Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Suzuki

Suzuki Katana AY50 (ditech)

(1/2) > >>

Friman:
Elikkä kyseinen mopo ei tahdo lähteä käyntiin. Kyseisessä mopossahan on Ditechin tekniikka tehtaalta tullessa, elikkä ruisku kyseessä. Mopoon on uusittu sylinteri, mäntä, ja muut koneen sisäset osat ja ruiskuboksi (Malossin 70cc sarja).
Kone starttaa mutta ei juuri ees lupaile. Puristukset mittasin (6.5kg/cm2) ja kipinän katoin. Samalla huomasin että bensaa tulee koska kastelee tulpan. Ilmakompuraki näyttää pukkaavan ilmaa mitä nyt kädellä kokeilin ottamalla letkun irti ja starttaamalla. Pystyykö tuon mittaan ihan tommosella puristuspainemittarilla? Ja injection check valo vilkkuu kokoajan. Sekä lämpövalo näkyy palavan mutta johtuu luultavasti viallisesta anturasta. Jollaki ideaa mistä kannattas vikaa alkaa kattomaan?

jnd:
Ainakin ditechissä toi vilkkuva valo viittaa siihen että tps:n piuha ei olisi kiinni, taikka se olisi hajonnut (pystyy tarkastamaan yleismittarilla suth helposti). Minkä vuoden tuo on?
Tuo puristuspaine kuullostaa aika pieneltä, itse sain polinin 70cc pytystä lukemaksi 9bar auton puristuspainemittarilla

Coastside:
Koeta saada ne liitokset ja anturit kuntoon koska se tarvii ne kaikki. Lämpöanturin vika voi aiheutaa sen että se syöttää liikaa bensaa ja se kastelee tulpan (kokeile toisella tulpalla). Se käynnistysvaikeus ilmenee kuumana vai kylmänä?

jnd:
Muistaakseni easypartsissa makso vähän päälle 300€ pyttysarja ecuineen

Friman:
Kylmänähän tuossa näkyy olevan vaikeuksia, kasauksen jälkeen ei ole lähteny käyntiin.  ;D Ja puristuspaine mitattu kylmänä koska eihän sitä lämpimäksi saa kun ei käyntiin lähde... Ja vuosimalli on muistaakseni 04, ja kone mallia morini. Niinku tietääkseni tuon ikäsissä ditukoissaki.
Ruiskuboksi tuli sylinterisarjanmukana, moposportista hommasin makso muistaakseni n.500€ koko sarja erikseen oli kahensaan pintaan mutta näköjään easypartsilla halvemmalla. Ja on siitä vuosi jossei kaksikin ku ite hommasin...

Pittää tuo tps-piuha kattoa, joka ilmeisesti tossa ilmanputsarin jälkeen olevassa mötikässä? Ruiskun liittimet ja muut mitä oon löytäny niin käyny läpi, kattonu että ovat puhtaita ja menee kunnolla paikoille. (tps= throttle position sensor ?) Tuommonen tuli vastaan nyt ku katoin mikä tuo tps on:
If the TPS or ECU has been replaced, the TPS should be reset so the ECU can record the closed throttle return voltage as 0% opening.
Ja tuossahan ECU vaihettu. Pittääpä kokeilla, ohjeetki ku samassa paikkaa oli.

TPS:
1.karvan yli 5V.
2. 4.55V.
3. 0V
4. 0V
Onko oikeita arvoja? Akussa 12.6V

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta