Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Suzuki

Suzuki AP ja "Element assy thermo".

(1/2) > >>

KP112:
Jos minäkin saan lainata samaa aihetta niin kysytään.
Mikä ja mihin tarkalleen ottaen vaikuttaa Suzuki AP 50 skootterin kaasuttimen päällä oleva sähköllä toimiva laite? Englanninkielisellä nimellä ELEMENT ASSY, THERMO.
Puhdistin vasta kaasuttimen. Mopo käy 20 sekuntia ja sammuu eikä välttämättä heti lähde käyntiin. Minuutti parin jälkeen pyrähtää taas.
Tuntuu että bensansaanti tyrehtyy. Vaan kun kaasuttimen pitäisi olla nyt puhdas niin en ymmärrä missä mättää. Letkusta bensaa ainakin lorisee kunnolla.
Saattaa olla vettäkin seassa. Pitää vielä kerran ottaa irti mutta kertokaa mikä ja mitä tekee osa nimeltä Element, thermo.

Samppa:
Se "Element assy thermo" on ilmeisesti ihan tavallinen automaattiryyppy, koska mielestäni AP:ssä ei ole kaasuttimessa erillistä esilämmitintä. Eli kun käynnistät konetta kylmällä ilmalla, on ryypyssä oleva neula yläasennossa avaten ryyppysuutiinta (kone saa enemmän keittoa). Koneen lämmitessä ryypyn neula painuu alaspäin ja sulkee kanavaa (näin pitäisi tapahtua).

Todennäköisesti ongelmana on se, että tuo ryyppy makaa koko ajan päällä (se on oletusasennossa päällä, jolloin seos on lämpimälle koneelle liian rikas) ja vasta jäähdyttyään käynnistyy uudelleen.

Automaattiryypystä ja sen testaamisesta löytyy hyvin lisätietoa tältä foorumilta (kokeile hakua).

KP112:
Kaasarin uudelleenputsauksen jälkeen sain mopon käymään ja pystyy ajamaankin mutta ei kestä "ärhäkkää" kaasutusta. Ei kierrä. Hitaalla kaasutuksella toimii ihan pirteästi.
Täytynee testata tuota pakastinkonstia ryypylle.
On mielestäni vähän ilkeä ratkaisu tehdä se toimimaan sähköisesti. Miksei vaijerilla.

A_sentaja:
voit muuttaa sen myös vaijerikäyttöiseksi,olettaen kyseessä olevan lorton kaasarin. jos mikuni,niin asia eri mutta lorttoon saa muutossarjan jolla ryypyn voi valita mieleisekseen..

KP112:
Skootteri ei ole minun niin en voi siihen viritelmiä tehdä.

Mutta taitaa olla siinä automaattiryypyssä vikaa. Otin johdon liittimestä irti niin toimii ainakin vähän paremmin. Ottaa kierroksia rivakkaammin kun taas johto kiinni mopo sammuu jos laittaa kaasua äkkiä. Saakohan näihin yleensäkään erikseen termaria tai sitä neulaa? Ja kummassa vika, yläpäässä vai siinä neulassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta