Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Rific

#1455
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.02.16 - klo:16:41
Miksi kyselet, kun olet jo ilmiselvästi, päätöksesi tehnyt.
Hyvä niin, muista raportoida, saatuasi ko. kapineen pihamaallesi.
Minä itse henkilökohtaisesti en ole mitään mieltä, valinnoistasi, sen aika näyttää.
PS, pistä tämä säie liitteeksi, sähköpostiisi, jolla tilaat ko. mopon.
Saatat saada, kontin parhaimman  ;D
Kylmä totuushan on että maailmassa myydään, sutta, sekundaa ja laatua, vain nimi vaihtuu.

Raportoin, varmasti. Ja miksikö kyselen, siksi koska pidän silmät auki ja mietin vaihtoehtoja. En vielä ole mitään lukkoon lyönyt, toki 500-600e hintaluokan nelari italiaanokin käytettynä käy jos sattuu sihtiin. Mutta eipä se italiaanokaan ole tae kestävyydestä, piaggiollani oli ajettu sen 20tkm ja vaihtaa olisi saanut motista sisältä kaikki ja etu/taka variaattori. Käytetyistä laatupeleistäkään ei aina tiedä.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Rific - 03.02.16 - klo:17:47
Raportoin, varmasti. Ja miksikö kyselen, siksi koska pidän silmät auki ja mietin vaihtoehtoja. En vielä ole mitään lukkoon lyönyt, toki 500-600e hintaluokan nelari italiaanokin käytettynä käy jos sattuu sihtiin. Mutta eipä se italiaanokaan ole tae kestävyydestä, piaggiollani oli ajettu sen 20tkm ja vaihtaa olisi saanut motista sisältä kaikki ja etu/taka variaattori. Käytetyistä laatupeleistäkään ei aina tiedä.

Moottori on kumminkin sieltä helpoimmasta päästä murheita, helppo purkaa ja kasata, variaattorit kuluu käytössä (Kiinalaisessa varsinkin ja hihnoja kiinalaiset syö, kun lautasiin on jätetty teräviä särmiä ja purseita) ja niiden vaihto on tosi helppo homma, hintakaan ei ole yleensä kovin paha, Piaggiosta en tarkalleen tiedä, mutta eiköhän siihenkin löydy kohtuuhinnalla osia.

Mutta sanotaan vaikka noi sähköjohdot, kireällä kuin viulunkieli ja mitä typerimmistä paikoista laitettu menemään, aina kun kääntää tankoa niin nitisee ja natisee liittimet, teipit ja johdot, terävien peltisärmien yli menee johtonippuja jne.

Osassa on sitten vielä purettava liki kaikki katteet pois, että pääsee käsiksi johonkin ongelmapaikkaan sähköjen osalta.

Vaijeritkin vedetään terävien kulmien yli, osaavat olla sellaista laatua etteivät pitkään kestä, katkeilevat keskeltä vaijeria, ilman että minkään olisi pitänyt hangata.

Jarrut on sitten oma lukunsa, löytyy hyvin epämääräisiä hädintuskin toimivia osia.

Iskunvaimennus on ajomukavuuden osalta yksi tympeimpiä seikkoja, ne näyttää iskareilta, mutta ei ne oikein toteuta itseään, lyö käsille etupää ja jarrutuksessa pohjaa, töyssyjä ei kuitenkaan syö pois.

Käy ensin koeajamassa ennen kuin lyöt päätöstä lukkoon ja kriittisin silmin, noissa on oikeasti eroa asioissa jotka eivät välttämättä tule mieleenkään netistä asiaa ihmetellessä.


Coastside

Yksi juttu mikä paljon ajettuja alkaa vaivaamaan on rungon väsähtäminen. Oma on muuten yhä ajettavissa muttei kanttailla enää kuin ennen. Mitään muuta syytä en sille löydä. Se ei tietekään yllä vikojen top teniin mutta....
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Pitäähän sitä nyt pinkissä mopossa miniakvaario olla :)

Rific

Järjen ääni alkaa menemään perille. Nyt olen selaillut käytettyjä uudempia NRG DD malleja.. Melko edullisia on nuokin ~10tkm ajettuina, digidigi mittarit ja kaikki. Jos vain pääsis tästä tahtoo nelarin vaiheesta eroon. Jos 2tahtisen sais oikeasti hajuttomana, niin ettei vaatteet krääsää niin valintahan olis selvä.

