Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopon kaupan teosta ja rekisteröinnistä

Aloittaja pattery_, 19.05.09 - klo:15:50

« edellinen - seuraava »

garion

Eli kertokaas vikoja jotka estävät skootterin rekisteröinnin?

Coastside

#46
///://www.motot.net/wiki/Mopon_katsastus_ja_rekisteröinti http://tinyurl.com/2cu7hec

Valoista ja pakoputkesta täytyy löytyä E hyväksyntä jos joutuu katsastuttamaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

garion

Entä muutamat katevauriot ja se, että virtalukko ei toimi kunnolla?

Samppa

Katevaurioissa varmasti vaikuttaa se, toteaako katsastusinssi mopon silti turvalliseksi. Eli jos sieltä teipillä roikkuu katetta perässä, niin sanomista voi tulla. Virtalukon toiminnasta ei tietoa, mutta ainakin mönkijäpuolella määritykset ovat todella tiukkoja (käytännössä kaikkien alkuperäisten osien pitää toimia). Kannattaa soittaa vaikkapa katsastuskonttorille ja kysäistä, he osaavat varmasti neuvoa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Miulla ois kohtuuvähän ajettu skobo tiedossa,myyjän mukaan poistettu vakkuutuksesta,muttei rekisteristä,onko noin nykyää mahdollista mopolle. On kuulma pari vuotta ollu taallin perällä ja kilpi on kiinni muttei vakuutus voimassa..Jos mie tuon ostaa paukkaisen,niin tarviiko vain mennä papereiden kans konttorille ja asia on pläkki. Ainakin itse muistelen että mopon saa vakuutuksesta pois vain palauttamalla kilvet... vai onko aika jo ajanut vanhasta ohi.. ???
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Muistelisin itse ihan samaa, että mopon saa pois vakuutuksista vain palauttamalla kilvet. Tai vakuutuspoiston jälkeen pitää palauttaa kilvet. Sitten tulee 12 kuukauden säännöt ja muut mukavat jutut. Käytännössähän vakuutusyhtiön olisi pitänyt lähettää rekisteriote nykyiselle omistajalle, jossa ei lue vakuutusyhtiön nimeä, koska mopoahan ei saa seisontaan. Epäilen.

Jospa henkilö ei vain ole maksanut vakuutusmaksuja pariin vuoteen.  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Sitähän minäkin aatteli, mutta kiusaus vähän ajettuun skoboon on suuri ja vuosimallikin olisi 2007, eli kannattaisiko varmistaa ostohetkellä asian todellinen laita, jos se on seisonu jonkun pari kolme vuotta, niin sittenhän sen voi joutua jopa katsastamaan uudellee..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

tommi

#52
2007 taisi olla juurikin se vuosi kun mopoa ei tarvitse enää uudelleenkatsastaa, riittää kun marssii papereiden kanssa katsastuskonttorille ja rekisteröi omiin nimiinsä ja ottaa vakuutuksen. Siinäpä se.

Jos siitä moposta on jäänyt vakuutuksia maksamatta niin nehän lankeaa edelliselle omistajalle joten sen suhteen ei sinulla pitäisi olla aihetta huoleen.


A_sentaja

aha,kiitos kaunis tiedosta eli kannattaako tarkistaa milloin mopo on laitettu ns seisomaa..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

tommi

Joo, kannattaa ehdottomasti tarkistaa tarkka ajankohta milloin se on laitettu ns. "seisomaan". Muistaakseni jos on ennen marraskuuta 2007 poistettu liikenteestä niin sen joutuu katsastamaan uudelleen. Virallisestihan mopoa ei saa seisontavakuutukseen, tossa on ilmeisesti vain jätetty vakuutukset maksamatta ja kilvet palauttamatta.

A_sentaja

Mites ne voi jättää maksamatta,nehän menee perintää ja sit ulosottoo,,noh tarkistetaan asia ennen kauppoja..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Tsekkasin vanhat spostini myyjän kanssa ja hän väitti kilpien olevan kiinni, mutta peperien viennillä ja vakuutuksen ottamisella asia olisi pläkki..onko näin... saisikohan tuon tarkistettua esim rekisterinumeron perusteella jos kilvet kerta kiinni..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

tommi

Mitä todennäköisemmin siinä ei pitäisi olla mitään probleemaa kun kerran mopossa on kilvet. Ainakaan lain mukaan mopoa ei saa pois liikenteestä palauttamatta kilpiä.

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D44F521A-D323-4B16-8947-2F2FF096EB5C/0/Rekister%C3%B6innintiedotekatsastustoimipaikoille62010.pdf

Eli sitä ei ole koskaan otettu pois tieliikennekäytöstä joten mistään vuosiluvuista ei tarvitse silloin välittää. Eli hyvillä mielin voit sen ostaa.

A_sentaja

Ahaa,mutta kun ongelman ydin on se että kilvet olisi kiinni, ja ainoastaan paperit viemällä koniin homma on ok, miten mopo on poistettu vakuutuksesta ilman kilpien palauttamista... :o Tässä on nyt jokin mato koukussa mutten keksi mikä, noh ainakaan poliisit ei ole kilpiä vieneet... ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

tommi

Niin, kyllä siinä vakuutuksen täytyy koko ajan juosta jos on kilvet. Eri asia on sitten maksaako sitä vakuutusta kukaan..