Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

yamaha neos

Aloittaja Vertti13, 27.06.19 - klo:20:09

« edellinen - seuraava »

Vertti13

Yamaha Neos 4T vm-10. Mistähän löytyy cdi-boksi kyseisestä laitteesta, jostain satulan alta vissii...

Palosella

Ei siinä CDI-boksia olekaan vaan ECU. Se on ruiskupeli. Jos meinaat vauhtia lisää, niin sipase rälläkällä etuvariaattorin tapista pois, niin rupee liikkumaan.

Coastside

Ruisku keewayssä on CDI boxi erikseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Vertti13

Ok.Joo ei tässä liikkumisesta niinkään kyse.lähinnä sen puutteesta.Oliko näin että kun nopeusmittari ei toimi ja moottorin vikavalo palaa niin se vaikuttaa kulkemiseen? Mopo nimittäin pätkii ja pysähtyessä usein sammuu. Vai onko sytkäpuolella jotain muuta 'normaalisti' hajoavaa? Bensapuolella tuskin vika.

Vertti13

Ja mopoon tosiaan 2 kk sitten vaihdettu tulppa, putsarit ym.

Palosella

Se nopeusmittari nimenomaan vaikuttaa tuohon. Vaihda se nopeusmittarin anturi eturenkaasta, niin alkaa toimimaan. Tyyppivika sen anturin hajoaminen noissa. Tuolla meidän Neosilla on ajettu 24tkm, ja onkohan nyt neljäs anturi menossa.

kaahonen

Meillä Neos sammuu kylmänä herkästi. Ihan kuin tyhjäkäynti olisi liian pienellä. Voiko tuo anturi aiheuttaa tätä vai oisko venat säädön tarpeessa. Löytyykö jotain ohjetta tähän, vai meneekö ihan normi ohjeistuksella? Paljonko välykset pitäisi olla?
Ei mopolla mahottomia

Palosella

Venttiilivälykset kuuluu olla: imu 0,1-0,16 / pako 0,18-0,24. Siellä on palasäätö, eli paloja joutuu ostamaan jos on säädölle tarvetta.

kaahonen

Vähän apuja neosiin kaipaisin. Talven säilytyksen jälkeen ei lähde käyntiin. Latasin akun ja kokeilin uudestaan, vähän lupaili, mut ei lähde. Vaihdoin uuden akun, öljyt ja tulpan, ei lähde vieläkään. Nyt syttyi moottorin vikavalo ja koodi mielestäni 4-6. Mistähän vikaa voisi lähteä etsimään?

Kyseessä siis 4t.
Ei mopolla mahottomia

tex-

Kokeile tuoreella bensalla.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

konenikkari

#10
Onko kaasutin vai ruisku
jossain manuaalissa oli et vois olla "owerheat"
en ole varma, vois olla lämmönmittausanturi
johto hapettunut tai poikki tai itse anturi viallinen.
Tai jäähdytysneste vähissä.
Meidän neos yn50f lähti laakista 2v seisomisen jälkeen.
Kaasua ei saa käynnistäessä kääntää ku hippasen  :)
Jos on paljon kaasua käynnistäessä ei tule kipinää ollenkaan.
Joskus kun mopo oli ollut muutaman tunnin
kyljellään pellonojassa oli pitkään "ilmavaivoja"
Ja se nopeusanturihan noissa on "tyyppivika"
Myös tuolla juttua neossista yn50f
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=9129.msg173645#msg173645
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 14.04.24 - klo:23:02Vähän apuja neosiin kaipaisin. Talven säilytyksen jälkeen ei lähde käyntiin. Latasin akun ja kokeilin uudestaan, vähän lupaili, mut ei lähde. Vaihdoin uuden akun, öljyt ja tulpan, ei lähde vieläkään. Nyt syttyi moottorin vikavalo ja koodi mielestäni 4-6. Mistähän vikaa voisi lähteä etsimään?

Kyseessä siis 4t.

Tämä selvis jo, tankkasin tuoretta bensaa niin lähti käyntiin. Pitää laittaa jotain ruiskusuutin putsaus ainetta bensan sekaan.
Ei mopolla mahottomia

konenikkari

Poistuiko vikakoodikin bensaa lisäämällä ?
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.