Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Rally usa 2000 / skand gomoto 3.3

Aloittaja joni_k, 01.10.23 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.02.24 - klo:12:44Olen huomannut että sähköllä 50 km toimintamatka tuntuu lyhyeltä vaikkei bensalla sellaisia matkoja ajaisi koskaan, käymättä välillä kotona. Toisaalta sähköllä saa toimintavarmuutta. Kun ajaa hitaammin, saa toimintamatkaa lisää, jota etua bensalla ei ole.
Olisiko psykologinen tekijä? Tuijottelee sitä rangea ja miettii, että paljonko se missäkin vaiheessa pomppaa. Ainakin sähköautoa käyttäessäni autoissa minulla ollut näin ja vaikka siis matkaa ei olisi kun 10 kilometriä...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

joni_k

Tuo 40-50km kattaa kyllä 95% ne ajot mitä tarvitsen. Sitä pidemmille matkoille autolla sitten. Jos päätepisteessä on mahdollista ladata 10a laturi ei kauan ota kun akku latingissa taas.

joni_k

5200km ajettu ja iso huolto tehty. Ehkä jo heti ostaessa perästä kuului semmoinen pieni ääni joka tässä kilometrien kasvaessa vain koveni. löytyi vara perä ja se tuli vaihdettua. ääni hävisi joten joku laakeri perässä on rikki. sen verran paikansin että se on apukuskin puoli joka kuuluu enemmän. kenties vetoakselin laakeri rikki täytyy purkaa tässä joku päivä kun ehtii.

PappaSkootteri

Scand Go 3,3 ja ongelmana on kun yrittää liikkeelle lähtöä niin vain "nytkähtää" ja liikkuu korkeintaan metrin tai kaksi.
Akut täynnä ja vilkut kamerat yms toimivat, mistä lähden vikaa etsimään?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

Hiiliharjattomissa, joka on yleisin, on joko anturi tai käämivika tai säädinvika. Liittimet molempiin on kolme johtoa. Testereitä saa jotka näyttää. Videoissa on se nainen käyttämässä sellaista heti alussa.

https://www.fruugo.fi/24v36v48v60v72v-electro-car-e-bike-scooter-brushless-motor-controller-tester/p-237974002-510124553
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.05.24 - klo:12:27Hiiliharjattomissa, joka on yleisin, on joko anturi tai käämivika tai säädinvika. Liittimet molempiin on kolme johtoa. Testereitä saa jotka näyttää. Videoissa on se nainen käyttämässä sellaista heti alussa.

https://www.fruugo.fi/24v36v48v60v72v-electro-car-e-bike-scooter-brushless-motor-controller-tester/p-237974002-510124553

Mistä sen videon saa näkymään.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.05.24 - klo:17:20
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.05.24 - klo:12:27Hiiliharjattomissa, joka on yleisin, on joko anturi tai käämivika tai säädinvika. Liittimet molempiin on kolme johtoa. Testereitä saa jotka näyttää. Videoissa on se nainen käyttämässä sellaista heti alussa.

Mistä sen videon saa näkymään.

konenikkari

:) Kiitos Coasti viihdyttävä video :)
Reippaita tyttöjä ja rohkeita koiria
työskentely olosuhteet vähän erilaisia
kuin meillä suomessa, mutta homma hoituu.
Tosin tästä ei taitanut mitään apua olla kysyjälle.

https://www.youtube.com/watch?v=l3T982cgJUk
Tuolla ohjevideo erikoisella murteella
tuohon mainittuun testeriin. .-)
Laitteen mukana tulee vähän helpompi ohje.........toivottavasti.
Mulla ollut jo kolmisen vuotta ko. laite
ja on siitä hyötyä ollut, eikä pahan kalliskaan.
Pelkät osat maksoi itsetekemääni eka versioon huomattavasti enemmän.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

Justiinsa viikonloppuna kaverin moottori elvytettiin. Oli vettä kondensoitunut sisälle.talvella hyytyi matkalle. Se pyörivä osio jossa magneetit kiinni rokon arvella ja laakerit rikki. Hiottiin ja lakka päälle. Hall anturit onneksi ehjät ja kolvaukset.  Useamman sata km ajoi 24h sisään ja pelaa. 120ah akusto kiinni. Peräkoukun teki ja vaunun.

joni_k

Jaahas nyt se myrkkyä lykkäsi. Meni rally mykäksi. Sähköt menee päälle yms mutta metriäkään ei liiku halvaantu kun moottorijarrutin kotipihaan, pari töyssyä ja halvaus. Oiskoha joku johto irti. Kaasu potikka antaa jotaki voltteja reagoi kaasuun.

konenikkari

Onkohan noissa sähkökulkimissa roll over sensor.

Coastside

Ehkä liitin irtosi. Nehän näissä on se heikko lenkki.

joni_k

vikaa en löytäny vielä ainakaan. joku tuossa on kun ennen kun pisti virrat päälle kuulu yksi piip ja meno valmis. nyt ei kuulu mitään. täytyy huomenna varmaan purkaa keulaa ja alkaa liittimiä käymään läpi. takaosiossa kävin ja vikaa en löytänyt. jotenkin moottorin hajoaminen kuulostaisi erikoiselle ja samoin ohjaimen kun vika tuli siinä kohtaa kun ei kuormitusta edes ollut.

joni_k

Kyllä se ohjainyksikkö vialta vahvasti näyttäisi eli varaosiksi tuon voi laitella. Purkuvehkeitä ei markkinoilla ole juurikaan.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 25.05.24 - klo:15:47Kyllä se ohjainyksikkö vialta vahvasti näyttäisi eli varaosiksi tuon voi laitella. Purkuvehkeitä ei markkinoilla ole juurikaan.

Sääli että tuonikäinen purkuun päätyy,
Joitakin ohjaimia olen onnistunut korjaamaan.
Paljonkohan tuohon maksaa uusi ohjain.
Ja mistä niitä voi ostaa.