Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia "hihna- ja rullasyöppö" Sr 50

Aloittaja jarva, 11.04.12 - klo:21:53

« edellinen - seuraava »

jarva

Osaiskohan kukaan kertoa mistä vois johtua Aprilia Sr vm. -99 skootterin hihnan mureneminen? Kaikkihan alkoi kun hihna joka ostaessani oli skootterissa kiinni, katkesi siististi, ostin uuden merkkikohtaisen hihnan ja ajettuani n.15 kilometriä, hihna mureni. Avasin variaattorin, silmille tuli savua ja koko variaattorin koppa oli tulikuuma. Hihna sananmukaisesti mureni _täysin_ palasiksi. Sen jälkeen ostin uuden Stage6 Torque control kytkimen ja minarellin vahvistetun hihnan, sillä setillä alle ajoin alle 10km kunnes hihna mureni taas palasiksi... Havainnon tein että etuvariaattorin kohtaa kuumenee eniten, mutta pääosin muruset ovat kytkimen kohdalla...

ramba

Onko etulautasista lähtenyt suojapinta että raapii hihnan piloille?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

jarva

Näyttivät olevan ihan kunnossa, ajaessa tuntuu ihan kun hihna luistais kampiakselilta ja synnyttäis kitkaa, en vaan keksi mikä vois aiheuttaa luistamisen. :/

konenikkari

Pura myös koko takavari poistamalla vastapainejousen alta löytyvä holkki,
joka yleensä on h...vetin tiukassa  >:(
Takalautasissa luultavasti välystä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Näissä käy joskus niin että takavarin taaempi, kiinteä lautanen irtoaa ja pääsee kiertymään niin ettei hihna kestä. Samoin jumittelu aiheuttaa samaa.

Takavareja on avattavia ja kiinni prässättyjä, joten tiukkuus ei aina selitä miksei se avaudu. Poistamalla sen ylimmän tiivisteen, saa ujutettua rasvaa myös suljettuihin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jarva

Mut voiko takavariaattori aiheuttaa hihnan luistamisen etuvarista? :o Outoa on myös se,että ekalla kerralla kun hihna suli, sen rippeet suli laippaan ja takavarin edempänä olevaan lautaseen, rullakupissa ja taaemmassa lautasessa ei mitään jälkiä

konenikkari

Takavariaattori on vastuussa hihnan kireydestä  ;D ;)
Etuvari hoitaa välityksen muuttumisen  ;D ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jarva


jarva

Takavaria en ehtiny vielä kattomaan, mutta osaisko joku vastata, voisko hihnan palamisen syy olla liian jäykässä vastapainejousessa? Vaihdoin justiinsa Artekin +35% jousen ennenkuin eka hihna katkesi.

ramba

Tuskinpa vaan. Noin laaduttoman vp jousen kun laitoit sen saa löysäksi jo parissa sadassa kilsassa. Ja löysä vastapainejousi sitten syö hihnoja. :o
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

jarva

Auts, se oliki Athena eikä Artek. :D Itekkin sitä mietin, että eikös just jäykemmän pitäs pakata hihnaan lisää painetta ja lisätä pitoa jolloin hihna ei pääsis luistamaan :)

viisnelonen

Minkälainen tuuletus tämmösessä hihnansyöjässä on ? Oletko tarkistanut onko ilman tulopuolella mitään suodatinta ? Entä poistoaukko siellä takana alhaalla, onko puhdas vai kuraa ja moskaa täys /tukossa ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jarva

Siinä mitään tuuletusaukkoja/venttiilejä ole. :D Ainoastaan siipirattaallinen laippa, sillä ennenkin toiminut lämpeämättä sen suuremmin, nyt alkoi vaan talven jälkeen temppuilemaan :/

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: jarva - 12.04.12 - klo:22:29
Siinä mitään tuuletusaukkoja/venttiilejä ole. :D Ainoastaan siipirattaallinen laippa, sillä ennenkin toiminut lämpeämättä sen suuremmin, nyt alkoi vaan talven jälkeen temppuilemaan :/

Paas kattellen tarkemmin..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jarva

#14
Uskoppa nyt vaan, tossa mallissa on kokonaan umpinainen koppa. Tai jos oikein muistan, starttimottorin rattaan takaa näkyy ehkä 1cm x1cm aukko.