Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalainen vastaan muut

Aloittaja Tapsa, 28.04.07 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

Viiru

Taiwan on Kiinan maakunta.

funke

Eikös siel käyty pressan vaalit? Eli on se jollain tapaa autonominen.

openflow

Tulipa kokeiltua 2t skootteria ,voi elämäni kevät mikä kiihtyvyys (kiinalaiseen verratuna).

Otettiin leikkisästi viivat 110c minikrossilla(4t) päristelevän mopopojan kanssa.
~200m matkalla loivaan ylämäkeen jäin alle 10m*.

*skootteri oli gilera stalker merkkinen  minimaalisilla vireillä: tehoputki ja jotain muuta pientä.

On muuten 110cc minikrosissa kovat puritukset. poljin ei liiku alas jalan painolla kuten kiinanihmeessä, vaan pitää miehekkäästi polkaista.


kyllä 4t skoottereissa voisi ihan hyvin olla tommonen 100c kone ,2t vehkeissä 50cc.



Pommi

Lainaus käyttäjältä: openflow - 24.04.08 - klo:21:31


*skootteri oli gilera stalker merkkinen  minimaalisilla vireillä: tehoputki ja jotain muuta pientä.




Ei toi tehari 2-tahdissa mitään minimaalista ole..

Coastside

Tehoreservit ja rivakka kiihtyvyys maistuu paikoittain hyvin, mutta realistisesti ajatellen, kun nopeus on rajoitettu neljäänviiteen ja runkoa ja jarrujakin kaivattaisiin sitten enemmän, on se epätasapainoista suuren tehon kanssa.
Tietysti normaalit mäet voisi ajaa neljääviittä.

On aikaa kun ajoin 2T-vehjettä ja sekin oli kisalaite moottoriradalla, joten mopoon vertailu ei käy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Kiinatuotetta vastaan on asenteita sekä tietämättömyydestä, oudoudesta sekä kaupallisista syistä. Tietenkin olemattoman laaduntarkkailun vuoksi laatu voi vaihdella hyvinkin paljon.
Jos tuntee tekniikkaa ja huoltoon on muutenkin liikaa matkaa, on kiinalainen hyvä valinta.
Huollontarve voi olla tuplasti se mikä euroskodessa, mutta kokemuksen myötä työmäärä helpottuu. Mopotekniikan perusteet ovat olleet alusta-alkaen samat. Itse tunnen sitä kuusikymmenluvulta alkaen. Ainoa käyttämäni,  huoltoa kaipaamaton Mopo, oli yksivaihteinen Peugeot, johon ei saanut muutenkaan kuin renkaita ja sytytystulpan... Hihna oli autossa käytettyä kokoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Kiinan tuotannon ansiota on halpojen nelareiden tulo. Sen vaimeampi ja pehmeämpi käynti ei saa porukkaa aggressioihin niin helposti kuin kimeästi pärisevä 2-tahtari.
Monia ei toisten hermostuttaminen viehätä yhtään. Iän myötä asia korostuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kotamikko

Lainaus käyttäjältä: Viiru - 09.04.08 - klo:20:31
Taiwan on Kiinan maakunta.
Miten sen ottaa.

Taiwan on Kiinan tasavalta ja manner-Kiina Kiinan kansantasavalta.

Tasavalta on sitä mieltä, että manner-Kiina kuuluu sille ja kansantasavalta sitä mieltä Taiwan kuuluu sille.

Sinä tunnut oleva samaa mieltä kuin Kiinan kansantasavalta. Näin ollen minun Kymconi ei olekaan taiwanilainen vaan  kiiinankansantasavaltalainen.

Eipä silti, että se haittaisi. Hyvin se hyrisee, vaikka syntyperä muuttuikin toiseksi kuin alunperin kuvittelin.

sale111

omalla kinuskilla nyt mittarissa 3300km ilman mitään ongelmia tai vikoja!

laatueroja varmaan on,mutta itse olen ollut tosi tyytyväinen ostamaani...

jospa mie olen "saanut" sen hyvän yksilön  ;D

itse myös kun ostin kävin oikeastaan joka paikan läpi ennen pitempiä lenkkejä...

pura ja kasaa..rasvaa ja kiristele..tutki paikkoja mies :D

nelitahdin puolella olen jo näin mopopojaksi kypsemmälle puolelle päästyäni jo

senkin takia ettei kaikki vaatteet haise..kuten 2-tahtisen ajon jälkeen...

ja ei se kummonen homma ole noin venttiilit silloin tällöin tarkistaa/säätää jos

tarvis...  mieleipiteensä kullakin.. itse olen tyytyväinen ollut ja olen kiinalaiseen!

xtr50

Kiinalaisia skoottereita haukutaan suotta huonommiksi skoottereiksi, nimittäin kavereilla on on semmoset skootteri merkit kuin:Kymco Super 8, Yamaha Neo's, baotian Speedy ja Baotian Milan Sport ja Solifer XTR50.Kestävimmät on nuista on ollu Baotianit ja eniten vikoja on esiintynyt Kymco Super 8, että semmosta
hullulla on halvat huvit!

