Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio X9/takuu "laatu"

Aloittaja Helmeri007, 20.04.12 - klo:08:18

« edellinen - seuraava »

Helmeri007

  :-\ Takuuaikana jo meni: mittaristo,satulan valon kytkin uusiksi. Etuiskarin stefa toiselta puolen meni kolme kertaa! osan sain kerran takuuna. Kerran meni käynnistyksenesto totaalinalkkiin. Sähköhyraulinen keskijalka(toimi kuitenkin manuaalisesti), variaattorin lautaspyörä meni tavallista nopeammin ihan kevyellä ajolla. Pakoputken sauman kiinnitys ratkesi. Sähköongelmia mittaristossa.
2003 500cc ajoin yhteensä n.58 000km 03-09
Muita huomioita: suorituskykyä löytyy mutta ajo-ominaisuudet loppuvat 130km/h jälkeen, kulki kuitenkin reilut 150-160km/h, painava möhkäle -ikävä käsitellä huonolla alustalla.  Kalliit osat,kallis työ(hankala ja työläs), maahantuoja -Sumeko on lähinnä humoristinen; takuu korvaa mitä korvaa eli ei juuri mitään. Jälleenmyyntiarvo käytännössä paljonajetulla pelillä -nimellinen.
Hauska peli silloin, kun toimi kunnolla  ;D

Coastside

#1
Otetaampaa vertailut kehiin. Jos sinulla olisi ollut kiinanmopo tuolla ajomäärällä, niin sinulla olisi siitä jäljellä enää ehkä satulaboxi. Kaiken muun olisi joutunut vaihdattamaan jopa useampaan kertaan ja olisit ostanut sen kustannuksilla minkä tahansa kaksipyöräisen. Olisit hankkinut matkailuvaunun jotta huollon pihassa voisit hyvin odotella ja olisit pumminut kyytejä hullunkirjoihin saakka ja käynyt pari kertaa hesperiassa vähän lepäämässä ja sulle olisi tehty annelitempakatkin: "Mikä sinun on?".

Olen vihkiytynyt tuohon mopoon niin että olen suunnitellut ja tehnyt pari tusinaa työkalua (tositarpeeseen) huoltaa sitä ja nöyrästi vaihdan talveksi toisen moottorin jotta voin sitä toista ajan kanssa huoltaa. "Ei voi olla totta" vikoja ilmaantuu, kuten kiero kytkinkello tms.

Totta tosiaan nämä muovihelvetit ovat tuskaisia huoltaa kun katteiden purkuun menee tunteja että vian pääsee korjaamaan. Ymmärrän kyllä hiiltyneen suhteen huoltoon kun olen ikäni niitä vältellyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

leze223

#2
Lainaus käyttäjältä: Helmeri007 - 20.04.12 - klo:08:18

Hauska peli silloin, kun toimi kunnolla  ;D

Yleensä kaikki pelit on hyviä/toimivia/mahtavia. Silloin kun ne ei toimi,  ne meinataan silloin heittää menopelit suohon  ;D 8)
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Kymco

Olen päättänyt, että ainoatakaan sumekon maahantuomaa romua EI tähän hussolliin enää koskaan tule!!  >:(
Todella törkeän huonoa "palvelua" sieltä aikoinani sain (pure jet mopo).
Onneksi on muitakin vaihtoehtoja ;)
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

kani

No ei huonon maahantuojan takia kannata luopua hyvistä mopoista, osia saa easypartsista kivasti ja apua nettifoorumeilta.

Kymco

Kyllä sen Piaggion "laatu" oli ihan pepusta  >:(  Ja vielä pirun kallis :o
Ei jäänyt yhtään ikävä :P
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

pugt200

Olen omistanut kaksi isoa 4t Vespaa ja X8:n, joissa ei ollut mitään ihmeitä koskaan . GTS Vespaa käytin takuukorjauksissa koska se oli kasattu hiekuan huolimattomasti mutta Sumeko hoiteli korjaukset nopsaan ja rutkuttamatta. X8:ssa ei ollut yhtään ongelmaa koko aikana mutta sehän oli tietysti uusi pyörä.

Skoottereiden ajo-ominaisuudet ovat rajalliset ja jos pyorät ovat alle 16", niin ne todella alkavat dramaattisesti haihtua sen 120-130 km/h jälkeen. Sen lujempaa ei Suomessa saa ajaakaan, joten suuresta kiusasta ei liene kysymys. Itse nautin jännästä leijailusta, jota X8:llä sai kokea 140 km/h mittarivauhdissa. Olipahan vauhdin tuntua, vaikkei kauheen kovaa mentykään.

Jos olet vaihtanut Kymcoon, niin et todennäköisesti saanut sen parempaa laatua talliisi mutta toivotaan kumminkin niin. Tosin X9 on ilmeisesti kyllä ollut yksi Piaggion surkeimmista esityksistä laadun suhteen. Ainakin sähköpuolessa on ollut sanomista. Mopopuolella eräs mekaanikko varoitti Kymcoista ainakin verrattuina Pösön Euroopan tuotantoon, mutta tiedäpä noista. Ihminen kai nuo Kymcotkin sorvaa.

kani

Lainaus käyttäjältä: Kymco - 20.04.12 - klo:11:42
Kyllä sen Piaggion "laatu" oli ihan pepusta  >:(  Ja vielä pirun kallis :o
Ei jäänyt yhtään ikävä :P

