Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Znen50Qt-11

Aloittaja sarisusanna54, 01.01.23 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

sarisusanna54

Ajattelin että lähden tuossa kesällä ajamaan kainuusta Rovaniemelle minun Znen50qt-11vm 2017.
Sitä ennen käväsen sen huoltamassa pienkonekorjaamolla.
Mitä mieltä olette matka suunnitelmastani ?
Onko kukaan käynyt kiinaskootterilla pitkällä reissulla ?
Minulla valmiina uusi sytytystulppa, ilmantiiviste,etuvilkut,jarrukahvat.
Vien samalla öljyn kun menen sinne huoltoon tuon Znen kanssa.
Pitää kertoa että tarkistaa kaikki pelistäja voipi hänellä olla siihen jotakin uutta ja parempaa vaihtaa jos näkee että jokin osa on huono, mutta enpä usko. Olen satasia tuolla jo veivannu ja hiton hyvä vehje.

Palosella

Joskus aikanaan ajettiin naapurin kanssa mopoilla Hyvinkäältä Lappeenrantaan. Naapurilla oli kiinalainen Baotian silloin, ja reissu meni hienosti. Toki se oli noin 100km lyhyempi matka kun tuo sinun, mutta kuitenkin :)

Toki noista ei ikinä tiedä jos jotain vikaa sattuu tulemaan.

Coastside

Se on tuurista kiinni. Näissä merkistä riippumatta on 50/50 mahdollisuus selvitä. Jos pystyy katkenneen hihnan tien päällä vaihtamaan, on suurin vikamahdollisuus huomioitu. Seuraavaksi suurin on sähköviat joihin voi varautua hankkimalla sytytysvirtapiirin osat, joita vaihtamalla voi korjautua. Maadoitusvian voi estää lisäämällä johdot entisten rinnalle.

Itse aioin 120 km matkan jossa puolivälissä puhkaisi puunsälö renkaan johon matka katkesi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sprite

Jos tänne asti pääset, huolletaan täälä uudestaan.

joni_k

ennen lähtöä pistää uuden hihnan ja rasvaa variaattorin osat. öljyt vaihtoon myös ja ilmansuodatin sekä tulppa.  uusi hihna ja tuulettimen ropelli matkaan. jos on lukitustyökalut se ei kummoinen homma ole tienpäällä vaihtaa. ei ehkä täällä palstalla mutta onhan matias keskitupa youtubesta joka outokummusta saakka on onnistuneesti lapin reissuja tehnyt.

PappaSkootteri

Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

sarisusanna54

Ok, katsellaan kevät kesällä pääsenkö lähtemään. Linja-autolla se on ainakin hankalaa kun mikään ei oikein kulje ja jos kulkee niin mutkien kautta.