Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ostinpa Kymcon (Xciting 500)

Aloittaja kales, 08.08.11 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

pekpel

Ja mikähän siinä on nyt kiinni ??
Samanlaista tilalle ja homma on hallussa ja kilsoja tiedossa  ;D
Eikös tuo numero ole lämpöarvo.. eli toinen on kylmempi kuin toinen, en nyt kuollaksenikaan muista kumminpäin nuo menivät mutta olettaisin ruiskun sietävän kylmemmän tulpan, ruiskun tarkempien seosten vs. kaasariin.. Luulisin..
Molemmilla se varmasti käy ja kulkee, mutta toisella jonkin verran pitempään ennenkuin tulppa karstoittuu tukkoon..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

mesemies49

Kylmempi tulppa kuumaan ajoon ja päin vastoin,pienempi numero kuuma tulppa NGK.ei kovin onko 7 tai 8 mun mielipide.Joskus kun ajoin kisaa käynnistin eri tulpilla ja sit kun kone lämpeni vaihdoin kisa tulpat.Kisatulpat tuppas sippaa kylmäkäynnistyksessä,ja käynnistystulpat ei kestänyt kisaa.

pekpel

Jotenkin noin se menee kun on kiree kone  8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kaahonen

7 on ilmeisesti kuumempi ja näyttää sille että ruiskukoneeseen tulee juuri tuo kuumempi tulppa. Nyt siellä on 8. Ei varmaan isompaa tuhoja tule ajaako 8 vai 7 tulpalla?
Ei mopolla mahottomia

mesemies49

Ei niin tarkka nelarissa anna palaa vaan,kone ei säry siitä. ;D

Partanen

#125
Ruisku käynee laihemmalla kuin kaasaripeli. Siksi tarvitaan kylmempi tulppa, eli paremmin jäähtyvä tulppa, eli 8. "Kuuma tulppa" tarkoittaa sitä, että tulppa ei johda lämpöään niin hyvin sylinterin kanteen. Ja kylmä tulppa sitä, että tulppa johtaa lämpöä paremmin kanteen.

Lisäys klo 8.50: kone ei säry noin pienestä erosta, mutta tulppa saattaa särkyä, jos ei toimi sille suunnitellussa lämpötilassa. Yksipyttyisessä se tarkoittaa matkan keskeytymistä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Tuo seiska on kuitenkin varaosalistan mukaan ruiskukoneeseen ja 8 kaasarikoneeseen.
Ei mopolla mahottomia

kaahonen

Minkälaista moskaa "saa" kampikammion huohotinletkusta tulla?
Ei mopolla mahottomia

Partanen

#128
Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 28.08.12 - klo:09:56
Tuo seiska on kuitenkin varaosalistan mukaan ruiskukoneeseen ja 8 kaasarikoneeseen.

Ok, anteeksi, luin huolimattomasti.  :-[

Ehkäpä sitten ovat säätäneet kaasuttimen niin hoikalle, että palotilan lämmöt ovat korkeammat kuin tasaisemmin polttoainetta ilman sekaan sekoittavassa ruiskussa.

Yhtä kaikki, osta molemmat, ja pidä toista varalla matkassa mukana. Voi olla hätävarjelun liioittelua, mutta itsellänikin on aina varatulppa matkassa. Se kun on oikeastaan ainoa mitä pystyy tien päällä tekemään, se tulpan vaihtaminen.

Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 28.08.12 - klo:09:57
Minkälaista moskaa "saa" kampikammion huohotinletkusta tulla?

Vastaan kysymyksellä, mitä sieltä sitten tulee?  :)

Öljyhöyryä sieltä voi tulla, mieluummin ei sitäkään paljoa. Oikeastaan se mitä sieltä tulee, on pääosin pakokaasua, joka on vuotanut männän ohi. Mitä enemmän kone on kulunut, sen enemmän pakokaasua pääsee kampikammioon. Samalla sitten höyrystää sitä öljyä. Voi sieltä tulla bensahöyryäkin, jos ja kun bensaa on kertynyt öljyn sekaan.

Muokkauksen syy klo 10.20: yhdistin kaksi viestiäni yhdeksi viestiksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Ensin tuli vähän ruskeahkoa juoksevaa nestettä lähes vettä, mutta ruskeaa. Sitten tuli iso mälli ikään kuin tervakeuhkoista ryvittyä räkää. Tämä siis siitä lähes kirkkaasta putkesta varin etuosassa. Toinen putki taitaa tulla perästä?
Ei mopolla mahottomia

Partanen

Onko ihan varma, että se letku on kampikammion huohotus? Arvelen, että nykypäivänä kampikammion huohotus imetään ilmanpuhdistimen kautta palotilaan. Jollain mittarilla mitattuna kampikammion huohotus on myrkkyä (sehän on palotapahtuman jäänteitä, eli pakokaasua), ja siksi se kierrätetään uudelleen poltettavaksi.

Kukas nyt kertoo, että mikä se kirkas letku on? Akun tuuletus? Oliko se tulpattu?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Haisee kyllä voimakkaasti bensalle. Veikkaus että kyseessä on vähän öljyä + vesihöyryä + bensahuuruja?
Ei mopolla mahottomia

Partanen

Hmm.. Tankin ylivuoto- ja korvausilmaletku ehkä? Mutta silloin siellä ei pitäisi öljyä olla. Kaverilla tuommoinen Kymco on, vois joku kerta tutkia mikä se letku voi olla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kales

#133
Sitä vartenhan se letku on sinne laitettu että saa ne"paskat" laskettua pois.Ja huoltokirjassa sanotaan että pitää tyhjentää useammin jos ajelee sateessa ja /tai täydellä kaasulla samat tarinat on ollu joka mopon huolto opuksessa niin wingissä kun mopoluokan vehkeissä.
Honda GL1800/08,
Kymco Xciting500/05

kaahonen

Ei mopolla mahottomia