Mikäli vanha tulppa oli väriltään kuiva ja musta, johtuu tuo mustuminen juuri tuosta pätkimisestä, tai heikosta kipinästä. Myös liian rikas polttoaineseos, sekä tukkeutunut ilmansuodatin ja ryypyn toimimattomuus aiheuttavat tuota "kuivaa mustumista", mutta tuohon mainitsemaasi diagnoosiin (sytytyksen katkominen) tuo väri sopii. Näin käy pikkuhiljaa myös nykyiselle tulpallesi, koska ongelma ei ollut itse tulpassa (onhan muuten lämpöarvo oikea)...
Mikäli mahdollista, kokeile vaihtaa vielä tulpan hattu uuteen (jos tuo hattu on viallinen) ja tarkista samalla että tulpanjohto hatulle on kunnolla kiinni ja on kauttaaltaan ehjä. Ilmansuodattimenhan jo puhdistitkin. Oikeastaan seuraavat vikapaikat ovatkin sitten jo "tyyriimpiä", eli CDI-boksi ja puola. Toki erilaiset johtojen kosketushäiriöt ovat mahdollisia, mutta mielenkiintoiseksi homman tekee se, että ongelma alkaa vasta 5000 kierroksesta (toki silloin myös tärinä lisääntyy).
Ja onhan muuten nyt niin, että koneen käyntilämpötilalla ei ole mitään tekemistä katkomisen kanssa? Itselläni oli kerran tapaus, jossa puola rupesi katkomaan kipinää koneen saavutettua tietyn lämpötilan. Kun kone kävi "kylmänä", ei mitään ongelmia ollut.
Mainitsemasi merkin maksimikierroksista ei valitettavasti ole minulla tietoa.