Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > 250cc-400cc skootterit

Skootterilla ajaminen - mitä siitä ajatellaan?

(1/25) > >>

GTS52:
Onko näissä skoottereissa jotain hävettävää? Olin tänään liikenteessä GTS250:llä ja tietysti päällä täysi mp-varustus. Olin ruuhkaliikenteen keskellä jumissa punaisissa valoissa. Yhtäkkiä jostain kuului huuto ”HEI URPO! ... ... ...”. En kuullut kypärän läpi kaikkea mutta jäin käsitykseen että huuto oli tarkoitettu minulle. Pienen matkan päässä oli autollinen pari-kolmekymppisiä jotka katsoivat minuun päin naama virneessä.

En ole tätä ennen ajatellut asiaa mutta rikonko kenties jotain tyyliseikkoja ajaessani Vespalla raskas ajopuku päällä? Vai onko Vespa kenties muuten vaan reppana vekotin vähän kuin automaailmassa Lada?

Mitä yleisesti ajatellaan ihmisistä jotka ajavat skoottereilla? Keskustelua aiheesta.

Coastside:
Kesällä koen kohtaavani kateutta kotilokuskien taholta. Kun ne hiki perseessä etsii parkkipaikkaa. Puuttuu vain että saisin tukka hulmuten painaa. Skootteri on modseista lähtien symboloinut kapinallisuutta ja jonkinasteista vapauttakin. Moottoripyörän imago on kovempi. Liivijengi moposkoottereilla kelpaisi kukkahattutätien naapuriksi. Toki raskas ajopuku päällä ei rimmaa skootteriin. Varsinkaan isossa vespassa ei ole urpoa sinänsä.

jumpingstone:
Kyllahan sita helposti homoksi leimautuu skoottereita ajaessa, varsinkin jollain variaattorivetoisella Vespalla ajaessa. Mutta tarviiko sita Koko ajan miettia mita muut ajatrelevat? Ja toisaalta homouskin on nykypaivana taysin hyvaksyttavaa jota ei tarvinne haveta.

Coastside:
Vespoihin kyllä liittyy liikaa hifistelyä ja tekniikaltaankin ne on turhan fiinejä verraten peltikauden karkeisiin käyttöpyöriin. Ero on sama kuin alkuperaisen jazzin ja pori jazzin välillä. Tai mikään ero ei ole noin suuri :(

GTS52:
Jooh. Minulle Vespalla ajo on 95% hyötyajoa joten harmittaa jos muut siitä vittuilevat. Miksi se on muille ongelma millä minä ajan?

Moottoripyörät pyrkivät usein ohi minut nähdessään. Nopeusrajoituksella ei niin väliä, ohi on vaan päästävä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta