Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin pesu & vahaus

Aloittaja fillaripongari, 12.05.07 - klo:18:59

« edellinen - seuraava »

Kappas Vaan

tähän on kyllä pakko todeta, maalipinnassa olevat kiven iskemät ovat pikkumurheita.

newstb

itse pesen joka ajon jälkeen suihkupulloa käyttäen mahdolliset liat pois ja sprayvahalla kerran kuussa ohut vaha pinta.kerran vuodessa sitten isompi pesu ja kiillotus

FrozenCorpse

Oon yhen ainoan kerran tota siistinyt, muuten on saanut olla sadevesipesulla..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 29.07.07 - klo:14:10
Oon yhen ainoan kerran tota siistinyt, muuten on saanut olla sadevesipesulla..
Eipä tuo peseminen nyt niin äärettömän ehdotonta ole näissä muovipintaisissa. Kuitenkin suojavahaus ainaskin kerran vuodessa, estää auringon UV-säteitä vahingoittamasta maalipintaa (ainakin jonkin verran). ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Irkku

Tämä olikin hyvä aihe sillä mieltäni askarrutti juuri skootterini pesu ja hoito.

Ajelen sorateillä ainakin näin alussa enemmän jotta saan keskittyä ajokkini hallintaan kun köröttelen hitaammilla osuuksilla. Vaikka olenkin aika tarkka monissa asioissa on kuitenkin tuo laite ajoa varten hankittu ja en itke sen väistämätöntä kulumista mutta näillä ohjeilla saan sen kestämään kuitenkin paremmin. Hoito on myös osa turvallisuutta ainakin peilien ja lamppujen osalta.

Minä ainakin katsoin talliin missä skootterini saa huilia, sopivan pehmeän liinan jolla puhdistan päällisin puolin pölyt pois ja peilit puhtaiks ajon jälkeeni ja sitten kypärän visiirinkin on syytä saada pehmeä puhdistus kaikenmaailman öttiäisiten jäljistä :)

Hillevi

Mistäs sitä tietää onko muovipintainen? mites tuo peseminen onnistuu jos ei ole puutarhaletkua kun asutaan kerrostalossa ???

En oo pessyt mitään moottoriajoneuvoa koskaan, niin ei ole mitään tietoa siitä mutta haluan kyllä pitää tulevan pöpöttimeni puhtaana  :)

Baotian

Moposkoottereissa on muovikatteet, Vespa taitaa tosin olla poikkeus.

Samppa

Vespa taitaa todellakin olla poikkeus peltikuorensa ansiosta. Kyllä se peseminen onnistuu ihan tavallisella pesusienellä ja ämpärilläkin ilman puutarhaletkua. Aluksi vehje kannattaa tosin kastella hyvin, jottei irtolialla tule hinkattua katteita.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Irkku

Tänään kun tulin ajelulta ja tankkasin moponi, innostuinkin sitten sen pesemään kun ilmakin oli sopivan nätti. Kyllä nyt skootteri on kiiltävämpi kuin uutena. Varsinkin Korrekin muoviosien hoitoaine sai mustat muoviosat kiiltämään. Laitoin samaista ainetta katteisiinkin koska ohjeessa luki että kaikille maalatuille muovipinnoille ja pelkille muovipinnoille. Pesin ensin melko miedolla shampoolla koska ajattelin niin että pesen melko usein niin voin silloin käyttää miedompia shampoita joissa ei tarvita niin suurta liuotintehoa. Käyttelin konetta sitten kuivauksen jälkeen tyhjäkäynnillä jotta konekin kuivuisi paremmin.

Kyllä nyt kelpaa taas ajella kun tankki on täysi ja skoba kiiltää  ;D

Make

Turhan harvoin tulee pestyä.

Syksyisin tulee mopot pestyä kunnolla. Ensin liotus ja sitten painepesurilla liat vex ja talliin.

Puhtaalla skootterilla olis tosin mukavempi ajella, mutta pesumahdollisuudet ovat rajalliset / olen laiska, joten sade on ainut pesuri ajokauden aikana.

titan

kohta skode talvi säilöön mutta miten  sen pesu...aika likanen kun kurkistaa tonne alle kaikki paikat paskasia kun renkaat on syytäneet likaa mm.
tankin pohja, letkut, kaikki aivan paskaset..tohtiiko tonne vettä suihkutella?vai miten se pesu tehdään yleensä...

karkulainen

Kyllä siitä pesusta selviää kunnialla, kunhan ei vain suihkuttele hirveästi vettä minnekkään, minne se ei kuulu. Maalaisjärjellä, maalaisjärjellä... ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Moottorin voi harjata kuivalla harjalla ja imuroida. Sen jälkeen suihkutella CRC:tä liittimiin ja kaasarin vaijeriin. Vettä ei kannata käyttää kuin katteiden ja vanteiden pesuun, koska päätyessään sähkölaitteisiin tai ruuvinkierteisiin se tekee tuhoja. Putsailun jälkeen kone kannattaa ennen varastointia käyttää kuumaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Vahasin skodea iltapuhteilla. Kiilto tekee terää ja huolletun oloisen skodesta. Talven suolakurakylvyt eivät myöskään tee niin pahaa jälkeä. CRC:tä moottoriin ja sähkölaitteisiin, niin nekin säästyvät paremmin suolalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

CRC on kyllä hyväksi. Itsekkin aina ruiskin sillä liitokset lävitse pesun jälkeen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.