Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Papparaiset vauhdissa ja valvontaa

Aloittaja A_sentaja, 04.10.12 - klo:12:32

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Huomasin tuon männäkesänä, kun pikkutieltä koukkasin isolle ja vedin sinkin kireelle. Vauhtia oli kiihdytysvaiheessa karvan yli 60 ja huomasin että mp poliisi ajaa vastaan. Vähän sydän läpätti kun aattelin kohta lavan heilahtavan pysähtymisen merkiksi. Minulla oli avattava kypärä ylhäällä ja kokokin paljasti niin setä vain moikkasi kevyesti ja jatkoi matkaa... 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

tommi

#1
Jep, ei ne meiltä vanhoilta ukoilta kehtaa alkaa mopoja tarkemmin syyhäämään. Pari kesää sitten kaupan pihalla mutkin puhallutettiin ja poliisit totesi vain jotta "Hyvin kulkee sulla mopo, hyvää matkaa vaan!". En edes ollut hoksannut että olivat ajaneet perässä. Saattoi hyvinkin olla vauhtia yli kuuskymppiä. Jos olisi ollut joku nuori sälli kyseessä niin olisivat voineet hyvinkin käydä kokeilemassa huiput..

Itse asiaan, laitoin minäkin tilaukseen ton 22 hampaisen kampuran + tilpehöörit. Jospa nyt kestäisi laakerit vähän pitempään..

pekpel

Syynäys tulee vasta kun sattuu jotain ja sittenpä vakuutusyhtiö kieltäytyy maksamasta jos mopossa on sopivasti virejä ja ne hokaa sen..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Saa siinä olla melko tietäväinen ja viitseliäs vakuutustarkastaja ketä tuosta omasta kertoo, mitä sille on tehty. Kone pitää purkaa jotta pystyy sanomaan minkä kokoinen mäntä siellä pyörii ja taitaa olla vähissä vakuutustarkastajat jotka näitä viitsii purkaa. Kannen kanavatkin on tuossa nyt kiinniolevassa alkuperäisessä varsin maltilla siistityt. Nokan asteitakaan ei paljaalla silmällä näe. Imu ja pakopuoli on kannen ulkopuoleltakin nyt täysin alkuperäisiä, kuten koko muu mopokin.

Semmosen inan päälle 70km/h tuo oma kulki mittariin sillä alkuperäisellä 50cc pytylläkin tehtaan jäljiltä tekemättä mitään kun vaan mokoman vauhtiin sai. Tää mun kun on sen verran vanha että tässä ei ole koskaan ollut mitään rajoittimiakaan. Kun ottaa huomioon kuinka paljon näitä kiinanromuja on eri variaatioilla, niin saa siinä olla kyllä melkoisen etevä vakuutustarkastaja kun itsellekin tulee vielä vuosien roplaamisen jälkeen uusia eroavaisuuksia tietoon.

pekpel

Taitavat poijjaat purkaa kaikki mopot moottorin puolesta joissa on kuski tai kyytiläinen tai joku onnettomuuden osapuoli kupsahtanut..
Lähinnä varmaan mittaavat ekaks sylinterin halkaisijaa ja kattovat onko mäntä valmistajan mukainen vai viilattu ja sitten kattovat jos pitää enämpi alkaa tutkiin muuta, kuten kaasarin suuttimia yms..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

#5
Jatkan nyt vielä yhden postauksen ohi aiheen. En muista näin äkkiseltään niin laajaa tutkimusta kuolemantapauksissa mitä esität. Tietty jos todetaan että onnettumuushetkellä on mopon nopeus ollut esim 80km/h voinee olettaa että mopo on ollut laiton, mutta en muista yhtään tapausta että niissäkään olisi alettu tutkimaan mitä sille on tehty (rakenteellinen määrätty nopeushan on kuitenkin jo ylitetty). Pointti siinä että oma kulki täysin vakionakin yli 70 mittarvauhteja tekemättä sille mitään ja silloin tilanne voisikin olla hankala oikeudessa todistella että sille ei ole tehty mitään. En olis tota virittänytkään mikäli sillä olisi voinut ajaa mäkiä ylöskin. Ei paljon puuttunut etteikö olisi saanut hypätä kyydistä ja työntää romun kaasun ollessa edelleen pohjassa sen mäen ylös. Ei se nykyisellään kulje sen enempää kuin vakionakaan, mutta mäet sentään nousee suhteellisen hyvin.

pekpel

Osittain arvailun puolellahan tässä mennään, mitä nyt johtopäätöksiä vedetty muutamien mopo-onnettomuuksien jälki uutisointiin lipsahtaneita sanoista..
Kylläpä viranomaiset tutkivat näitä ja tulokset päätyvät vain tilastoihin, joiden perusteella meiltä vakuutusmaksuja peritään..
Voisi olla palkitsevaa penkoa tilastokeskuksen tietokantoja, kunhan vain sieltä viidakosta löytäisi sen oikean polun.. On meinaan suomenkielestä väännetty ihan uskomattomia asioita siellä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Jaoin siitä kampuraketjusta jottei aihe kärsi.

Kyllähän ne kuolemaan johtaneet tutkii perin pohjin ja nopeudella saattaa olla osuutta tai ei ole. Virittely ei kuvaa mitenkään asennetta ajamiseen eikä taitojakaan. 
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04