Ainakin mun NRG on osoitus laadusta. ostin sen 12 vuotta vanhana, se oli ollut kolmella jälkikasvulla käytössä eikä sitä oltu juuri huollettu. Ei ollu hajonnu mitään, mitä nyt katteissa oli halkeamia kaatojen jäljiltä. Kaks poikaa ja yks tyttö. Viritetty ja poliisin palautteen ja kilpien johdosta rajoitettu uudestaan prikalla pakoputken alkukäyrässä. Keulittu niin että takakatteessa naarmuja ja varmaan kaikkea muutakin tehty mitä nuoriso vaan keksii.. En usko et Kymco tai mikään kiinalainen muukaan mopo olis enää ehjänä. Neljäs tyttö halusi kahdenistuttavan skopan ja sen skootterista on pakoputkikin jo enemmän ruosteessa kuin vanhasta piaggiosta.. ja kun olin maalannut katteet uudestaan ja poistanut turhat 90 luvun tarrat se tyttö kiljahti skopan nähdessään äitinsä kuullen että "olisinhan mä tolla voinut ajella!!" :D. Äidillä nousi vaan savu korvista kun piti tuhlaa ylimääräinen reilu tonni uuteen skopaan ja näköjään aika turhaan..

Partanen

Erilaisista asiayhteyksistä olen saanut sen käsityksen, ettei sanaa "Italia" ja "Hyvä laatu" voi kovin helposti olla ainakaan samassa lauseessa. Mutta ehkä tähän malliin: Italialaiset eivät liene tunnettuja ainakaan tekemistään laadukkaista tavaroista.  ;) Enkä usko, että skootterimaailmassa asiat olisi toisin. Jos olen italialaista ostanut, niin syyt ovat olleet muut kuin hyvä laatu. Jos laadulla tarkoitetaan kestävyyttä ja pitkää käyttöikää.

Jos joku on tosissaan arvellut ostavansa kestävää laatua, kun ostaa italialaista, niin ei ihme jos pettyy. ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kani

No perinteinen sanonta "italialainen laatu" ei ole kohdannut ainakaan tässä NRG:ssä. Tai sitten sanonta "kiinalainen laatu" saa kokonaan toisen merkityksen. Toisaalta italialaiset teki skoottereita jo sillon kun kiinalaiset liikkui pääosin puusandaaleilla ja polkupyörillä.. Ja sen huomaa sekä ymmärtää miksi kiinalaiset on apinoineet japanilaisia ja italialaisia skoottereissaan..

Kymco

Olen saanut Kymcon myötä oikein hyvää laatua "talliini"  :-*
Ekalla Vitalityllä ajoin 30 000km (oli MP-maailman mopoliitteessäkin juttu tuosta).
People S 50.llä ajoin kolmessa kesässä 40 000km :-[   ja hyvin vähäisin vaivoin  :D
Viime kesä Downtownilla 20 700km murheitta (mitä nyt korjaamon asennusryssimisiä vähän).
Nämä kaikki on valmistettu Taiwanissa ja on laadussa eroa niihin kinkeissä valmistettuihin Kymcoihin.
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

Kymco

#11
8)
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

lehtijussi

Kymcon laadusta tiedä muuta kun että huonompiakin on... eikös Kymco ole alkujaan Japanin poikien alkuun panema yritys... Tehdas pykättiin Taiwaniin ja ensimmäiset 7 vuotta Kymco valmisti ainoastaan Hondan moottorin osia.

Aika ahkeraan haeskellut netistä xciting juttuja, ei muutakaan tekemistä nyt kun omaa skodea saa odotella vielä kuukauden päivät... >:(
Osu vaan silmiin juttu xcitingistä, jolla oli ajettu 80000km ja ko. aparaatti oli täydessä iskussa vielä.

Paljonkos Piaggio X9:llä on porukka päästellyt parhaimmillaan?
Merkkilaite, niin varmaan sitten löytyy jostain tuota esimerkin Kymcoa tuplasti enemmän ajettu yksilö... :P





Kymco

Tossa viime syksynä Järvempäässä Msa.lla käydessä pojat nykäs hihasta ja pyys kattomaan Xcitingiä jolla oli päästelty 121 000km. Vissiin kahdessa kesässä ???
On jonkun vanhemman herrasmiehen käytössä ja kiitettävästi liikenteessä 8)
Juu ja hienossa kunnossa oli!
Oli joutunut noilla kilsoilla uusimaan jo variaattoriin osasia.
Kymco on tehnyt alkuun Hondalle alihankintaa, nykyään tekee BMW.llekin moottoreita.
Ja on huomioitava, että halvemmat mopot tulee Kymcollakin kiinan tehtailta. Kalliimmat Taiwanista. Laatueroa on!
Mie olen kyl ollu mahottoman tyytyväinen Kymcon laatuun :-*
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

P.a.s.i

#14
Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 27.04.12 - klo:17:12

Paljonkos Piaggio X9:llä on porukka päästellyt parhaimmillaan?
Merkkilaite, niin varmaan sitten löytyy jostain tuota esimerkin Kymcoa tuplasti enemmän ajettu yksilö... :P

Mulla on 180 x9.  kilometrejä on 52000. Helvetin mukava peli ajaa mutta kaikenlaista pikku vikaa .
Varsinkin sähköt on aivan perseestä vesi satella mittaristo vilkkuuu kuin disko valot nopeus mittari näyttää mitä sattuu ja parhaimpana pari kertaa käynyt että
kunnon vesisateen jälkeen virtoja ei saa pois päältä muuta kuin ottamalla akun irti  :D
Poutasäällä toimii kyllä  8)