Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Fly

Aloittaja funke, 23.04.08 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Macro

Moi!
Huolimatta siitä, että missä päin maailmaa piaggio fly:t ovatkaan rakennettu, ne kuitenkin taitavat toimia melko luotettavasti, ottaen huomioon vikaviestien vähäisyyden tälläkin palstalla.
Itsellä on fly ollut vasta vähän aikaa ja kilometrejäkin kertynyt vasta 350.
Kokonaisuutena laadukkaan tuntuinen ajopeli kaikenkaikkiaan ja ennenkaikkea sopivamman kokoinen itselle, kuin entinen fude classic.
Joka kylläkin toimi ihan luotettavasti, sen ajan kun oli käytössäni.
Kaikille pörisijöille paljon mukavia ajokilometrejä.

T: Macro

funke

3000km takana eikä mitään muuta vikaa ollu, kun on pitänny ostaa bensaa :) niin ja laittaa ilmaa renkaisiin.

Macro

Itselläkin tullut jo 840 mittariin, lähestyy 1000km huolto onneksi tulee täyteen ennen talvea.
Ei ole vaan kuulunut vielä toisia vanteita talvirenkaineen.
Oletkos itse ajellut talvikelissä?
Itse ajattelin ajaa niinkuin entisellänikin, kaipa tuo uusi toimii siinä kun entinenkin (fude).

funke

En ajele talvella. Liian kylmää kyytiä minulle ??? keväällä sitten huoltoon ja pärtsäämään. 100e tullut huollot maksamaan. Ei tuo kovin kallista ajelua oo vakuutuksineen, huoltoineen.

Macro

Joo ei tuo budjettia vielä kaada, jos vehje kestää huoltovälit ilman korjauksia ja osien vaihteluita.
Fudeen joutui vähän vaihtelemaan osia kuten startti, akku, plus kaasarin kalvoja ja kerran imuventtili kantoi.
Tuntuivat nuo kiinan poikien kumikalvot olevan heikompaa tavaraa, kun yleensä.
Tosin nuo kiinalaisten osat ovat hinnaltaan vähän edullisempia.
Huollotkin olivat keskimäärin 75e.

Vili

Ostin Piagio Fly -05. Se on 2-tahti koneellla. Pitää hakea se jolu päivä Kuopiosta. Mittarissa on n. 9000 km.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Vili - 27.03.09 - klo:19:52
Ostin Piagio Fly -05. Se on 2-tahti koneellla. Pitää hakea se jolu päivä Kuopiosta. Mittarissa on n. 9000 km.
Laitahan kokemuksia tälle foorumille. Itse myönnän olevani jonkinlainen Piaggio/Vespa -friikki, vaikka yrittelenkin puolueettomana täällä foorumilla olla.  :P
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Vili

Jep. Tosiaan mulla on jo ennestään solifer xtr export-05. Voi olla että se on lauantai kappale, koska siinä ei oo ollu mitään vikaa. Piaggion ostin siksi, että sain sen halvalla. Herra Sulo Vilen ei oo kaikesta huolimatta mitään sukua. Valitettavasti.
.

Samppa

Valitettavasti. Sulo Vilen osti kaikki mitä halvalla sai. Itseasiassa tuo sarja on kuvattu paikassa, jossa olen 80-luvun alussa käynyt ja vieressä asunut. Noh kuitenkin, jos Soliferissa ei ole mitään ollut, toivotaan että Piaggio on yhtä "puhdas".  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Vili

Kaikesta päätellen.... Olen kateellineen asuinpaikastasi. Haluaisin itse asua umpi korvessa, missä ei kasvaisi muuta kuin metsää, kävin eilen Helsingissä, Sen jälkeen Kotka tuntuu taaa PARATIISILTA.

Vili

Vihdoinkin on FLY saatu kotio. Uusi takarengas (pirelli) maksoi asennuksen kera 52 euroa. Prikan laitoin myös paikoilleen variaattoriin.Mikähän on vikana, kun joskus startatessa ei kestä laittaa ollenkaan kierroksia, vaan sammuu. Lämmetessään kone käy normaalisti. Nelitahtiseen solikkaan verrattuna kiihtyy paljon paremmin, ja kierrokset on kun moottorisahassa. Kirjottelen lisää, kunhan kerkiän ajelemaan. Hyvää kesän alkua kaikille. 

jumpingstone

Viikko sitten ostin 300km ajetun 150 kuutioisen Piaggio Fly:n jolla on nyt ajettu reilut 600km ja kokemukset kaikinpuolin positiivisia. Kohta on ensimmainen huolto edessa.

Partanen

Terve vaan kaikille, pitkästä aikaa. Hiukan taas mopokuume nostaa päätään, niin pitää kysellä tästä Fly:ta vähäsen.

Mitä laitteita nämä Fly:t oikeastaan ovat? Ilmajäähdytteinen moottori, valmistusmaa Kiina, yhteistyökumppaninina Zongshen: http://www.piaggio.com.cn/english.aspx .  ::)

Eikai tämä vaan ole samansuuntainen juttu, kuin ovat nämä Soliferit ja Helkamat? Eli tarrat kylkiin ja tonni lisää hintaa kiinalaisella merkillä myytävään vastaavaan tuotteeseen verrattuna?

Älkääkä nyt vetäkö herneitä nenään, jos arvailen väärin. Olen vaan pirun epäluuloinen, johtuen näistä nykyään niin yleisistä tuotemerkeillä kikkailuista. Kun ei millään voi enää olla varma mitä milläkin tuotenimellä myydään. Fly vaikuttaa mielenkiintoiselta, mopona ja piikkinä, mutten haluaisi maksaa pelkästää piaggio tuotemerkistä. Fly on tehty Kiinassa, se ei haittaa, jos tuotetta tilaamassa ja valvomassa on ollut vaikkapa Piaggio. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan. Kiitos.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pugt200

#28
Itse en Flytä omista mutta lähipiirissä niitä on pari kappaletta. Nämä yksilöt ovat olleet normaalissa kaupunkikäytössä jo kolme kesää eikä niitä ole huoltojen lisäksi korjautettu kertaakaan. Laatu tuntuu olevan ihan ok ainakin Vespaani verrattuna, joka kävi kolme kertaa takuuhuollossa kasausvirheiden takia. Kevari Fly on toiminut 11000 km myöskin pelkillä huolloilla. Kaiken lisäksi Fly on lähes yhtä halpa kuin "aidot" kinuskit. Jos itse ostaisin piikkiskoden kahden tonnin haarukasta, olisi se Fly tai Kymco Super8.

Ainoa isompi vika Piaggiossa ovat sen tylsät värit. Mulle pitäisi olla punaista, keltaista tai oranssia. Valkoinenkin kävisi.

EDIT: Ensi kesäksi pitäisi hommata Fly ja ajaa sillä tämä miedoin rautapeba, 1000 mailia vuorokaudessa. Se olisi oikea haaste mopolle, jonka huiput ovat n. 95.

Plom

Derbi Boulevard on sama peli kaksitahtisena eikä tiettävästi muuten eroa fly:sta.