Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasarin säätöä...

Aloittaja kkossc2, 22.03.22 - klo:10:36

« edellinen - seuraava »

kkossc2

Seosruuvin kaikki osat on tallella, ihme kyllä. Nimittäin paineilmalla puhaltaessa en niitä kumi- ja metalliprikkaa muistanut ja lensivät tietysti huit' hiiteen. Onneksi erottuivat hyvin valkoista lunta vasten...

Eipä tuosta sinänsä muuta haittaa ole kuin nuo sammahtelut. Ei varsinainen myyntivaltti...

Tyhjäkäyntisuuttimen reiät on rassattu teräsharjasta katkaistulla langalla. Voishan tuohon kokeilla uuttakin suutinta, jos sattuu sellainen varastosta löytymään. Muistaakseni jokin korjaussarja pitäisi olla.

Isompien ongelmien kanssa painiessa unohtui mainita, että paras kulku saavutetaan jo ennen täyskaasua. Ehkä sellaiset viimeiset vajaa 5mm kahvan liikkeestä ei enää paranna kulkua. Mutta tämä siis ihan toissijainen juttu, kun ei varmaan liity tuohon tyhjäkäyntiin mitenkään.

tapiovuorent

Noissa kaasuttimissa tyhjäkäyntisuutin on tyypillisesti kokoa 32-35.
Sivureiät on helppo puhdistaa , mutta se pitkä "keskireikä" on joskus niin tukossa ettei teräslangallakaan saa auki , ja siinä ei ultraäänipesuristakaan ja paineilmasta ole apua.
Uuden vaihto on silloin ainoa konsti.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: kkossc2 - 31.03.22 - klo:20:16
...
Isompien ongelmien kanssa painiessa unohtui mainita, että paras kulku saavutetaan jo ennen täyskaasua. Ehkä sellaiset viimeiset vajaa 5mm kahvan liikkeestä ei enää paranna kulkua. Mutta tämä siis ihan toissijainen juttu, kun ei varmaan liity tuohon tyhjäkäyntiin mitenkään.
Sama juttu mulla (Kymco Agility). Tuo outous johtuu siitä, että kaasuläppä kääntyy vaaka-tason jälkeen vielä lisää. Silloin kurkku alkaa kaventua. Tuon voi todeta kääntämällä kaasuläppää, kun kaasutin on kädessä. Läppä kääntyy jonkin verran täysi kaasu asennon ohi.