Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vauhti iän mukaan

Aloittaja keijopel, 13.06.09 - klo:12:34

« edellinen - seuraava »

keijopel

Näin iän lähestyessä viittäkymppiä olen huomannut että tuo vauhti tuntuu riittävän vallan mainiosti.Sillä kyllä kaupunkialueella ehtii ja tilanteetkin hallitsee paremmin kun nopeutta on sopivasti.Reaktionopeus ja hoksottimet kun ei taida olla samaa luokkaa kuin nuorempana.Voihan tietysti olla niinkin että tervettä varovaisuuttakin on nyt enemmän.Ajamisen huvia ja nautintoa maltillinen nopeus ei tunnu vähentävän,pikemminkin päinvastoin.

Coastside

Nuorelle kuskille kiihkeä pärinä on keskeisin asia ja vauhti on hänelle vain sen tulos. Iän ja kokemuksen karttuessa näköala laajenee ja se pärinä on seuraus, eikä alkusyy. Tavoite päästä jonnekin on silloin syy ja loput ovat välineen käytön seurausta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

jep. itsekkin olen huomannut moisen, kootterilla ajellessa nauttii jo huimasta 50 vauhdistakin eri tavalla. ikä tuo ajoon varovaisuutta, jolloin ei tarvitse enää riskirajoilla vedellä.. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

skodesti

kyl täälläkii ajellaan rajoitusten mukaan kaupungissa,mut välillä kun on pitkät matkat isolla tiellä, menen kyllä sitä 65kmh  ::)

Motomummo

Täällä ja 5-kymppinen skootteristi. Pidän itselleni sopivana ajovauhtina just tuollaista viidenkympin vauhtia. Kovemmassa vauhdissa alkaa ajoviima viedä nautittavuutta ajosta, varsinkin viileämmillä ilmoilla.
Tosin maantiellä tulee joskus huristeltua kahva nurin, jolloin mennään vähän kovempaa, vaikkakin ihan vakio skootterilla ilman virityksiä.

karkulainen

Pakko vastata täältä nuoremmasta polvesta. ;D
Pitemmillä matkoilla tulee ajettua sitä ~55km/h, muuten sitten enemmän. Kun kerran spekuloitiin että mittarini valehtelee 30%, perustelen "kaahailuni" sillä. ::) Eli mittarin näyttäessä 60km/h, ajan oikeasti ~40km/h.

Ei se kyllä niin paljon valehtele. ::)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

pöönä

No skriivaan minäki 6-kymppinen, tilanteen ja kelin mukaan sohlaan,50 kaupungissa jollei ole siitäkin alennettu,valtateillä 70-80 ei tosin aina,jos paljon kateltavaa niin 40 nopeutta reunassa körötellään
ja kuvitellaan että on mukavaa... ;)

Testierkki

ikää vain reilu 30 joten nuori viellä, ja 50kmh/ riittää vallan mainiosti. ei paljoo ressaa jos joku vanhus menee kevyesti ohi, koska alla on vaa mopo jolla ei oo kiire mihinkään. jos ois kiire ni alla ois reilusti enemmän kuutioita ku toi 50.

Coastside

Paras vastalääke vauhdinnälkään on ajaa limiteillään, kun kyse on elämästä ja kuolemasta. Menee enimmät hingut vaikka selviäisikin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Itse vedän eduropyörällä pahimmat hingut metsässä, joten mopolla sitten kyllä ehtii.. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.06.09 - klo:12:38
Paras vastalääke vauhdinnälkään on ajaa limiteillään, kun kyse on elämästä ja kuolemasta. Menee enimmät hingut vaikka selviäisikin.
Jep. Mutta kannattaa jättää radalle nämä hommat.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Naapurin poika sai kevarin ja vetelee nyt 80 - 100 km/h kolmenkympin kotikadullamme. Nämä nopeudet vain siksi, ettei Husse kuulemma ehdi kiihtyä enempää. Eilen hän tuli autoni perässä niin lähelle, että kun käännyin vasemmalle, väisti poju motonsa kanssa oikeanpuoleiselle jalkakäytävälle hidastamatta ollenkaan. Touhusta päätellen mopon ajoon ei tarvita aivoja ollenkaan, pelkkä selkäranka riittää.

Mester

Minusta on aina tuntunut tuo mopon 52kmh liian hitaalta mutta nyt kun olen kokeillut rajoittamatonta variaattorin holkkia ja mopo kulki 65kmh niin tuo 52kmh alkoi tuntua todella tutulta ja turvalliselta.
Kesät jaksaa hyvin ajaa mopolla sen 52 kun tietää että talvellä pääsee moottorikelkalla ajelemaan ja se meneekin jo 150kmh vaikka työ kelkka onkin ;D

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 14.06.09 - klo:15:37
Itse vedän eduropyörällä pahimmat hingut metsässä, joten mopolla sitten kyllä ehtii.. :)
Siitä onkin jo vierähtänyt hetki, kun olen viimeksi venytellyt käsiä veljen endurolla. Siinä kyllä kivasti syke nousee.
Sänkipellolla ei tarvi kovin pitkään vääntää kaasua, kun alkaa tekeen jo mieli hidastaa.

Oma skootteriajo on ollut melkoista tuppinurin ajoa lähiaikoina. Pitää kyllä löytää joku parempi keino purkaa vauhdinnälkää.

Toinen kiva lääke vauhdinnälkään on maastopyöräily nopeilla poluilla.

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 14.06.09 - klo:15:37
Itse vedän eduropyörällä pahimmat hingut metsässä, joten mopolla sitten kyllä ehtii.. :)
Tuosta muistui se että pitää ostaa se tutun Suzuki DR ruostumasta pois. Surkeassa kunnossahan se on, mutta kunnostan sen ennenkuin ajelen paljoa. Saattaa lähtä halvalla. 8)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.