Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ostinpa Kymcon (Xciting 500)

Aloittaja kales, 08.08.11 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

lehtijussi

#75
Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 23.07.12 - klo:09:03
Hei

mitäs tuo Nichen laukku kustanti? Miten pysyy paikallaan?


Hei hei

59 euroo, hyvin pysyy... ainoo että joutu liimaan tarrakangas läpykkäät skoden hipiää rumentamaan.

Lauantaina hain biltemasta satulalaukut. Motonetin vastaavat maksaa 99 (tarjous 89) Nää makso sen vajaan neljä kymppiä ja on isommat ku motonetin, eikä laatukaan vaikuttanu sen huonommalta. Koitetaan ny noita kun lähdetään lapin reissulle... jos ne ny sen ainakin kestäis. Tavaraa ainakin mahtuu mukaan ja onhan se mukava jännätä onko kaikki mukana vielä kun päästään perille Simojärven majapaikkaan. ;D

Tarvis joku sadeasu vielä katsella. Jos koittas tavallista mutta laadukasta sadeasua, niitä kun on työn puolesta saanu "ilmatteeks".

kaahonen

Mistäs sais takajarrupaloja xciting 500 edullisesti ja etenkin nopeasti?
Ei mopolla mahottomia

Ikis

#77
Minä ostin storm-motorista ebc:n palat ja oli hyllytavaraa,hinta muistaakseen n.25 euroo

Lisäys: kato motonetistä ni saatat yllättyä.
Xciting 500 06 --> T-Max 500 08

Partanen

Tein pientä nettihakua, ja sen perusteella menisin melkein mihin tahansa hyvin varustettuun prätkäkauppaan vanhat palat mallina kourassa. Samaa palaa näkyi olevan Hondassa, Suzukissa ja Yamahassa ainakin. Tai ainakin Malossi kauppaa samaa palaa todella moneen malliin: http://www.malossistore.eu/Prodotto.aspx?type=M&MM=MO/KYXC500&C=6215027  ;)

Lisäys klo 10.30: "Ikis" ehtikin ensin.  :)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: Ikis - 11.08.12 - klo:10:26
Minä ostin storm-motorista ebc:n palat ja oli hyllytavaraa,hinta muistaakseen n.25 euroo

Lisäys: kato motonetistä ni saatat yllättyä.

Kiitti motonet vinkistä sieltä löytyy. Oli muuten toinen pala takana ihan loppu, piti jo aika pahaa ääntä.
Ei mopolla mahottomia

Partanen

Varmista se vielä, että satula pääsee kunnolla liikkumaan liukutapeissaan. Se, että toinen pala on kulunut enemmän, viittaisi siihen että satula on jumittanut jossain vaiheessa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 12.08.12 - klo:21:40
Varmista se vielä, että satula pääsee kunnolla liikkumaan liukutapeissaan. Se, että toinen pala on kulunut enemmän, viittaisi siihen että satula on jumittanut jossain vaiheessa.
Joo pitää katsoa. Ei toisessakaan  ollut kuin alle mm. Sinne ei varmaan mitään voiteita laiteta, kunnon puhdistus?
Ei mopolla mahottomia

Partanen

Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 12.08.12 - klo:22:40
... Ei toisessakaan  ollut kuin alle mm. Sinne ei varmaan mitään voiteita laiteta, kunnon puhdistus?

On ne sitten melko tasaisesti kulunut, joten ei huolta. Puhdistus on silti hyvästä. Riippuu sitten rakenteesta, että onko sinne parempaa jarrukumirasva, vai kupari-/alumiinirasva. Jos metalli metallia vasten, niin kupari-, tai alumiinirasva. Jos löytyy kumia liukutapin ja satulan välistä, niin sitten jarrukumirasva.

Sitten vaan pitää varmistaa, että kaikki osat liikkuvat kohtuullisella voimalla toisiinsa nähden. Esim. jarrupalat pitää saada paikalleen sormivoimin. Mahdolliset korrooriot ja likakertymät pitää rapsutella pois.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

lehtijussi

3000 km mittarissa. Vähäistä on ajamiset ollu, tosin kausi alkoi vasta kesäkuun alusta.

