Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Toimiiko vaiko ei?

Aloittaja Eki, 21.08.19 - klo:08:25

« edellinen - seuraava »

Partanen

Ei mopoa saa muutella millään tavalla. Se on tietynlaiseksi typpihyväksytty, eikä muutoksiin voi poliisikaan antaa lupaa. Myös vakuutusyhtiöllä olla sanansa sanottavana, jos säädetyllä mopolla joutuu onnettomuuteen.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Pikkukortin saa noin viidellä sadalla ja prätkässä on isompi vakuutusmaksu. Vyötä vähän tiukemmalle niin kyllä sen vuodessa säästää. Satasella ostaa kuukauden ruuat kevyesti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 21.08.19 - klo:18:38
Ei mopoa saa muutella millään tavalla. Se on tietynlaiseksi typpihyväksytty, eikä muutoksiin voi poliisikaan antaa lupaa. Myös vakuutusyhtiöllä olla sanansa sanottavana, jos säädetyllä mopolla joutuu onnettomuuteen.
Näin on varmaankin, mutta näitähän muutellaan ikään katsomatta ihan sikana, poliisien tiukkuus on hellittänyt ja kun esim äänet ovat siedettävät, vilkut, peilit, jarruvalot ym ovat kunnossa, siihen 60kmh tai sanotaan, että kun traficom:in moporaja on 65kmh eikä sitä ylitetä, niin Hämeenlinnan poliisi mittasi minulle 61kmh ylämäessä, maija lähti perään, mutta hymysuin juttelivat niitä näitä, kysyivät vaan, että oliko täysi vauhti kun ajoit tutkaan, sanoin rehdisti että oli, senttiäkään en saanut sakkoa. Toinen oli prätkäpoliisi Turun ohikulkutiellä kun ajoin noin 65kmh, prätkäpoliisi ajoi ohi ja odotteli levennyksellä, kysyi vaan että paljonko kulkee, totesin että alle 65kmh. Juteltiin niitä näitä ja toivotteli mukavaa Naantalin reissua, sanoi vielä että älä kerro jos joku partio pysäyttää uudestaan, en kerro ja moikka. Nyt heinäkuussa Riihimäki Hyvinkää välillä prätkäpolisi totesi ettei me puututa 60kmh nopeuteen, jos menee yli saattaa tulla sakkoa, mikäli ylittää traficom rajan, sitten tulee enempi rapsuja todennäköisesti?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Sama taivastelu aina. Ihmiset saa hirmutuloillakin perintämerkintöjä typeryyttään. Kaikki hasuttelu vain pois ja hölmöt haaveet uudesta prätkästä. Niitä saa tonnillakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Eki - 21.08.19 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.08.19 - klo:19:13
Sama taivastelu aina. Ihmiset saa hirmutuloillakin perintämerkintöjä typeryyttään. Kaikki hasuttelu vain pois ja hölmöt haaveet uudesta prätkästä. Niitä saa tonnillakin.
Et edelleenkään ymmärrä enkä viitsisi millään ruveta täällä todistelemaan: velkaa noin 15000 euroa, lyhentelen kuukaudessa näitä luottoja noin 590 eurolla, eläke 1250 miinus verot, netto noin 1123 euroa, revi siitä jos ilkeet. Olen kertonut että hitsautan hukkaputken palat takaisin kun löydän paikan mikä ei revi kymppejä, sen jälkeen skootteri on ok, tyhmyyksiä tekee kaikki, minä tein niitten poistattamisessa, en tarvi prätkää enkä mitään isompaa kulkinetta, tuo hukkaputkihomma kun hoituu on kaikki ok.
Olen itsekkin maksanut seitsemän vuotta velkaa pois säästämällä kaikessa, joten tiedän homman.  Sulla menee kaksi vuotta selvitä tuosta velasta noilla erillä ja sitten on varaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 21.08.19 - klo:18:38
Ei mopoa saa muutella millään tavalla. Se on tietynlaiseksi typpihyväksytty, eikä muutoksiin voi poliisikaan antaa lupaa. Myös vakuutusyhtiöllä olla sanansa sanottavana, jos säädetyllä mopolla joutuu onnettomuuteen.
Moikka mister Partanen, muistan kun aikoinaan ostin uuden TGB Bulletin, siinä oli luvattoman pieni suutin, elikä 60, vaihdoin sen 70 kokoon, niin sinä pidit sitä laittomana tekona, siitä on liikkeenomistajan kanssa joskus naureskeltu. Talviajo vaatii mieluusti isomman suuttimen, mutta kun sitä ei sääntöjesi mukaan saa vaihtaa niin tumps ja siihen jämähtää, meinaan kuumaleikkaa kuten oli kesälläkin kyseisellä mopolla tapana tehdä, myös muillakin kuin minulla. :(
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

eki kierroslukumittaristhan sä näet millaisilla kierroksilla sun skootteri nollasta matkanopeuteen kiihdyttää. en oo kaks tahteja omistanu koskaan niin vaikea sanoa, mankissa ainakin kun yritin noin säätää kierroksilla matkanopeutta sopivaksi niin kierrokset loppu kiihdytyksessä samantien.

