Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nitron tekniikka

Aloittaja ihis, 08.06.08 - klo:14:24

« edellinen - seuraava »

Coastside

Tulpissa on eri lämpöarvoja, mutta tulppaa vaihtamalla ei seoksen suurta virhettä korjaa. Ruskeaa tulppaan heti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

IrwinGoodman

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.09.09 - klo:17:00
Tulpissa on eri lämpöarvoja, mutta tulppaa vaihtamalla ei seoksen suurta virhettä korjaa. Ruskeaa tulppaan heti.

Minulla on nyt tuossa Ngk Br9hs, niin vaihanko mie tuohon 8 vai? Vai pitääkö tuota kaasutinta säätää?

A_sentaja

Br9 on kuumempi tulppa kuin 8 talviajossa voi käyttää kuumempaa tulppaa, kun kesällä kylmempi on parempi. Kuten costi sanoi, seokset kohdalleen ensin tai kohta teet uutta remonttia...Kaasarin säädöistä on yllinkyllin tietoa tällä palstalla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

IrwinGoodman

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 06.09.09 - klo:21:16
Br9 on kuumempi tulppa kuin 8 talviajossa voi käyttää kuumempaa tulppaa, kun kesällä kylmempi on parempi. Kuten costi sanoi, seokset kohdalleen ensin tai kohta teet uutta remonttia...Kaasarin säädöistä on yllinkyllin tietoa tällä palstalla.

Siis kokeilenko mie sillä kasilla?

Samppa

#79
Ei kannata kokeilla miellään muulla kuin laitteeseen suositetulla vakiotulpalla (mikäli koneessa ei ole muita muutoksia) ennen kuin seokset on säädetty kohdalleen. Todennäköisesti se valkoinen tulppa johtuu myös siitä tiivistevuodosta (ja poskellaan oleva seos).

http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=67&Itemid=71
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Nitron vakiotulppa on ngk;lla juuri br8hs. ja vain kovemmilla pakkasilla voi käyttää astetta kuumempaa. Vika ei ole nyt tulpassa vaan muualla. Jos se vuotaa nestettä sylinteriin, niin ajan myötä on petilaakerien vaihto edessä ja muutakin kivaa tiedossa.. Tsekkaa nuo mitä on ehdotettu ja etene siitä sitten lisää.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

IrwinGoodman

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 07.09.09 - klo:14:28
Nitron vakiotulppa on ngk;lla juuri br8hs. ja vain kovemmilla pakkasilla voi käyttää astetta kuumempaa. Vika ei ole nyt tulpassa vaan muualla. Jos se vuotaa nestettä sylinteriin, niin ajan myötä on petilaakerien vaihto edessä ja muutakin kivaa tiedossa.. Tsekkaa nuo mitä on ehdotettu ja etene siitä sitten lisää.

-Airsal 70cc sylinterisarja
-Dellorto 17,5mm kaasutin 
-Pipercross ilmansuodatin 
-Yasuni R tehopakoputki 
-Mhr Multivar kisavariaattori 
-Mhr tuuletinlevy 
-Malossi X Kevlar hihna 
-Malossi kytkinkello 
-Malossi Fly kisakytkin 
-Malossi punaiset kytkinjouset (+50%) 
-Malossi punainen vastapainejousi (+50% 

Nuo on nyt kiinni. Mutta voiko tänne lähettää kuvaa tuosta tulpasta? Sanoitte että tuo käy laihalla niin saako tuo nyt liian vähän ilmaa vai bensaa?

karkulainen

Liian vähän bensaa, isompi suutin kehiin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Jos sattuu näkemään ahjon toiminnassa niin se ilmanpumppaus kuumentaa liekkiä. Lämpötila riippuu niiden suhteista.
Moottorissa ilmaa annetaan minkä haukkaa ja seos hoidetaan polttoaineen määrän säädöllä. Vasta seoksen määrää säätämällä muutetaan tehoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

IrwinGoodman

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 07.09.09 - klo:18:52
Liian vähän bensaa, isompi suutin kehiin.

Juu, täytyy tilata isompia suuttimia. Nyt on kiinni 125.

IrwinGoodman

Tuli vaan mieleen että jos tuo saa liian vähän bensaa niin voinhan mie vissiin neulan sokkaakin laskea kun se on nyt toiseksi alimmaisessa. Vai miten se menee? :D

Coastside

Älä ala liikaa huumorille. Suutinta vaihtaen ne säädöt tehdään ja jos et piittaa niin omatpa ovat vermeesi. Tyyritä tuntuu olevan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

IrwinGoodman

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.09.09 - klo:20:58
Älä ala liikaa huumorille. Suutinta vaihtaen ne säädöt tehdään ja jos et piittaa niin omatpa ovat vermeesi. Tyyritä tuntuu olevan.

Minkä kokoista suutinta mie tilaan? Nyt on 125 ja se on siis liian pieni.

rasmusnar

yksi pikku propleema ilmestynyt..
nitro röpöttää täys kaasulla pitää ajaa vajaalla puolikaasulla kokoajan, samalla tavalla kone kylmänä ja lämpimänä.
Bensan saantia oon pienentäny, mutta vieläkin röpöttää.. voisiko syynä olla "tukkoinen" putsari tai kaasari tukossa?

viriä on sellaset
70cc stage6 sport pro
stage6 pro replica
malossin multivari
dellorton 17,5 kaasari

suuttimesta en ole varma, eli jos joku vois suositella hyää suutinta tohon niii olis kiva  ::)
kiitosta jo etukäteen  :)

A_sentaja

Tukkoinen putsari, taikka kaasarin säädöt metsässä.... ;) kaasaria voit säätää myös neulaa nostamalla/laskemalla. Tässä tapauksessa siis laskemalla, pääsuuttimia olisi hyvä olla useampia eri kokoja jotta syöttö saadaan kohdilleen. katso minkä kokoinen suutin nyt on kiinni ja siitä sitten 5-10 prossaa alaspäin. Tarkista kuitenkin neulan asento ensin,pitäisi olla keskilovessaan ja alas laskemalla saat osa ja täyskaasun luonnetta muutettua. Putsari on tottakai pesty ja ehjä....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...