa taas :D ja törmää postilaatikkoon  ;)
Ja kuten A_sentaja sanoi vain 1 muutos kerrallaan

A_sentaja:
Tuo torque control on säädettävä kisakytkin ja multivari vain ns ylivaihteelle säätävä vari, kyllä niillä kulkua saa viripytylle kunhan asiaan perehtyy. Voit kyllä yllättyä ihan vakiokytkimen ja varin  yhteispelistä, kun ne on säädöissään.
Suosittelen kokeilemaan kumpaakin, niin saat ns persdynoa asian tiimoilta, Ratkaisevaa on se, haluatko korkealta kiertävän koneen jolla lähinnä täyskaasulla vedetään. Vai kiihtyvyyttä ja vääntöä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta