Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > 250cc-400cc skootterit

Peugeot Satelis 250

<< < (17/17)

viisnelonen:
Joo, paineilmapyssyt on ihan oma lukunsa. OIkein tehokas mutterinväännin ja iso kompura(tai iso säiliö)+paksu letku tuo semmoset momentit että vaatii käyttäjältään kyllä osaamista. Asiallinen rengasmies tekee loppukiristyksen momenttiavaimella oli sitten alu- tai teräsvanne. Em asiaan kiinnitän aina huomiota rengaspajassa asioidessa ja kyllähän ne momenttiavaimen käyttäjät selvä vähemmistö on ellei asiakas sitten seiso sivussa katsomassa..

Viissatasen variin saa saa Buzzetin lukitustyökalua mutta maksaa sekin.  https://www.easyparts.com/Tool-to-Disassemble-Variator-BUZZETTI-Piaggio-Master-400-500-4T-p16446463
Kytkinrummun telkivehjettä en oo siihen nähnyt.

Edit: Tässä kuvassa kyllä näyttää että kytkinrummun telkeäminen hoituis ihan vaan kiinto- tai lenkkiavaimella ?? Mulla ei kyllä ole asiasta mitään hajua..
https://cdn-pics.easyparts.nl/partpics/01385446%5E4_zoom.jpg
https://cdn-pics.easyparts.nl/partpics/01385446%5E3_hi.jpg

kestosippi:


Kuvassa momenttiavain on tuossa akselin päässä ja mutterista väännetään kiinnipäin. Onkohan tulos eri jos lukitsen vain takapyörän ja väännän mutteria kiinnipäin momenttiavaimella?
Kuvan tilanteessa pitää muistaa momenttiavain lukita mittaamaan vastapäivään. (Kerran mulla Volvon vauhtipyörää asentaessa oli momenttiavain väärinpäin ja viime hetkellä vääntäessäni huomasin tarkistaa kun ei alkanut vääntäessä avain naksahtamaan. (Avain oli käännettävä malli ilman räikkää))

Mitäköhän varten tuossa korostetaan tuota ½" -avainkokoa? Mulla momenttiavain on muistaakseni se isompi koko. Eikös mutterin vääntömomentti kuitenkin liene sama?

viisnelonen:
Tietämättä tuota akselinpäätä pitävää hylsyn kokoa voi vain arvailla.. esim 3/4 tuuman karalla oleva hylsy ei mahdu tuonne 22mm lenkin sisään ? Tai jotta asentaja ei käyttäisi pienempiä (3/8 tuuman) työkaluja, tuo 9,6 kpm on kuitenkin jo jotain varsinkin kun ottaa huomioon että moottori on työpöydällä irrallisen standin päällä! Tuossa tilanteessahan tuo kyllä on ainoa tapa avata kun takapyörää ei edes ole.
Vaatimus 6-kulma (vs12-kulma) hylsyn käytöstä on ihan ymmärrettävä, 12-kulmainen saattaa nuljaannuttaa sen akselin pään (akselin pää on koneistettu 6-kulmaiseksi, ikäänkuin pultiksi) mikä vaatisi kalliin akselin uusimisen (n 350e)

Jos 3/4 karainen hylsy sinne menee(lenkin sisään) niin en kyllä keksi mitään syytä miksei 3/4 karalla olevaa momenttiavainta vois käyttää.
Siinä "transmission" manuaalissa on selkiinnyttävä kuva, sivulla 24, akselin päästä.

Asia varmaan selkiintyy kun varikoppa on pois ja laite siinä nenän edessä.




Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta