Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinanskootterin hinta valmistusmaassa / jälleenmyyjälle / maahantuojalle?

Aloittaja Samppa, 04.12.08 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

Samppa

Mitä mahtanee olla yhden peruskiinanskootterin nettokustannukset kauppiaalle? Täytyyhän näissä katettakin olla...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

openflow

No jos raakaaine maksaa ~1â,¬/kilo ja skootteri painaa ~100kg. Tämän alle ei varmaan kiinalaiset myy. Halvimissa kiinalaisissa veroton myyntihinta menee alle 400â,¬. Joten luulisi ,ettei kauppias tästä puolta enempää ole maksanut.

Puhdas arvaus Olisiko siisäänosto hinta 200-300â,¬ välissä ,halvimmissa malleissa.

funke

Lainaus käyttäjältä: openflow - 04.12.08 - klo:16:29
No jos raakaaine maksaa ~1â,¬/kilo ja skootteri painaa ~100kg. Tämän alle ei varmaan kiinalaiset myy. Halvimissa kiinalaisissa veroton myyntihinta menee alle 400â,¬. Joten luulisi ,ettei kauppias tästä puolta enempää ole maksanut.

Puhdas arvaus Olisiko siisäänosto hinta 200-300â,¬ välissä ,halvimmissa malleissa.

Luulenpa että vielä halvemmalla? Pitkässä juoksussa kannattaako 200e voitto? "Osta elisan 2 kytkyt puhelinta "saat" soliferin 600e! Ihmiset hymyssä suin ostavat "Suomalaisen" soliferin ja kehuvat tehneensä elämänsä kaupat. Kauppa se on mikä kannattaa. ???

Coastside

Kiinasta skootterit myydään konteittain. Kappalehinta on tietenkin sen mukaan montako kontillista ostaa. Neuvottelutaidotkin ratkaisevat.
Tarrat taitavat lisätä hintaa tuntuvasti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Mikähän mahtaa olla myytävien minimimäärä? 10-20? Olisi mielenkiintoista saada jotakin osviittaa yksikkökohtaiselle hinnalle. Voisihan tätä itsekkin selvittää, mutta jos joku muu on selvittänyt jo, tai myyjiä on mukana foorumilla.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Vähän OT, mutta kiinalaisten tuotteiden hinnat ovat sellaisia, että niiden osto on lähes aina epäekoteko ja rikos ihmisarvoa kohtaan.

Jos mopo maksaa 800 â,¬ niin vähittäiskauppias on maksanut siitä 400 â,¬, maahantuoja 200 â,¬, valmistuttaja 100 â,¬ ... raaka-aineet 50 â,¬ ... design 0 â,¬ (varastettu), duunari 1-2 â,¬ ja verottaja 0 â,¬ (mikä verottaja).

Näin kauppa käy kun ei tarvitse välittää veroista, eläkkeistä, työterveydenhoidosta, ympäristöstä, patenteista, tekijänoikeuksista ... ? Milloinkahan tämä kupla räjähtää?

Toisaalta tarvitsevathan kiinalaisetkin duuninsa mutta kukas ensin luopuu ja mistä?

helkaman

#6
luin uusimmasta tekniikan maailmasta, että paikalliset maksaa sähköscootterista alle satasen, suomihinta ilmeisesti tuhannen euron paremmalla puolen, tulee mieleen, ettei perusmopo ole ilmeisesti 50 â,¬ kalliimpi paikallisessa koneliikkeessä ? Tietääkö joku näiden hintaa

Coastside

http://reviews.ebay.com/ebaymotors/Scooters-The-Good-The-Bad-and-The-Ugly_W0QQugidZ10000000001886648
Lainaafor example: an american importer contacts or visits two chinese scooter manufacturers to buy containers of products. chinese company A has a very good quality scooter that it has been selling in europe and asia with a good track record and company B has a product that looks exactly like the product from company A just not as good, but, is 300-400 cheaper per unit. 99% of the time, we get product from company B.


http://www.opnsourcer.com/?gclid=CKyH29Gv16ICFQcsDgodhE7ZwA
LainaaMikä on OPN Sourcer Group?

