Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Fly

Aloittaja funke, 23.04.08 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Samppa

On tullut kannssa koeajettua nyt Fly pariinkin kertaan. Ihan OK:n tuntuinen peli, eikä kyllä minun kouraani eroa vanhemmista Piaggio-malleista ajettavuudeltaan ainakaan negatiivisessa mielessä. 12 tuumaset renkaat tuntuivat olevan ok sekä asfaltilla, että hiekalla. Tuo Fly:n nelari nyt tuntuu jotenkin tukkoisemalta kuin nämä omat 2-tahtivehkeet, muta äänet ovat mukavan hiljaiset. Ainahan nämä ovat sellaisia kompromisseja.

Tuttavapiiristä löytyy tämä yksi Fly, jonka kanssa ei ainakaan ole ollut mitään ihmeempiä ongelmia (tosin melko tuore). Omakohtaista pitkää ajoa ei kylläkään ole, joten sinällään olen noviisi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Macro

Moi!

Itsellä ollut Fly nyt kaksi vuotta kilometrejä kertynyt 6500 ja ei mitään vikaa.
Pisimmät matkat noin 140km päivässä ei ongelmia.


Partanen

Vaikuttaa siis siltä, että Piaggio on pitänyt huolta tuotannonvalvonnasta sitten. Mullahan oli se Baotian, ja sen jälkeen satapiikki Monkey. Rehellisiä kiinalaisia molemmat, ilman varsinaisia ongelmia, mutta pientä jalostamista ne vaativat. Piaggio siis taitaa olla jo tehtaalla "jalostettu". Hyvä niin.

Sen sain selville, että Fly:ssa on hi-per 4 nimellä tunnettu moottori, joka löytyy myös mallista nimeltä Zip. Mutta onko samaa konetta jossain muun merkkisessä skootterissa halvempaan hintaan?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Niin siis tuo Hi-Per4 on nimenomaan käytössä nelareissa (uudemmissa 2-tahtisissa Hi-Per2) eli:
- ZIP 504T
- Vespa ET4 / LX50
- FLY4T
- Liberty

Muista ei tietoa. Käsittäkseni esim. Gileran ja Derbin markkinoilla olevat moposkootterimallit ovat kaikki 2-tahtisia (Stalker, Runner, Atlantis, Boulevard ja GP1). Myös Aprilian nelareissa on muistaakseni eri koneet, mutta tästä en ole 100prosenttisen varma.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Taas se kevät painaa päälle, ja 2-pyöräkuume myös. Kävin jo kysymässä tarjousta 125 Fly:sta. Mutta on se vaan synkällä tavalla kiinalaisen oloinen. Ohjaustangon seutu tuo rankasti mieleen muut kiinalaiset, mm. Baotian:in. Muovinhan noissa kinkeissä saa jotenkin pysymään siedettävän näköisenä, kun tarjoilee Autoglym:in vinyylin ja muovinhoito ainetta. Mutta että rengaskauppaankin pitäisi mennä melkein heti, kun ei nylon-renkaat herätä luottamusta. Onhan Fly mielestäni tällä hetkellä siedettävimmän näköinen noista kiinalaisista skoottereista, mutta mitään suunnatonta omistamisen halua se ei ainakaan vielä herättänyt. Pitää kai odotella pidemmälle kevääseen.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Plom

Fly tehdäänkin Kiinassa ja se näkyy katteiden laadussa tietääkseni.   http://www.skoottericlubi.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2127&highlight=fly

Samppa

#36
Katteen kiinnitysruuvia kiristetty liikaa ja jäänyt notkolle, josta naksahtanut poikki. Tämä on niin ikään mahdollista ainakin joissakin vanhemmissa Piaggioissa. Itsekkin olen näin yhden katteen tuhonnut (omaa tyhmyyttäni). Ongelma on varsinkin niissä Piaggion malleissa (ja muissakin merkeissä luullakseni), jossa sivukatteet kiristetään / kiinnitetään satulakaukalon sisältä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Aika hurjissa hinnoissa ovat käytetyt piikki Fly:t, mitä nettimotosta olen katsellut. Eipä ole juuri järkeä ostella käytettyä, kun muutama satasen kalliimmalla saa uuden. Ehkäpä prosenteissa laskien hinnat ovat kohdallaan, mutta raha kuitenkin lopulta ratkaisee. Tai sitten pitää ootella, että hintapyynnöt muuttuu järkevämmiksi. Mun mielestä käytetty on aina käytetty, enkä ole innokkaana maksamassa yksítyiselle myyjälle liikkeiden pyytämiä hintoja.

Miten lie, siirtyyköhän Piaggion 2 vuoden takuu seuraavalle omistajalle, vai onko se vain ensimmäisen omistajan etu? Eli onkohan takuu maahantuojan antama, vai tehdastakuu? Sillä vaan, että sekin saattaa vaikuttaa takuu siirtymiseen, ehkä. Jos takuu ei siirry, niin vielä huonompi on käytettyä ostaa. Nyt kun tätä kirjoitin, alkoi jo tuntua siltä, että ei kai takuuta saa sillä evätä, että omistaja vaihtuu. Kaikki tosin on mahdollista.