pugt200

Nykyaikainen 2T ei haise vaatteissa. Tytär olisi kyllä valittanut jos näin olisi ollut ja hän ajeli 5 vuotta Pösöllä ja Derbillä.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: Rific - 04.02.16 - klo:07:53
Järjen ääni alkaa menemään perille. Nyt olen selaillut käytettyjä uudempia NRG DD malleja.. Melko edullisia on nuokin ~10tkm ajettuina, digidigi mittarit ja kaikki. Jos vain pääsis tästä tahtoo nelarin vaiheesta eroon. Jos 2tahtisen sais oikeasti hajuttomana, niin ettei vaatteet krääsää niin valintahan olis selvä.

käyttää sitä mansikan hajusta 2t öljyä, niin vaatteet käryää mansikalle. :D

pera8x

2 tahtarissa on kyllä omat etunsa. paljon huoltovapaampi moottorin osalta. ei tartte, kun tankata ja lisätä 2t öljyä. sillon tällön vaihtaa, tai pestä ilmanputsaria. nelariin joutuu sääteleen venttiilin välyksiä ja vaihtaa öljyjä. ja paljon enemmän kuluvia osia. toki hyvällä huollolla, niin nelitahtisella pääsee keskimäärin pidemmälle avaamatta moottoria, kun 2 tahtisella.

joni_k

Mutta minkä sitä mahtaa jos korvista vuotaa verta jos 2tahtisella ajelee.. :D

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 04.02.16 - klo:13:32
Mutta minkä sitä mahtaa jos korvista vuotaa verta jos 2tahtisella ajelee.. :D

Vaihtaa sellaisen sivistyneemmän pakoputken teiniputken tilalle, ei pärise, vaimea tirinä vaan kuuluu, hiljaisempia kuin monet nelitahdit.


Palosella

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 04.02.16 - klo:10:25
Lainaus käyttäjältä: Rific - 04.02.16 - klo:07:53
Järjen ääni alkaa menemään perille. Nyt olen selaillut käytettyjä uudempia NRG DD malleja.. Melko edullisia on nuokin ~10tkm ajettuina, digidigi mittarit ja kaikki. Jos vain pääsis tästä tahtoo nelarin vaiheesta eroon. Jos 2tahtisen sais oikeasti hajuttomana, niin ettei vaatteet krääsää niin valintahan olis selvä.

käyttää sitä mansikan hajusta 2t öljyä, niin vaatteet käryää mansikalle. :D

Se on kyllä täysi kusetus se  ;D purkissa se käihää mansikalle mutta kun se poltetaan koneessa, lopputulos on lähes sama kun esim Teboilin öljyillä.

pugt200

Aprilian SR on tehdasputkella hiljaisempi kuin Vespan 50cc nelitahti.

Rific

Muutamat kinukit tyypitetty, mielestäni katteiltaan ihan hyvää laatua, ainakin näin verrokkina 90-luvun lopun piaggio. Eipä se muovi niin mainostetun "paperin ohkaista" ollut. Käyntiääni näissä ainakin on erittäin miellyttävä verraten 2-tahtisiin eikä savu peitä pitäjää käynnistäessä. Jo katsotuista malleista en osannut päättää joten asia on vielä hautumassa, eikä kelien puolesta päässyt kunnolla edes koeajamaan. Varmaan pitää käydä kurkaamassa muutamat uudemmat NRG:t sekä Aprillia SR, vaikka jälkimmäinen ei näin vanhemman silmää kovasti miellytäkkään.

konenikkari

#1468
Näihin aikoihin alkaa tää homma haisemaan muultakin kuin kaksitahtiöljyltä.
Vastaisuudessa toivottavasti, vältän tämänkaltaiset "keskustelut" phyi !!
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

2t-4t...Ikuinen makuasiakeskustelu. Itse tykkään enempi nelitahdista. Kieltämättä kakstahdin pirteys tuntuu mukavalta ja jos oisin 30v nuorempi, niin varmaan semmosen haluaisin.
Tämmöselle "papparaiselle" tuntuu tuo nelarin tunnelma mukavemmalta. Ei siinä järkisyitä ole minun kohdalla.
Parjattu nelarien laiskuus, ei ole viitsivälle pitkään ongelma ;)