joni_k taitaa olla oikeilla jäljillä.. ei ole vuosien varrella tainnut kiinan skodun perus konstruktio juurikaan parantua ainakaan tuon varin tuuletuksen osalta.
Oleellinen puute siinä on että uutta tulevaa ilmaa ei kyetä tuomaan tuuletinsiiven keskikohdan luota sisälle varikoppaan, siksi tuuletin lähinnä hämmentää varikopan ilmaa.
Tätä asiaa on foorumilla käsitelty vuosikaudet ja jotkut, mm coastside , tekivät paljon kokeiluita varin tuuletuksen tehostamiseksi.
Ei kannata alkaa summittaiseen reikien porailuun vaan lukee ensin foorumilta mitä asiasta on jo kirjoitettu kokemusperäisesti.
Käyttää hakua "varin jäähdytys" tms..
http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2887.msg55159#msg55159 tässä yksi malliksi
Monissa vanhemmissa 50 cc merkkiskoduissakin oli/on surkea varin tuuletus.
Toimivan varin tuuletuksen tuntee kahdesta asiasta jo päällepäin, tuloilma on ohjattu ilmakanavalla etuvarin tuuletin siiven keskelle ja tuloilma suodatetaan ennen sisään pääsyä.
Edit. mm seuraavista skoduista varin tuuletusta tutkineena ja varin toimintaa seuranneena: Fude Sport -03 , Piaggio Free 50 , Yamaha Beluga 125 4T -93, Piaggio Hexagon 150 -97, Piaggio X9 125 (Leader) -03, Peugeot Satelis 250 (P. Quasar) -11 ja Suzuki Burgman 400i -04 (K429)