Se huono puoli uutta ostaessa on, että ei noita taida päästä missään koeajamaan. Ei taida kannattaa pitää koeajomallia saatavilla, jos myyntimäärät ovat pieniä. Ajettavuutta on omistajat kehuneet, mutta enemmän mietityttää miten piikkiskootterilla pysyy liikenteen mukana. Kun ei ole koskaan tullut kokeiltua.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Piikin yleinen perusluonne on kuin hyvin pirteän mopon. Taajamissa kiihtyvyys pesee autot ja ketteryys on hyvä. Maantiellä tehottomuus alkaa tuntua ja tuuli ja raskaan kaluston pyörteet puistelee jos tuulee kovempaa. Autot pyrkii ohi vaikka ajaisi rajoituksen yli olevaa nopeutta. Eli joskus on aika rauhatonta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

blocket.se on paikka josta löytynee edullisemmin.

pugt200

Kaverilla oli piikki-Fly muutaman kuukauden mutta hän vaihtoi sen 200 cc Kymcoon, jotta pystyi ajelemaan motarilla. Fly kulki max 95 km/h ja Kymco 105. Kymco myös kiihtyi selvästi piikkiä paremmin. Piikin käyttöalue on tämmöisessä harvaanasutusssa maassa vähän hakusessa, koska taajamat on pieniä ja isomilla teillä jää jalkoihin. Jossain Italiassa voi ajella pikkuteita taajamasta toiseen koko maan läpi eikä tarvitse mennä yli 80-teille ollenkaan.

Vakuutusmaksut nousevat mopoon verrattuna rajusti ja jos ei ole tarve ajella kauas niin aikaakaan ei juuri säästy. Tänne PK-seudulle piikki sopii, koska sillä voi hyödyntää nämä kehätiet ja muut keskisuuret väylät, jotka ovat mopoilta kiellettyjä.

Nuo hintapyynnöt ovat keväällä usein aivan poskettomia eli semmoisiin ei kannata sortua. Elokuussa vehkeet ovat vielä myymättä ja ne saa siihen oikeasti käypään hintaan.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 13.03.11 - klo:21:26
Miten lie, siirtyyköhän Piaggion 2 vuoden takuu seuraavalle omistajalle, vai onko se vain ensimmäisen omistajan etu?
Aika nihkeästi tai vaikeasti löytyi tietoa Piaggion sivuilta. Otappa Sumekoon tai jälleenmyyjään yhteyttä.
Yleensä takuut kyllä siirtyvät lähes poikkeuksetta takuutyypistä riippumatta, jos skootteri vaihtaa omistajaa yksityisten henkilöiden keskuudessa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Ainakin Sumekon muilla merkeillä takuu siirtyy laitteen mukana (Kawasaki, Vespa ja Derbi), eikä omistajan. En olisi huolissani asiasta.

Partanen

Jos ei 1500 eurolla saa käytettyä, niin melkeinpä uutta sitten. Ajatuksena oli laittaa 190 kuutioinen pytty, joten siitä takuustakaan välttämättä sitten niin väliä. Nyt jo mielessä tosin Vespa GTS 250, jolla voisi ajella jo maakunnissakin. Olis kyllä hieno. (Ja niin olisi myös uusi Kawa W 800) Mihinkä tämäkin päättyy.  :P
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

NPReal

#44
No nyt tuli mutkan kautta tarjolle Piaggio Fly ns. ulosheittohintaan (400e). Koska asiasta oli kuullut siskoni, niin tiedot olivat hyvin pitkälle vajavaiset mutta seuraavat speksit löytyy: ajettu n.14 000, huollettu erittäin hyvin ja viime kesänä tehty kunnon tarkistukset, skootteri on vakio.

Ymmärtääkseni Piaggio on sen verran luotettava merkki, ettei sen suhteen tarvitse olla huolissaan etenkään kun on huollettu peli. Mutta mitenkän noiden prikkojen ja hukkaputken kanssa? Onko prikan poisottaminen helppoa/hankalaa Piaggiossa? Piristyykö tuo sillä merkittävästi vai kannattaisiko tuota hukkaputkea tukkia?

Tarkoituksena ei toki ole saada mitään hirmumyllyä, mutta en haluaisi liikenteessä jäädä myöskään tukkeeksi. Edelliskesä meni Peugeotilla, joka kulki 65-70 km/h ja tuo tuntui ihan sopivalta vauhdilta.

E: Lisätäänpäs vielä semmonen, että tuskin meikäläinen alkaa mitään hukkaputkia tukkia, joten tehoputki pitäisi pistää tilaukseen. Saako noita esim. motonetistä tai vastaavista vai kannattaako kysellä esim tuolta easypartsista?