Olemme Kiinan-kaupan ammattilaisia. Toimistomme sijaitsevat Kiinassa, Hongkongissa, Thaimaassa sekä Suomessa.

Asiakkaitamme ovat maahantuojat, tukkukauppiaat, kauppaketjut sekä kaupat. Asiakkaamme joko ostavat valmiita tuotteita tai valmistuttavat tuotteitaan Itä-Aasiassa sijaitsevissa tuotantolaitoksissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JaakkoFagerlund

No en yhtään ihmettele noita meille halvan oloisia hintoja siellä maissa, mutta siellä toisaalta ei sitä rahaa ole samaan malliin kuin meillä on. Esimerkki: Suomessa helevetin hyvä koneistaja tienaa 2500-3000 euroa kuussa (arvio), kun vastaava Intiassa tienaa 50 euroa kuussa. Revi tuosta nyt sitten huumoria.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

pekpel

Tuossa yksi "normi" kiinaskopa.
Sen kiinasta ulosmyyntihinta ja muutakin tietoa siitä.
Tästä lähteepi::: Osa tiedoista useampaan kertaan.

EC approval gas scooter 50cc

FOB: Prize $ 450 - 500
SupplyAbility 10000 Piece/Pieces per Month

Quick Details:

Place of Origin: Shanghai China (Mainland)
Brand Name: Farpower
Model Number: HRLF50E-QT(A)       
Engine Capacity: <50CC    
Engine: 4 Stroke
Certification: EEC       
Wheel Material: aluminium
Body Material: plastic,steel
Max Speed: 41-50km/h       
Tank Capacity: 4.5
Tire Size: Front 120/70-12 ,Rear 120/70-12
Color: according to your choice       
Brake: Front:Disk Rear:Drum
Size: 1830*700*1180
EEC STANDARD: EURO TWO OR THREE    

Packaging & Delivery:

Packaging Detail:    carton for exportation      
Delivery Detail:    20days    
Specifications:
Gas scooter with EEC certificate
Displacement(ml):49.5
Max power(KW/R/MIN):2.2/7500
Max torque(NM/R/MIN):3.0/6000
Gas scooter and 50cc scooter with EEC:
L*W*H (mm): 1670*635*1070mm
Wheel Base:1200mm
Max Loadling(kg):100
Net Weight: 78kg
TyreSize: Front 3.00-10 ,Rear 3.00-10
Displacement(ml):49.5
Max power(KW/R/MIN):2.2/7500
Max torque(NM/R/MIN):3.0/6000
Max speed(KM/H):50
Brake Type: Fronr:Disk   Rear:Drum
Ignition System:CDI
Start:Electric/Kick
Fuel Tank Capacity(L):4.5
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Jarkko-

Hieman sivuun menee mutta tuossa lähistöllä toimii eräs osto ja myyntiliike, myynnissä kaikenlaista pihakivistä mönkijöihin.
Ostavat kiinasta uusia mönkijöitä ja pikkumopoja ja purkavat ne täällä, 50cc mönkijän renkaista vanteineen saa muutaman mönkijän hinnan kuulemma.

Harmittaa vain varastointityyli kun laitteet tallissa puretaan mutta osat makaa ulkona verkkohäkeissä säiden armoilla, siellä on uusia 50cc täydellisiä koneita, osasta puuttuu osia mitä on myyty.
Esim uusi 200cc vesijäähdytteinen mönkijä josta puuttuu renkaat ja osa katteista, tuo loppuraato lähtis 200-250e hintaan, kone on täydellinen mutta maannut jo pari talvea ulkona.


