Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tärisee

Aloittaja WFBPYW, 10.10.18 - klo:17:27

« edellinen - seuraava »

WFBPYW

X8 400 liikkeelle lähdössä täristää aina tonne 60km/h .
Edellinen omistaja vaihtanut remmin ja rullat n 6000km sitten.pyörällä ajettu 36000km.

konenikkari

Variaattori erikoistarkkailuun, ja varsinkin sen kytkinosa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

WFBPYW

Ok,tilasin remmin ja rullat kun en varmasti voi tietää onko ne vaihdettu.Pyörän ostin 2 päivää sitten ilman koeajo välimatkan
takia.

viisnelonen

Voi olla esim varin etumutteri löystynyt, tms.. Hihnanvaihto on näennäisestä yksinkertaisuudestaan huolimatta semmonen homma missä voi töpeksiä monella tapaa.
Kuuluuko varista tyhjäkäynnillä, paikallaan käyttäessä, kilinää ?
Varaudu uusimaan myös ne pikkuriikkiset muovikikkareet eli liukupalat.

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

WFBPYW

#4
Jep,huomenna ollaan viisaampia ja ne liukukikkareet jäivät sitten tilaamatta. Niillä on tapana kovettua.Joo ja kytkimen kunto tarkistetaan myös.Tällä kertaa saa työn tehdä alan ammattilainen.
Palaan asiaan kun vaihtotyöt on tehty.

EDIT:
Unohdin siis tyhjäkäynillä ei kilise ja käy nätisti mutta liikkeelle lähtiessä ja ajaessa se on semmoista takomista ja  tärinää.

.

viisnelonen

Jep, kun aukaiset niin tiedät enemmän..
Ne liukupalat kuluu ja ilmenee kilistämisenä tyhjäkäynnillä ja ajossa kun löysää kaasua.
Mikäli niitä ei vaihda ajoissa saattaa niistä joku jopa  murentua ja palaset voi kiilata varin rullia sekä aiheuttaa tärinää.
Liukupala kuluu sekä rullakupin että ramppilevyn puolelta eli sovittamalla käytettyä/irrallista palaa liukukuppiin ei kokonaisvälys tule esille.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

WFBPYW

Jep, hain just Skopun huollosta ja on nyt paljon parempi.Pitää vielä hommata vapaapyörä ja liukuppaleet.Niillä ei oo kuulemma kiire mutta vaihdetaan kun
olivat sen tarpeessa pikimmiten.
Kiitos vinkeistä vastanneille joo ja muille kans.

Tare


viisnelonen

Vapaapyörä.. Hmm, ei nyt sytytä.
Siellä perän alennusvaihteistossa saattaa olla ns vapaaratas mutta muuten ei ko termi natsaa varin osiin, olisko käännetty googlella? silloin kyseessä vois olla vaikka kytkinkello.   
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

WFBPYW

Tarkemmin kyse on hihnan vapaasti pyörivä rulla n 50mm ulkomitta ja kun kopan irrottaa näkyy se hihnan välissä varin ja perän puolivälisä. Oisko joku kiristin.
Ei ihan auennut mulle miten se vörkkii koska hihna ei nojannut siihen kummaltakaa puolelta varmaankin ois pitänyt käynnistää ja ajella siten ois nähnyt
miten se liikkuu kuormittaessa.

konenikkari

Tuossa videossa näkyy rullan, hihnan värähtelyä, estävä toiminto.
https://www.youtube.com/watch?v=dyZW1Jf3WW8

Todella vaarallisesti tuossa pyöritellään variaattoria ilman kytkinkelloa,
Tuossa voi saada kytkinkengän päähänsä,hui.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

WFBPYW

Hyvä video,kiitos.

viisnelonen

no sehän se tietty on..  ::) kuin ei tullu mieleen, tuossa mun sateliksessakin se vapaaratas kait on mutta kun en ole varia vielä kertaakaan avannut niin ei ole tullut silmiteltyä. Sillä on ajettu vasta 13 tkm mutta varin rullat kyllä kilisee hiukan tyhjäkäynnillä joten varmaan tarttee tässä talven aikana avata vari ja vähän tutkailla sen osia. Sehän on siis Piaggion 250 koneella mihin Pösö on itse tehnyt tai teettänyt ecu:n ohjelman.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

WFBPYW

Mulla oli ennen tätä X7 250i ja tosi hiljainen ei tärissyt eikä takonut lähdöstä huippuunsa liki140km/h. Oon hiukka pettynyt jos en saa 400ie edes lähes
saman oloiseksi.Elikkäs ideoita. Kytkin,moottorin vaimennus/kumihelat vai onko kone kiinni runkossa
Ilman kumityynyjä? Vai onko tää 400i ominaisuus? ????

   

viisnelonen

Eikö se tullutkaan oleellisesti paremmaksi  remmin ja rullien vaihdosta ? Minkälainen mahtoi olla rullakupin ja sen liukuholkin välys ?
Samoin varin takapään välykset pitäis tarkistaa.

Kyllähän nelisatanen potkii eritavalla kuin 250 mutta ei tuossa mun burgmanissakaan mitään erityistä tutinaa ole, esim peilit ei täristä kuin aivan ensimetrien aikana kun lähtee liikkeelle. Kyllä noita piaggion nelisatasia on foorumilaisilla ollut joitakin joten luulis kommenttia tulevan lisää..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

WFBPYW

Joo niin mä kuvittelin mut tänään ajelin ku oli hyvä ilma niin eipä siinä suurta muutosta parempaan ollut.Joku siinä mättää.