Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jet C-Tech ja akun ylilataus

Aloittaja jokkepoika, 25.04.11 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

jokkepoika

Jet C-Techini vm. 2006 lataa akkua liikaa ja akku kiehuu. Olen kokeillut ja kahta uutta jännitteensäädintä tuloksetta. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja miten sen saisi korjattua?

pekpel

Jospa se akku on kaputt ja siksi kiehuu, kokeile toista akkua jos voit
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jokkepoika

Akku on ostettu vuosi sitten keväällä ja käytin sen viime kesänä liikkeessä testattavana kun tätä ongelmaa alkoi olla. Siinä ei pitäisi vikaa olla.

Eihän tässä muuten mitään mutta kun se akku kiehuessaan vapauttaa vetyä, joten huonolla tuurilla takamuksen alla saattaa räjähtää. Siinä saattaisi mennä housujen persaus huonoon kuntoon  :-[

Samppa

Mitäs mittauksia tähän on toistaiseksi tehty?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jokkepoika

Itse olen yleismittarilla mitannut, että akulle tulee kierroksilla noin 15 V. Liikkeessä mittasivat akun kuormituksen keston ja se oli kuulemma ihan normaali. Muuten tätä vikaa ei ole kukaan viisaampi tutkinut kun ei ole tullut käytettyä mopoa korjaamolla. Eikös tuo 15 V ole vähän liikaa??

Coastside

#5
Se pitäisi ladata akku täyteen ja mitata millä jännitteellä se lataa. Pitäisi olla noin 13 V. Akun normaali lepojännite on 12,9 - 13,2 V.
Täällä on akkuketjukin. http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=245880f584da00dad4d4ac2edeb5f1f9&topic=396.0

Jännitteellä ei itsessään ole merkitystä vaan virralla. Virta taas saadaan jännitettä nostamalla. Akun vastuskin kasvaa latautuessa.

Säädin toimii, muuten kierroksilla tulisi 80 V ? Lisäksi elektroniset säätimet menevät kerralla rikki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04