Walle

No on noi niin halpoja suomeen tuotunakin, että vois ottaa vastuuta takuusta. Jos taas jokainen hajoo takuuaikana niin..
Siis vois tilata kunnon kamaa ja jäis voittoakin. Kai tää kinantuonti vielläkin hakee sitä stabiilia tilaa missä kaikki voittaa. Kannattais valittaa ja pistää takuuseen kaikki valmistusvirheet. Saatais vain niitä laadukkaimpia kiinalaisia suomeen.
Kannattais tilata kimppatilauksena kontillinen vähän parempi laatuisia.

ilborg

Niin ja pitää ottaa huomioon että suomeen tuotaessa pitää maksaa ainakin ALV, eli tuosta 600â,¬ hinnasta saadaan pois eli ALViton hinta on 522â,¬. Sitten taitaa aika herkästi joutua tekemään tyyppikatsastuksen joka tarkoittaa sitä että mopoa pitää myydä jonkin verran että saadaan se kuitattua edullisella hinnalla. Tuo ei ole suuri homma maahantuojalle jos aikoo muutaman tuhat mopoa myydä, mutta yksityiselle henkilölle taitaapi tehdä täysin kannattamattomaksi tuon maahantuonnin. Tai en niin tarkkaan tiedä tuota kuviota että voisiko saada ns. jonkun maahantuojan siivellä rekisteröityä tuon mopon kun jos olisi saman mallinen. Tosin kiinalaiset pyynnöstä brändää ym. nuo mopot jolloin voi olla että ei onnistu tuo.

Sitten että mitäs muuta veroa tuohon joutuu suomessa maksamaan kuin ALV niin sitä en tiedä.

Suuntaa antava lukema on myöskin että saksasta saa moottorin 300â,¬ hintaan. Tuossa on jo saksan ALV, jolloin tuo myyntihinta olisi jotain 250â,¬ luokkaa. Katteet kun laittaa päälle niin 150-200â,¬ voisi olla sisäänostohinta. Skootterin muu tekniikka saattaisi maksaa jotain 100â,¬ luokkaa että siitä saa eurooppaan jotenkin myyntikelpoisen. Eli 300â,¬ voisi olla mopon sisäänostohinta täällä suomessa ja minimi myyntihinta siis ilman katetta jäisi alle 400â,¬. Tämä mielestäni kuullostaa itse asiassa ihan järjelliseltä hinnalta sillä noissa kuitenkin on jonkinmoinen takuu joka työllistää vielä jonkin verran mopon myynnin jälkeen. Kiinan katteista en sitten voikkaan mitään arvailuja heittää, sillä noiden omatkin hinnat saattaa olla ihan karsitun laadun takia erilaiset.

Toinen kysymys onkin että minkälaista kiinanmopoa tässä nyt haetaan? Kiinassa kun on tapana sellainen homma kuin expertinkin mainoksessa oli, että "kyllä onnistuu" oli hinta sitten mikä vain. Kannattamatonta kauppaa eivät kiinalaisetkaan ala tekemään joten tuotteen valmistushintaa lasketaan. Tuotteen valmistushintaa voi helposti vielä laskea kun karsitaan laadusta ja varustelutasosta yms. Kysymys siis oikeastaan on että mihin hintaan saadaan euroopan sääntöjen mukainen mopo valmistettua. Esimerkiksi katalysaattori on kallis osa sen sisältämän platinan ansiosta, mutta katalysaattori on koneen kannalta aivan turha laite.

Ja sitten hieman offtopicina, niin tässä on syy minkä takia yleensä vältän sen halvimman. Yleensä halvimman laitten hinta on tingattu niin alas että sillä ei saa tehtyä hyvää laitetta. Ei tarvita paljon lisää hintaa että siitä saadaan toimiva, sillä monesti kyse on vain muutamasta kriittisestä helposti hajoavasta osasta mikä siinä kalliimmassa on parempaa tms.

Coastside

Voi jopa olla että kiinassa on laadunvalvonta, mutta sen tarkastajan vieressä on A, B ja Ö laatikot jonne hän niitä nakkelee, joita myydään kokoonpanofirmoille eri hintaan. Tietenkin on myös A; B ja Ö (jonka paraskin osaaja ratsastaa eukollaan töihin aasin puuttuessa) valmistajia.

Hyväksynnäksi rekisteriin taitaa riittää vaikkapa jonkin välikäden pumaaki että se on EU kelpoinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04