Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Niu

Aloittaja pahvenainen, 25.03.20 - klo:16:54

« edellinen - seuraava »

Coastside

Ajovalot on kohtuullisen hyvät ja automaattisesti päällä. Kesän paahteessa turhan tuntuista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#46
Ajo pakkasessa sujuu kun on kuiva asfaltti. Lähdöt on niin "reuhtovia" että liukkaalla ajosta ei tulisi mitään. Jarrulla ei voi pehmentää lähtöjä koska se katkaisee koko vedon.

Jollain vireisellä kaksitahtimopolla ei voisi olla samoja vaikeusia.
Kun 2T 35 Nm (pyörältä) väännön huippu on 6500 - 8500 kierroksella, niin sähköllä 110 Nm on 0 kierroksesta alkaen
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

missä säilytät skootteria vai otatko akun irti ajon jälkeen?ite oon omassa sähköhärvelissä kantanu akut aina sisälle. yksi kaveri pitää pakkasessa ainakin tähän asti on skootteri pelannut. -5 on nyt pahimmillaan ollut.

Coastside

Kun akku on puolet skoden hinnasta, jaksan kantaa yhden porrasvälin sen sisälle, eikä se ehdi jäähtyä ajossa. Pakkasraja on -10 ohjeissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

juu ei ne ajossa jäädy. näin minäkin teen. onko helposti irroitettavissa akku?

konenikkari

Taytyyköhän sähköautoistakin viedä akku yöksi sisälle ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Auton akkua lämmitetään sen omalla virralla ja ajossa se lämpenee.

Akku voi olla mopon varastamisen suurin innoittaja koska tuon systeemien sormeiluun pystyy aniharva.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 28.11.22 - klo:22:40Taytyyköhän sähköautoistakin viedä akku yöksi sisälle ::)

Siksi onkin hyvin tärkeä tieto kun lähtee sähköautokaupoille että sähköautossa on talvipaketti asennettuna eli mmm. Akkujen lämmitin.

konenikkari

Ok eli sähköauto syö silloinkin kun ei työskentele
huonosti soveltuu suomeen pakkasilla, hevosten sukua  ;)
Suomenhevonen tosin toimii pakkasellakin.
Pitäisi olla siis esim alkoholilla toimiva lämmitin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#54
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 29.11.22 - klo:07:06Ok eli sähköauto syö silloinkin kun ei työskentele
huonosti soveltuu suomeen pakkasilla, hevosten sukua  ;)
Suomenhevonen tosin toimii pakkasellakin.
Pitäisi olla siis esim alkoholilla toimiva lämmitin.
Pakkasessa polttomoottorisen hyötysuhde on parempi, koska hukkalämpöä on vähän. Olen tuosta netissä huomautellut usein. Sähköauto ei ole talviauto.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#55
en usko että polttomoottori voittaa hyötysuhteeltaan sähköautoa missään kohdin. suurin energia haihtuu pakosarjasta pihalle. sähköautoa yleensä pidetään johdon päässä jolloin akut pysyy latingissa ja lämpimänä. ainakin tesloissa  pystyy säätelemään että sisätilat on aina lämpimänä, ei jäätyneitä lukkoja ja kahvoja. varmat startit muuta kun kaasua. kovilla pakkasilla ei lähde ilman sähkölämmitystä polttomoottoriautotkaan ja sähköä kuluu tunnissa jo useampia kilowatteja. se on vähän sama kuin näissä skoottereissa..akut matkaan ja varmat startit vs kinkki baotian -20 pakkasessa saattaa hetken kiukutella ennen kuin saa edes tyhjäkäynnille.. ;)  ;D

konenikkari

#56
OL3 hyötysuhde 37% ;D
63% tuotetusta lämmöstä päätyy eurajoensalmeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

Yksi huono puoli sähköautossa on, kun se iso akku menee vanhana oikosulkuun, autotalli ja talo palaa maan tasalle.  Veikkaan, että sähköautojen yleistyessä autotallit rakennetaan talosta riittävän etäälle. Entäs sitten matkustajalautat, varustamon omistajilla riittää myös huolia tulipaloista kun autokannella alkaa tulipalo. Kuulemma palolaitoksia koulutetaan näihin ongelmapaloihin. Jos ajaa kunnon mällin ja jää puristuksiin, niin jäät sen palavan akkupaketin päälle. Ei varmaan naurata, kun koko auto upotetaan vesialtaaseen kuskin kera.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 29.11.22 - klo:10:18OL3 hyötysuhde 37% ;D
63% tuotetusta lämmöstä päätyy eurajoensalmeen.
Uraanista saadaan 2 % energiasta, silti kilo vastaa 100 tonnia hiiltä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Taitaa olla aivan sama millä energiaa tuotetaan
kun ahnes ihminen kuitenkin käyttää sen kaiken,
ja ja aina vaan lisää pyytää, tämänkin lähettämiseen sitä kului HI
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)