Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalainen vastaan muut

Aloittaja Tapsa, 28.04.07 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

Pyrres

Juu niin pitää, tuossa esim myöhästyi tuo letkujen vaihto sen takia että uudet letkut mitkä huolto oli saanut sulivat heti bensan kosketuksesta. Se niistä bensaletkuista.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

Mitenkä teillä oikein ne letkut lahoaa, koko matkalta vai pelkästään päistä? On se kumma kun tässä omassani on tosiaan jokainen letku vielä alkuperäinen, samaten ne onnettoman näköiset klemmarit on jokainen pysynyt paikoillaan eikä bensaa ole vuotanut mistään. Mopoa on kaiken lisäksi säilytetty kylmässä tallissa talvet. Yksilöitähän nämä on kaikki mutta tuntuu todella oudolta että jo vuoden jälkeen pitää alkaa letkuja vaihtamaan..

Pyrres

Koko matka. Esim kun letkuja revitiin irti niin puolet jäi käteen. Ja ihan siis taivuttelemalla näki miten haperoa oli jo. Ulkokuori ihan halkeillut. Eli voivat pitää bensaa teoriassa pitkäänkin, kunhan ei taivutele/liikuttele, mutta turvalliseksi ei voi enää sanoa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

Mulla ei näy mitään halkeamia eikä haurastumaa vaikka kuinka vääntelee tai taivuttelee. Letkut suorastaan kiiltelevät uutuuttaan. Mulle on sitten sattunut "hyvä erä", kuten näemmä wallellekin  :-\

Coastside

Pikkuletkut kovettuu, pykii ja repeää vedosta tai kun työntää liittimeen. Paksut ilmaletkut vain katkeilee vedosta vaikkeivät ole bensassa olleetkaan.

Syitä on ilm. kaksi: 1. Eivät ole hankkineet niitä suojalisäaineita joita euroopassa on kehitetty. 2. Käyttävät jätemuoveja huonosti lajitellen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Vakiot bensaletkut oli 10x laadukkaampia kuin moposportilta ostamani sininen bensaletku jolla korvasin ne.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Kysyin Kiinalaisen mönkkärini yhteydessä syytä huollosta tuohon letkujen hapertumseen. Sanoivat, että ei se talvi niitä juurikaan haperra vaan kesä. Kuulemma niissä mönkkäreissä joita on säilytetty kontissa (kylmä metallinen pihakontti) koko vuoden on hapertuminen paljon vähäisempää, kuin niissä jotka ovat pihalla.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

Eli UV-suoja-aine puuttuupi noista hajoinneista letkuista, jos ulkona olleet hajoavat.
Sehän suoja-aine on normi mustissa kumi- ja muoviletkuissa yleensä noki.
Kyllä on kiinassa puhdas ilma jos eivät nokea saa kaavittua sekaan muovi- ja kumiosia tehdessä. ;D
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Jari

LainaaOn se kumma kun tässä omassani on tosiaan jokainen letku vielä alkuperäinen
Meillä kesti letkut ongelmitta 13000 km ja 4 vuotta Yiyingissä.

tommi

Yiying on tämä munkin moponi ja 20 000km on nyt ajettu. Kaasarin letku oli jumittunut kiinni ja hampaat irvessä sitä sai vetää ennenkuin lähti irti. Ei mennyt poikki, voimat siinä meinasi loppua ensin.

Samppa

Tilaavat varmasti vähän merkistä riippuen kumiosat eri paikoista.. Luulisi länsimaalaisten reklamaatiotkin (eiköhän näitä tehtaille tule) jo pikkuhiljaa vaikuttavan tähän kumiosien laatuun, vaikkakin kiinalaisten hinnat näyttävät tulevan vain alaspäin tai ainakin tarjoukset ovat nykyään "tosi kovia".

