Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > 250cc-400cc skootterit

Peugeot Satelis 250

<< < (2/17) > >>

Wanhapappa:

--- Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 22.06.15 - klo:08:06 ---Isomman Sateliksen moottori (Piaggio) on kumma tapaus kun sitä ei kehu kukaan mutta kaikki käyttävät. Luin juuri SSC:n foorumilta, että Vespa World Days reissulla oli tullut kilometrejä 3700 ja ...siis Vespalla. Sateliksella ajelee varmasti Utsjoelle ja niin lujaa, että muut ovat tien tukkoina. Takapyöräksi 12" riittää ihan hyvin. Itsellä on kokemusta sellaisesta X8:n kanssa. Kaksi kesää meni ilman mitään vipatuksia.

Ajokokemus näyttää olevan hyvin subjektiivinen käsite ja varmaan kuljettajan pituus/paino ja kokemus vaikuttavat asiaan todella paljon. Muiden vakuuttelut parhaasta vaihtoehdosta, saattavat olla omalla kohdallasi siis täyttä potaskaa.  :)

--- Lainaus päättyy ---

Olen aina yrittänyt kaikille sanoa, että pitää olla vertailukohtia, silloin tietää "paremmastakin" jotain. Tuonne maantielle kun katselee, automerkkejä ja malleja on satoja ja taas satoja. Heistä useimmat ajavat mielestään sillä "parhaimmalla" ajoneuvolla. Sama juttu varmaankin kaksipyöräisten kohdalla.

Potaskaa ja potaskaa? Kaikki vaikuttaa kaikkeen, henkilökohtaiset mieltymykset ja ominaisuudet, raha, käyttötarve, tiestö ym. ym. Vaikka moitinkin Vespan ominaisuuksia hiekkateillä, on se kuitenkin mitä mainioin citykulkuneuvo, täällä nykyisellä asuinseudullani sille ei ole käyttöä. Jokainen hankkikoon itselleen tarpeitansa vastaavan ajopelin, niin minäkin teen. Jos joku asia minua vaivaa ja sen kerron toisille, ei se ole potaskaa. Se on mielipide ja sen saanen lausua? Kukatietää jos löydän joskus nykyistäkin paremman pelin ja löydän tästä nykyisestäkin huonoja ominaisuuksia? Silloin olen löytänyt taas vertailukohdan.

Noista pyöristä ja niitten koosta: Pikkupojatkin ajelee potkulaudoillaan tyytyväisenä, eikä heillä ole sairaalasängyn rissoja suurempia pyöriä allaan. Siltikin matka etenee ja kivaa on. Eikö? ;)

Itse ajelin -60 luvulla 350cc Jawallani tyytyväisenä, se oli "maailman paras", kun ei tiennyt mihin kehitys vie viidenkymmenen vuoden päästä. Ja kehitys vie.....

Muoks. Piaggion viisisatanen moottori on ihan hyvä ja tehokas. Kun on kuitenkin kyseessä yksipyttyinen isohko moottori, on käynti sellaista kun on, tärisevää. Joitain tärinä haittaa ja joitain ei. Ei se minua haitannut...

lehtijussi:
Isomman pököttimen perässä ajellu toista sataa kilometriä 110km/h gps nopeutta, sivutuulessa ja vakaasti tuo näytti etenevän. Olisko ollu normia etevämpi kuski, en tiedä.

Yhden kaverin tiedän, joka vaihtoi mp.n bemarin skodeen, mutta loppukaudesta oli taas mp alla. No, ei kaikki voi tykätä.
Iso osa bmw-skoden ostajista on vanhoja motoristeja, joilla ei jalka tahdo enää nousta mp.n yli. Bemu-skodella voi sitten jatkaa harrastusta vielä muutaman lisävuoden.
(kertoi Bemaria edustavan liikkeen myyntipäälikkö.)

Coastside:

--- Lainaus käyttäjältä: oskuk - 21.06.15 - klo:22:35 ---Kenen jalkoihin 500:lla jäi?

Tuolta löytyy näemmä pieni kokeilu tuosta, löysin vertailutaulukkoa etsiessä:

http://www.hs.fi/autot/a1371449925277

--- Lainaus päättyy ---
Testin naisajaja kirjoitti tuon, sen näkee selvästi. Tärinät ja tutinat voi olla tietoisesti valittu ominaisuus saada miehisyyttä ajokkiin. Vaikka moni ostaa "järkiperustein" on äänimaailma se mikä säväyttää useimpia ja valmistajat hyvin asian tietävät. Tehoa ja vääntöä on kymmenen mopon verran joten kumma jos jalkojhin jää.

Wanhapappa:

--- Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 22.06.15 - klo:08:56 ---Isomman pököttimen perässä ajellu toista sataa kilometriä 110km/h gps nopeutta, sivutuulessa ja vakaasti tuo näytti etenevän. Olisko ollu normia etevämpi kuski, en tiedä.

Yhden kaverin tiedän, joka vaihtoi mp.n bemarin skodeen, mutta loppukaudesta oli taas mp alla. No, ei kaikki voi tykätä.
Iso osa bmw-skoden ostajista on vanhoja motoristeja, joilla ei jalka tahdo enää nousta mp.n yli. Bemu-skodella voi sitten jatkaa harrastusta vielä muutaman lisävuoden.
(kertoi Bemaria edustavan liikkeen myyntipäälikkö.)

--- Lainaus päättyy ---

Jalka nousee oikein mukavasti Bemarin skoden satulan yli, ei sitä jalkaa saakkaan oikein sen keskiosan yli.  :) Skodella tykkään ajella siksi, etten pidä vaihteista. Työurani tehnyt liikenteen parissa lähes kaikenlaisilla kulkimilla ja arvostan ajamisen helppoutta. Minäkö vanha? Pois se minusta, mies parhaassa iässä, poikanen, vasta 65. 8)

oskuk:
Miten vaihteet hankalat olisivat? Eihän sitä edes huomaa vaihtavansa...
Itse pidän skoottereista niden normaaliuden takia, ne eivät ole pienen varren jatkeita. Mutta vaihteet kyllä saisi olla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta