Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio hexagon 180 1999 käyntiongelmat

Aloittaja peksifin, 11.08.10 - klo:17:26

« edellinen - seuraava »

peksifin


Viestejä: 1


     Piaggio hexagon käyntiongelmat
« : tänään kello 17:22 » Lainaus Muokkaa Poista 

--------------------------------------------------------------------------------

Moro foorumilaiset

oon keltanokka skode asioissa siipä apua kaipailen...

> Mulla seuraavanlainen onkelma...

Ostin viikko sitten Piaggio Hexagonin 
>  180 1999 mallisen.
> jo koeajossa se kun ajoin kovaa (luokkaa satasta) tasakaasulla kävi   
> patkimään, muttei hyytynyt sammuksiin asti. Ajattelin ostaessani että kaasarin suuttimet tukossa ni pätkii siks. Kasaarin putsailin, muttei apua.
>
> Myös pienemmillä kierroksilla mielestäni vähän röpöttää, mutta   
> kiihdytettäessä vetää hyvin.
>
> Nuo pätkimiset tuli aina ns tasakaasulla ajettaessa - ei kiihdytettäessä.
>
> Nyt kone sammui tyhjäkäynniltä ja kipinä on hukassa.
>
> Monet epäilevät cdi poksia.

Olisiko aiemmat hyytymiset myös   
> viallisen cdi poksin aiheuttamia?
>
> Mopo sportilla epäilivät myös impulssikäämiä...ja kolmas vaihtoehto   
> lienee puola.
>
> Puolan mittasin yleimittarilla. Sain sumekolta arvot ensiöpuoli   
> 0,4-0,5 ohmia ja toisiopuoli 3000 ohmia (+/- 10%). Mitatessani   
> ensiöpuoli oli ok mutta toisiopuolella (tulpalle menevä oli yli 5000 
>  ohmia.

Kipinää ei siis tule ollenkaan.

Oisko vinkkejä osaamattomalle...

t Pekka

peksifin

nyt puola ja cdi poksi todettu toimiviksi ammattimiehen mittauksin.

Ehdotteli jotta "sytytys maadoittaa"...pitänee siis käydä ettimään kärvähtäneitä johdon eristeitä...

JaakkoFagerlund

Oletko tulpan vaihtanut, tarkistanut tulpanhatun toimivuuden ja puolalta tulevan tulpanjohdon?
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

peksifin

#3
tulppa viikon vanha.

pystyykö yleismittarilla mittaamaan sen cdi poksin ja puolan välisen johdon....pystyy varmaan. Ohmimäärä lienee aika pieni...

KOitettiin kyllä kipinää ilman tulppaaki (ruuvarilla) ja ei mitään elo näkynny.

Tupan johto ja hattu mittailtu kanssa ja kunnossa olivat (mittasivat sumekolla)

EDIT:
saatoipi vika löytyä...

staattorilta cdi poksille tulevasta 4 johdosta yksi oli irronnut liittimestään...

Samppa

Eiköhän tuo sillä korjaantunut. Ilmoittele.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

viisnelonen

#5
Jos Peksifin vielä foorumilla käy niin kertoisitko mikä hexassa oli vikana. Kiinnostaa kun itsellä on samainen 150 cc:nä . Onneksi ilman mitään häikkää.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pekpel

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 06.10.10 - klo:13:10
Jos Peksifin vielä foorumilla käy niin kertoisitko mikä hexassa oli vikana. Kiinnostaa kun itsellä on samainen 150 cc:nä . Onneksi ilman mitään häikkää.

Sanoihan tuo että oli staattorilta cdi:lle tulevassa neljästä johdosta oli yksi piuha irronnut.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Helmeri007

Itselläni oli Hexagon 180( 2002) ja siinä ilmeni sama ongelma. Ei kulkenut täysiä syy löytyi löysästä puolan johdon liittimestä-sen kun "murjoi" tiukaksi -ongelma poistui kokonaan. Muuten ajoin ko. skodella 24 000 ja toinen vika oli vain resonoiva ilmanpuhdistajan kotelo, joka takuutyönä laitettiin kuntoon. Hexagon 180(4T) on huomattavan paljon luotettavampi peli kuin esim saman tehtaan x-9 .Nyttemmin olen tullut henkilökohtaisesti siihen tulokseen etten laita mitään italialaista kulkuneuvoa.  :o

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Helmeri007 - 18.04.12 - klo:08:46
Itselläni oli Hexagon 180( 2002) ja siinä ilmeni sama ongelma. Ei kulkenut täysiä syy löytyi löysästä puolan johdon liittimestä-sen kun "murjoi" tiukaksi -ongelma poistui kokonaan. Muuten ajoin ko. skodella 24 000 ja toinen vika oli vain resonoiva ilmanpuhdistajan kotelo, joka takuutyönä laitettiin kuntoon. Hexagon 180(4T) on huomattavan paljon luotettavampi peli kuin esim saman tehtaan x-9 .Nyttemmin olen tullut henkilökohtaisesti siihen tulokseen etten laita mitään italialaista kulkuneuvoa.  :o

Ton tyyppisiä sähkövikoja löytyy joskus merkistä/mallista riippumatta. Tuliko sulle tuo saapasmaan allergia ihan noitten 2-pyörästen kautta vai liittyykö asiaan autot myös..?
En ole itsekään mikään Italia-fani mutta kun on tiedostanut miten tää teollinen tuotanto on kansainvälistynyt ja komponenttien valmistus/alkuperämaa, sekä valmiiden tuotteiden valmistus, on hämärrytetty niin tehokkaasti, niin en pidä enään tätä "made in xxxx" merkintää minkään arvoisena..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Helmeri007

 :P Kiitos kysymästä. Hexagon oli vielä hyvä ostos mutta 03 Piaggio X-9 500cc:n jälkeen en italokulkuneuvoa laita. Syy: luotettavuus,kalleus,maahantuoja/takuu.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Helmeri007 - 18.04.12 - klo:17:42
:P Kiitos kysymästä. Hexagon oli vielä hyvä ostos mutta 03 Piaggio X-9 500cc:n jälkeen en italokulkuneuvoa laita. Syy: luotettavuus,kalleus,maahantuoja/takuu.

Menikö se Hexa tosiaan sen 24k ilman muita vikoja ? vaikka eipä niitä kaikkia tietty muista..

Tuosta X9:stä kysyn vielä että jos unohdetaan se kalleus/maahantuoja /takuu niin mitä siinä varsinaisia tekniikkavikoja oli ? sähköpuoli ilmeisesti ..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jk_single

Mikä x9:ssä tai muissa isommissa Piaggioissa on kallista, esim japanilaisiin vastaaviin verrattuna?
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S