Jos minä myisin kiinalaisia skoottereita tekisin sellaisen huoltolisän, että vaihtaisin kaikki letkut + imukaulan ennen asiakkaalle luovutusta. Myyntihinta voisi olla silloin pikkaisen korkeampikin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

yamaha

täältä kans suositukset halpis skoottereille! vanhalla cpillä ajoin 14t km koskaan ei jättänyt tielle!pelaa vieläkin meinaan ajaa sillä talvella. mitään kumi osia ei ole koskaan vielä vaihdettu ja ulkona on säilytetty aina.nyt on sitten toisen kinuskin vuoro ja meinaan ajaa sillä varmasti 20 000 km ;D monesti se on niin kun ruvetaan virittelemään ne  sitten hajoaa ja joutuu aina korjailemaan jostakin! halpis skootteri joka maksaa 1000e ei välttämättä ole samaa tasoa kuin 3000e maksava vehje, eroa on varmasti mutta ei niin paljon kuin hinta antaa ymmärtää! jos tekee itse kaiken mitä eteen tulee niin 2000e ei mene vara osiin skootterin elin aikana  jollei huvikseen vaihtele kaikkia osia/ostele viritysosia. halvalla ei saa parasta mutta kalliilla ei saa huonoa mutta ei parastakaan ;D

Tonza

Lainaus käyttäjältä: tommi - 06.05.10 - klo:07:29
Mitenkä teillä oikein ne letkut lahoaa, koko matkalta vai pelkästään päistä? On se kumma kun tässä omassani on tosiaan jokainen letku vielä alkuperäinen, samaten ne onnettoman näköiset klemmarit on jokainen pysynyt paikoillaan eikä bensaa ole vuotanut mistään. Mopoa on kaiken lisäksi säilytetty kylmässä tallissa talvet. Yksilöitähän nämä on kaikki mutta tuntuu todella oudolta että jo vuoden jälkeen pitää alkaa letkuja vaihtamaan..
Sama täällä.

Plom

Se on se etanoli bensan joukossa varmaankin syynä.

ckolli

Moi
Itse olin vannoutunut Penttoni (lue kotari / KTM) kuski. Kilpailin aikanani motocrossissa ym ja ajoin Hussella myös kilpaa.

Muutama vuosi sitten ostin ensin pojalleni kokeeksi kiinalaisvalmisteisen 110cc crossiprätkän. Toimi hyvin ja ostin tyttärelle myös 110cc crossiprätkän ja lisäksi 90cc mönkijän. Monta kautta niillä ajettiin ja talvellakin. Pressun alla odottavat uutta kautta ilman isompia ihmeitä.

Lapset alkavat olee mopoiässä joten ostin Qingqi (Zoner) moposkootterin ja vastaavan Baotian (Milan Sportin) Käytettynä. Noin 2300km niillä oli ajettu molemmilla.

Motocros ym tausta kun on niin tiesin jo käynnin äänistä näissä 4-tahtisissa olevat ongelmat. Huonot kampiakselin, kiertokankien tasapainotukset jotka aiheuttavat resonansseja jotka irroittavat pultteja. Kaikki mutterit ja pultit irti ja loctiten kanssa kiinni... Lyhyemmät huoltovälit...

Nämä kiinaihmeet esim 110cc crossit eivät alkuunkaan pärjää vielä esim 2-T 80cc KTM:lle. Kannen ja kanavien porttaus, tasapainotukset ja tasapainotuslimppujen  poishionta ennen tasapainotusta tuo kierrosherkkyyttä ym.

Summa summarum.
Ensi-innoituksen katsomiseksi nuorelle ovat nämä kiinalaiset pärrät ja skootterit erittäin halpa vaihtoehto siihen kuin että ostat 2800e maksavan kotarin ja nuori ei olekkaan kiinnostunut siitä.

Olen 50v ikäinen ja ajanut kilpaa motocrossissa, autoilla kiihdytyskisoja, ja rataa. Rakentanut itse monia pelejä mm 406hv 516Nm Cosworth sierran joka oli katuauto eli tiedän mistä puhun.

Joitain kuvia löytyy: http://picasaweb.google.com/ollivaan/CrossitJaKersat#

Kotari, yammu, honda ym fanit. Katsokaa mitä pelinne moottorin kyljessä lukee ja jäljittäkää alkuperämaa.

Turvallista matkaa.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...