Eki

#22
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 21.08.19 - klo:21:29
eki kierroslukumittaristhan sä näet millaisilla kierroksilla sun skootteri nollasta matkanopeuteen kiihdyttää. en oo kaks tahteja omistanu koskaan niin vaikea sanoa, mankissa ainakin kun yritin noin säätää kierroksilla matkanopeutta sopivaksi niin kierrokset loppu kiihdytyksessä samantien.
Lähtee paikaltaan suht alhaisilla kierroksilla ja hyvin lähteekin, siksi säälittää hyvää huonontaa hukkaputkilla, vauhtiahan minä tässä yritän tiputtaa semmoisiin lukemiin ettei vehjettä lasketa moottoripyörään seuraamuksineen. Täytyy nyt rauhoittua ja miettiä mitä tekee, nyt on oikeasti niin hyvä ettei moista ole ollut ennen ikinä, ei edes ruisku Gilera race juttujen kanssa. Ihan oikeasti, ainoa huono puoli on että syö bensaa tasan 3.5L/100km, kun ruisku meni 2.1 litralla ja race asetus päällä 2.3 litralla satasella. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

jos se kierrostenrajoittaja toimis näin niinkun tässä videossa niin ois aika hyvä

https://www.youtube.com/watch?v=FfjnBvdbLFM

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 21.08.19 - klo:21:39
jos se kierrostenrajoittaja toimis näin niinkun tässä videossa niin ois aika hyvä

https://www.youtube.com/watch?v=FfjnBvdbLFM
Täähän on just' se mitä harkitsin ja toimii vallan upeasti tuossa videolla, itsellä voisi säätää max 60kmh ja poistaa kytkimen laitteesta, elikä ns kiinteä rajoitin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Partanen

Ei ole minun sääntö se, että mopoa ei saa muuttaa. Se on laki joka sen kieltää yksiselitteisesti.

Lainaa10 §
Mopon nopeuden muuttaminen
Mopoon ei saa tehdä muutoksia, jotka suurentavat sen rakenteellista nopeutta.

Yhtään en ylläty, jos TGB kauppias on vastuuton tämän asian suhteen. Kerran käynyt siinä kaupassa, ja ikinä en uudelleen mene.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

#26
Eki sun juttus on nyt hyvin provosoivia. Ei se rajoitinhomma tälläistä showta ansaitse. Ruuvaa vaan kiinni ja moikkaa poliisikaveriasi kun sattuu kohdalle. ;)

Eikä sun kannata köyhyyttäsi ruikuttaa. Olet vuosia ajellut uusilla hinnakkailla mopoilla. Niistäkö se velka tuli vai hedelmäpeleistä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#27
Suomi ja Eu:han on lakien ja sääntöjen maa. Jokainen rikkoo lakia ja sääntöjä ihan varmasti lähes päivittäin. Moniko on maksanut pullonpalautuksesta veroa valtiolle?  ;D entäpä talkoot tai avun pyyntö joltakin henkilöltä?annoitko jotakin vastineeksi maksoit kai veron? ;D Talutit pyörää suojatien yli jne näitä riittää. Montakohan ohjelmoitua turbo dieseliä liikkuu maanteillä joita ei ole muutoskatsastettu vaikka pitäisi kun tehot muuttuu. kuinka moni ajaa ylinopeutta päivittäin. kuinka moni räplää kännykkää autoa ajaessaan. moniko jättää katsastuksessa korjauskehoitukset korjaamatta, periaatteessa lähtee kilvet pahimmassa tapauksessa jos poliisi toteaa ettei ole määräaikaan korjattu.  montako perheellistä pariskuntaa on tietoisesti "eronnut" ja asuvat kirjoilla eri osoitteissa maksimitukien saamiseksi. kiitos suomen valtiojärjestelmän ei kannata asua yhdessä virallisesti.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Eki - 21.08.19 - klo:21:39
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 21.08.19 - klo:21:29
eki kierroslukumittaristhan sä näet millaisilla kierroksilla sun skootteri nollasta matkanopeuteen kiihdyttää. en oo kaks tahteja omistanu koskaan niin vaikea sanoa, mankissa ainakin kun yritin noin säätää kierroksilla matkanopeutta sopivaksi niin kierrokset loppu kiihdytyksessä samantien.
Lähtee paikaltaan suht alhaisilla kierroksilla ja hyvin lähteekin, siksi säälittää hyvää huonontaa hukkaputkilla, vauhtiahan minä tässä yritän tiputtaa semmoisiin lukemiin ettei vehjettä lasketa moottoripyörään seuraamuksineen. Täytyy nyt rauhoittua ja miettiä mitä tekee, nyt on oikeasti niin hyvä ettei moista ole ollut ennen ikinä, ei edes ruisku Gilera race juttujen kanssa. Ihan oikeasti, ainoa huono puoli on että syö bensaa tasan 3.5L/100km, kun ruisku meni 2.1 litralla ja race asetus päällä 2.3 litralla satasella. :)

Kaasutin versioilla ei koskaan pääse tuon ruiskun kulutuslukemiin,
kaasutinversioissa kulutukseen voi ratkaisevasti vaikuttaa, kaasukapulan asennolla,matkajossa,
ja valitsemalla variaattorin osat, joissa siirtohäviöiden osuus on mahdollisimman pieni.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Nelari vie 3 litraa, olisin tyytyväinen tuohon 3,5 tahtarilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04