Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jet Force 2003 (eli ruisku) ei käynnisty

Aloittaja jarisaka, 10.12.10 - klo:22:54

« edellinen - seuraava »

jarisaka

mikähän on pösössä vika ku ei lähe käyntiin,kyseessä siis tollanen ruisku vehje vuosimallia 2003.oon käyny ilmakompuran läpi,hyvä kipinä tulee,ruiskukin toimii,ainakin tulppa kastuu..voiko se ruisku ruiskuttaa jotenki liikaa sitä bensaa??ja jos voi niin mitä voi asialle tehä?läppiä katoin ja oli isot raot läppien välissä,mutta pitäs kait se silti käyntiin lähtä..käytin kannen pois sen takia että jos ois männänrenkaat tai muuta mennyt eikä mitään näkyvää ollu,sitten kun pistin kannen takas paikoilleen ja starttasin ni oli noin 3 sekuntia käynnissä ja sen jälkeen ei taas mitään elon merkkiä...  :o

Coastside

Liittyykö vika talviajoon? Näissä ruiskuissa ei tahdo akku riittää talvella.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jarisaka

on kyllä uus akku mutta ei oo ku 4ah..ja lämpimässä tallissa skootteri ollu jo monta viikkoa..täytyy vielä tänään kokeilla vaihtaa bensat tankkiin ku siellä on muutaman vuoden vanhat bensat  :) tiiä vaikka vika ois siinä  ;D

pekpel

Niin, noi nykybensathan vanhenee jo parissa kuukaudessa...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jarisaka

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 11.12.10 - klo:22:33
Niin, noi nykybensathan vanhenee jo parissa kuukaudessa...
bensat vaihettu,ja nyt se jopa yrittää koko ajan käyntiin mutta ei siltikään lähe..rupesin epäileen tuota tuorevoitelua tuossa vehkeessä että voiko se saaha liikaa öljyä??tulppa oli ainaki enempi öljynen ku bensanen ja pakoputken käytin pois ja starttasin niin sellasta mustaa(melkein öljyä)sieltä tuli..ja paljon..ja hirveitä pommeja päästeli  ::)

Samppa

Ainakin Piaggioissa tuoreöljyvoitelupumput alkavat vanhemmiten falskaamaan, jolloin kampikammio täyttyy pikku hiljaa öljystä ja keväällä voi koittaa ihmetys "miksi kiksi on niin raskas". Falskaavan pumpun tunnistaa siitä, että vaikkapa viikon käyttämättömyysjakson jälkeen skootteri savuttaa valkoista savua käynnistyksen jälkeen melkoisesti. Savu määrä on sitä suurempi, mitä enemmän pumppu falskaa ja mitä kauemmin skootteri on käyttämättä. Tietysti myös kännistyminen alkaa hankaloitumaan.

Öljyletkun kaasarin (tai joissakin suoraan imukaulaan) puoleisen pään voi ottaa myös irti ja jättää vaikkapa johonkin kuppiin ja katsoa tuleeko sinne käyttämättömyysjakson aikana öljyä ja kuinka paljon / missä ajassa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jarisaka

vika löyty..alapään tiiviste vuotaa niin paljon ettei jaksa käynnistyä..ja taijan myös samalla vaihtaa männän ja renkaatkin ku näytti sen verta kuluneelta..

Samppa

Kaikki kuluneen näköinen vaan vaihtoon, niin eipähän tarvitse heti olla sitten korjailemassa. Muista myös sisäänajo männän vaihdon jälkeen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jarisaka

no nyt se toimii..eli vaati uuden tiivisteen ja tod.näkösesti tuo männän vaihtoki auttoi asiaa..sehän on varmaan joku 100km sitä sisäänajoa,vai?

Coastside

Normaalisti vain hanaa eikä yhtäjaksoista jollotusta pitkään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jarisaka

eli nyt on taas sama tilanne ei lähde käyntiin..yritää kovasti..alkaa huumorin taju loppua tuon vehkeen kanssa  >:( mikähän tossa vois olla..oon käynyt nyt nämä asiat läpi..mäntä vaihdettu,yläpään kaikki tiivisteet vaihdettu,kampiakselin stefat tarkastettu että ei vuoda,läpät on vielä vaihtamatta mutta pitäs silti käyntiin lähtä..oisko se kumminkin tuossa ruiskussa se vika??hyvä kipinä tulee ja tulpanhattukin tarkistettu että on ehjä..tulppa on ihan märkä joka kerta kun sen katon..niin ja tulppa on vaihettu..tuntuu jotenkin että toi ruisku lykkii tuota bensaa liikaa?kone on välillä kuivattu ettei sen takia kastele mutta heti kun laittaa bensaletkut kiinni ja starttaa niin se vain kovasti yrittää..eikä lähe..tuntuu jotenki että se ite ohjausboksi toimisi ku kumminkin ruiskii sitä bensaa..nyt alkaa keinot jo loppua,eikä mulla oo hajuakaan miten tuota ruiskua voi testata onko se kunnossa.. :-\

Coastside

Se kannattaisi etsiä ohje resetoida se boxi. Se voi sillä asettua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jarisaka

#13
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.12.10 - klo:15:52
Se kannattaisi etsiä ohje resetoida se boxi. Se voi sillä asettua.
pitäskö sellasen onnistua ihan kotikonstein??vai pitäskö sitä boksia käyttää jossain??onkohan oulun seudulla sellasta paikkaa missä vois tuota boksia käyttää jos ne mittailis tai resetoivat sen? ???

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: jarisaka - 13.12.10 - klo:16:15
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.12.10 - klo:15:52
Se kannattaisi etsiä ohje resetoida se boxi. Se voi sillä asettua.
pitäskö sellasen onnistua ihan kotikonstein??vai pitäskö sitä boksia käyttää jossain??onkohan oulun seudulla sellasta paikkaa missä vois tuota boksia käyttää jos ne mittailis tai resetoivat sen? ???
boksi vika se ei ole..laitoin suoraan läppäreiästä bensaa ja sillonhan sen pitäs lähtä kyllä käyntiin ku ruiskun johot ei ollu ees paikoillaan..mutta huomasin sellasen että todennäkösesti se sytytää väärään aikaan..mikähän tuossa säätää sitä ajotusta??joku anturi?mutta missä??

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04