Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio NRG käynnistysongelmia

Aloittaja Juunish, 26.05.12 - klo:20:51

« edellinen - seuraava »

Juunish

#15
Joo en ihan ymmärtänyt mistä noi toiset kuvat pitäisi ottaa :D, mutta hyvä että edes ekat miellytti. Tosiaan, nyt tuolta löytyi pieni naarmu. Laitan kuvan ihan hetken päästä. Voisiko olla, että kun minulta putosi pieni prikka kaasarin sisälle luistin aukosta, niin se olisi ajautunut tonne kampikammioon ja aiheuttanut ton tuhon? Mistä se löytyy jos se on aiheuttaja, sieltä kampikammiosta?

Edit: tossahan toi nyt on. Näyttääkö siltä, että "leikkauksen" aiheuttaja olisi löytynyt?

leze223

Voihan tuokin olla. Mulla kone leikkasi kiinni myös prikkojen takia.. 0km ajettu mäntä oli vaihtokunnossa.. ::) mut joo, suosittelen hoonauttaa pytyn.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

konenikkari

Ok taisi selvitä syy.
Varmistanyt vielä ettei se kiusankappale
piileskele edelleen pakoputkessa.
Kaksitahtimoottori kun osaa myös imeä sen
uudelleen sylinteriin, myös pakoputkestaan. :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Juunish

Hienoa. Vielä kun ymmärtäisin tuon miten se kampikammio kannattaa huuhdella sillä bensallä niin bueno.

Eli: uusi mäntäsarja
Pytyn hoonautus
Tsekkaa ettei pakoputkessa ole prikkaa... Muuta?

konenikkari

Siinä tärkeimmät, paineilmalla olis hyvä puhallella sinne kampikammioon.
Ja kokoonpanossa joka väliin paljon öljyä,huolellisuutta ja onnea :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Juunish

Jes! Suuret kiitokset kaikille vastanneille ja auttaneille. Eiköhän näillä selvitä! :)

Samppa

Tosiaan paineilmalla puhaltelee kampikammion tyhjäksi (kiertokanki toisen sivuun) ja pitää vaikka vähän rättiä siinä ympärillä, niin ei moskat lennä silmille ja joka paikkaan. Kun olet puhallellut sen tyhjäksi, niin ruuttaset sinne kampikammioon vaikka kukkurallisen teelusikallisen 2-tahtiöljyä ja pyörittelet kiksillä varovasti konetta pitäen samalla huolen, ettei kiertokanki hakkaa lohkon reunoihin.

Olisi kyllä hyvä, jos saisit jonkun vähän kokeneemman kaverin tohon kokoamiseen avuksi, niin ei sitten tarvitsisi heti uudelleen konetta availla. Mun silmään toi sylinteri on ton kuvan perusteella siinä rajalla, alkaisinko hoonailemaan vai löisinkö vaan uutta mäntää ja männänrengasta.

Kun kokoatte konetta olkaa tarkkana, että mäntä tulee oikeinpäin, männäntapin sokat tulevat uriinsa ja katkos ei ole männän kolojen kohdalla ja tietysti, että männänrenkaat tulevat oikein.

Ja muistakaa ne jäähdytysnesteet ja ilmaukset.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Juunish

Mitenkäs päin tohon uuteen mäntään menee noi männänrenkaat? Laitoin ylemmäksi sen mikä on "kirkkaampi" oikeinpäin ollessa. Se ei kuitenkaan mahtunut uraan, vaan se jäi n. 1,5mm siihen yläpuolelle... Tarkoitus? Vai pitääkö noi laittaa toisin päin noi renkaat?

Kai mä voin kuvankin laittaa jos tarvitsee.

konenikkari

#23
Katsele nyt oikein tarkasti niitä renkaita
ennenkuin asentelet sitä sylinteriä :o
Joissain niissä on yläpinta viisto sisäänpäin jne. ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Jep, kuten konenikkari sanoi. Renkaita ja mäntiä on erilaisia.

Jos se ei meinaa asettua siihen uraansa, niin käännä rengas ympäri ja kokeile uudelleen. Tarkoitus on, että sen saa puristettua kokonaan uraansa. Muuten tuhoat renkaat jo heti asentaessasi mäntää sylinteriin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Juunish

Joo, otin irti molemmat renkaat ja kokeilin miten päin ne menee hyvin sinne uriinsa, joten nyt on hyvä.

Puhaltelin tänään paineilmalla myös sinne kampikammioon, mutta sinne jäi kyllä vielä ainakin vähän sitä. Kiksiä kun pyörittää niin siihen kampiakselin "reunoille" jää vesipisaroita. Suurimman osan sain kuitenkin pois, mutta vaikka kuinka puhaltelin sillä paineilmalla, niin jotain tuntu sinne silti jäävän.

Samppa

Rätillä mahtuu imeyttämään myös sitä jäähdytysnestettä. Kiertokangen ja lohkon välistä. Sellainen kunnon kokoinen rätti, ettei ole vaarana, että se jää sinne kampikammioon. Näin olen kuivaillut useasti. Tämän jälkeen kunnollinen voitelu alakertaan eli vaikka reilu teelusikallinen 2-tahtiöljyä ja koneen hilaista pyörittelyä kiksistä. Nämä kuivatukset ja voitelut on tietysti hyvä tehdä, ennen kuin laittaa männän kiinni kiertokankeen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.