Aukaisin ensimmäistä kertaa xcitingin varikopan puhdistusta varten juur äskön.
Hämmästys oli läsnä, syystä ettei pölyä ollut varissa lainkaan! Noh, kun paineilmalla suhautti, niin jotain pientä hiukkasta häivähti ilmassa hetken aikaa.

Taas on pakko verrata Burgmaniin... siinä aukasin varin 2000km välein ja pölyä oli joka kerta ja paljon.

kaahonen

Laatupeli. Ite just tilasin uuden takakumin ja hain uudet jarrupalat taakse. Öljyt menee kans vaihtoon.
Ei mopolla mahottomia

kaahonen

Nyt on Kymco hetken telakalla. Takarengas meni vaihtoon, uuden kumin saan vasta perjantaina. Takajarrupalat jo laitoin paikoilleen, motonetistä 20€. Onko kokemuksia noista halppispaloista?
Vielä pitäs öljyt + suodatin vaihtaa, haastena vain kun ei ole äänenvaimennin paikoillaan niin ei saa konettä lämpimäksi. Vai voiko öljyt vaihtaa kylmiltään (+22)?
Ei mopolla mahottomia

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 14.08.12 - klo:12:52
Nyt on Kymco hetken telakalla. Takarengas meni vaihtoon, uuden kumin saan vasta perjantaina. Takajarrupalat jo laitoin paikoilleen, motonetistä 20€. Onko kokemuksia noista halppispaloista?
Vielä pitäs öljyt + suodatin vaihtaa, haastena vain kun ei ole äänenvaimennin paikoillaan niin ei saa konettä lämpimäksi. Vai voiko öljyt vaihtaa kylmiltään (+22)?

Ainakin Bilteeman kuparinväriset sintteripalat oli aivan onnettomat.. meni palat hetkessä ja kului vielä levykin ihan urille ja muutenkin oli mielestäni levyn kuluminen aikaisempaa nopeampaa.
Muuten mikä on rengaskoko jota saa odottaa neljä työpäivää ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Partanen

Kyllä mun mielestä voi öljyt vaihtaa kylmästäkin koneesta. Menee vaan hiukan kauemmin, että hiukan jäykempi öljy valuu koneesta pois. Sitten toisaalta, olisi hyvä saada kone käyntiin melko pian öljynvaihdon jälkeen. Jos öljypumppu on kuivana riittävän pitkään, voi ja on käynytkin niin, ettei se enää pumppaa öljyä. Kokemus tosin autosta, tai oikeastaan Fiat:ista, mutta pumppu piti irrottaa, ja sitä piti pyörittää öljyyn upotettuna, ennenkuin alkoi taas toimia. Pumppu siis tarvitsi ikäänkuin "siemenöljyn" toimiakseen. En sano, että näin kävisi aina, ja kaikissa moottoreissa. Itse vaan tuon jälkeen olen aina halunnut käynnistää koneen mahdollisimman pian öljyjen vaihdon jälkeen. Joku nyt sanoo, että pumppu on kuiva silloinkin, kun konetta käynnistetään ensimmäistä kertaa koneremontin jälkeen. Itse varmistaisin semmoisessakin tapauksessa jollain keinoin, jos mahdollista, että öljyt kiertää varmasti ennen käynnistystä.

En tiedä onko 20 euroa halpa, vai sopiva hinta jarrupaloista. Kuitenkin kyseessä malli, jota tehdään ilmeisen paljon, ja valmistuskustannukset sen myötä edulliset. Motonet kuitenkin pitää hiukan pienempiä katteita myymissään tuotteissa noin yleensä. Tai sitten saavat paremmat tukkualennukset, kun ostavat paljon tavaraa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Joo taidan oottaa pe asti kun saan renkaan takaisin. Paketti nippuun ja sit vaihtaa öljyt. Itse öljyn vaihtoonhan ei mene kauaa. Mitäs rasvaa suosittelette taka-akselille/-laakereille? Akseli ainakin likaantui rengasta pois vetäessä.
Ei mopolla mahottomia

kaahonen

Uusi kumi ja palat alla. Onpas eri peli kun ei ole sitä "kisa" kumia takana.
Ei mopolla mahottomia