Coastside

#55
Mopon tekniikka on vuosikymmenien kehityksen tulos ja uutta on tullut vähän. Suurin osa on paneleiden muotoiluja myyvämpään muotoon.

Edullinen hinta epäilyttää, mutta useimmiten turhaan, koska mopoa on hankala tehdä väärin. Kiinalaisten ongelma on enimmäkseen muovimateriaalien laadun kanssa. Merkit, joissa tuo ongelma on ratkaistu, ovat varsin hyviä. Yksilövikoja on usein: Vääriä säätöjä. Väärinkokoamista. Jo asennettaessa toimimattomia osia.

(2000 km Zonerilla ja vain yksi tiellejäänti hihnan vuoksi sekä tyhjentynyt akku omasta mokasta.  :) )

Mallit ovat kopioita merkkituotteista.
Ongelmat ovat usein malliriippuvaisia (ongelma on jo piirrustuslaudalla), kuten noissa Kymco Filly-kopioissa: (huomioita omastani)
Maavara on huolettan pieni.
Keskituelle on hankala nostaa.
Peilien suuntaus ei tahdo säilyä.
Käynnistyspoljin on hankalan lyhyt.
Sähkölaitteita on heikosti suojattu sadevedeltä ja kuralta.
Sattula on ohut ja väärin porrastettu. Jousitus täristää terävissä kuopissa.
Hansikaskotelo on kassitavaran tiellä ja kelvottoman hankalan mallinen.

Mutta työnlaatu yleisesti ei poikkea euroskoottereista mainittavan paljon. Itse ajamista haittaavaa on  vähän. Ajotuntuma on hyvä ja meno vakaata. Asia josta ei voi tinkiä yhtään.

Asioita voi ja täytyy painottaa tarpeidensa mukaan. Voi olla että merkkimopon moninkertainen hinta tuo korvaamattoman asian elämään tai sitten ei.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Ja kyllä niitä vikoja / maanantaikappaleita löytyy myös merkkivehkeistä. Kiinalaisten tekniikka ja ennen kaikkea tuotannon laatutaso kehittyy jatkuvasti. Varmasti ollaan jo tällä hetkellä ihan eri tasolla kuin esimerkiksi 5 -vuotta sitten. Muovi ja kumiosat ovat kuitenkin edelleen melko sekundaa, samoin jotkut rakennetekniset ratkaisut melko heppoisia (kuten se tälläkin foorumilla parjattu käynnistyspoljinmekanismi).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Walle - 24.06.08 - klo:17:52
Pitäisköhän sanoa kehittymättömyyden tulos. Noihin "hyvin toimiviin" ratkaisuihin on tyydytty.
Mopoissa toi kehitys junnaa 40 vuotta jäljessä (verrattuna autoihin). Ruiskut on toki eri asia. Sais edes kunnon kaasarin (missä ilmanputsarin tukkoisuus ei vaikuta seoksiin) ostettua vaikka lisävarusteena.

Ottomoottori on vanha keksintö. Tuntuu oudolta, ettei parempaa ole kehitelty. Silti siellä autossakin se ottomoottori pauhaa, ei sille kummoisia muutoksia ole tehty. Ei ruisku moottoria, tai sen ongelmia korjaa. Mikä autuus se ruisku edes olisi? Tuskin sillä saataisiin suurta säästöä edes polttoaineen kulutukseen, mopossa.

Kiinalainen mopo varsinkin pitää saada mahdollisimman halvaksi myydä. Miksi ihmeessä siihen pitäisi saada kalliimpaa ja epävarmempaa tekniikkaa?

Tuommoista kaasutinta, jossa ilmansaanti ei vaikuta seoksiin, ei taida olla edes olemassa. Jos kone ei saa ilmaa, niin se imee bensaa sitten. Poislukien ruisku, joka tunnistaa koneeseen imetyn ilman määrän.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

#58
Huomautus edellisen viestin ilmanputsarin ihmettelyyn. Jos siihen saisi ilmanputsarin kotelon jossa on kannen pikakiinnikkeet, kuten monissa autoissa ja siihen myytäisiin vaihto-osana vaahtomuovia, joka voisi olla valmiiksi öljyttyäkin. ;)

Tälläiset asiat ovat niitä joista "laatu" muodostuu. Jo pelkästään se että putsari olisi sylinterin muotoinen, auttaisi paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Nyt en tuosta Coastsiden jutusta ymmärtänyt oikeastaan mitään, vaikka useaan kertaan yritin lukea.

Kuitenkin kaikki "hienoudet" maksaa, ja niiden maksajana on kuluttaja. Rahalla saa, varsinkin sitä laaduntuntua. Eri juttu, että kannattaako maksaa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003