Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Stalker: Startti

Aloittaja joksu, 28.05.12 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

joksu

Moi,eli ostin tossa -06 gileran jossa on kylläkkin startti joka pyörii mutta bendixpyörä ei  jostain syystä "hyökkää" siihen ja ala pyörittään. Bendxiä vaihettiin ja ei toiminu,eli ei ollu siinä vika. Mutta mietin onko mitenkää mahollista että pyöriikö se startti jotenki väärään suuntaan,koska se keltä ostin tuon Gileran sano että starttia on käytetty auki (myyjä on tuttu). Ite en todellakaan ole mikään asian tuntija eli oon uuno näissä  hommissa.   :P

jarva

Eli bendix kuitenkin pyörii? Ootko kattellu että onko kuinka kulunut se startin ratas kampiakselilla? Tai olisiko startti vääntynyt väärään asentoon tai kiristetty väärin?

joksu

Joo kyl bendix pyörii mut se ei vaan tule ulos päin siltä,eli pyörii vaan siin yhessä kohassa,pittää tuossa viikonloppuna alkaa kahtomaan sitä,mut pääti kysellä täältä neuvoa mistä alottais?

kani

Lainaus käyttäjältä: joksu - 28.05.12 - klo:21:33
Moi,eli ostin tossa -06 gileran jossa on kylläkkin startti joka pyörii mutta bendixpyörä ei  jostain syystä "hyökkää" siihen ja ala pyörittään. Bendxiä vaihettiin ja ei toiminu,eli ei ollu siinä vika. Mutta mietin onko mitenkää mahollista että pyöriikö se startti jotenki väärään suuntaan,koska se keltä ostin tuon Gileran sano että starttia on käytetty auki (myyjä on tuttu). Ite en todellakaan ole mikään asian tuntija eli oon uuno näissä  hommissa.   :P

No toi juuri on mahdollista jos starttia on kätetty auki.

joksu

Eli ratkaisu,purkaa startti ja kasata se uuestaan?

kani

Juuri näin. Miksi sitä starttia muuten oli avattu, korjattu mutta ei toiminut sen jälkeenkään?

joksu

Se oli aikasemmin värkänny jotain ja oli sitten purkanu sen ja se oli toiminu sen 2 vuotta kun se teki talvella tenät uuestaan ja se purki sen uuestaan,sai sen kyllä toimiin tohon tilaan missä se nyt on

verkkarieki

#7
No joko sulla selvis?  Mulla stakkeri 2001 oli samaa vikaa eli sähkömoottori laulaa muutaman tyhjää... no sitten taas kytkee ja skope lähtee käyntiin....putsasin tota bendix systeemiä eli uitin pesu petroolissa ja kuivasin sitten kevyt voitelu no sen jälken mulla alkoi toimimaan ...?? Nyt joskus ollu toisinpäin eli kun kylmän koneen kanssa lähen kuuluu sellanen tsiuuu ääni eli ihanku tuo bendix yrittäis kytkee kun olen jo vauhdissa. Sitten kun kone on lämpimäksi ajettu ei ilmiötä enään ole.... eli vain kylmällä koneella ja kun antaa kaasua sillon kuuluu se tsiuuu ääni luulen että se on bendix joka hyrränä menee mukaan vaikka ei pitäis?????

joksu

Jeps jeps,mulla on vaa se ongelma että kokkeiltiin kaverin kanssa 3 eriä bendixiä ja mikkään ei toiminu.

pekpel

Ja paljonkos on akussa jännitettä startin aikana ??
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..