Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takerteleva ohjaus Suzuki CS125

Aloittaja Samppa, 09.03.10 - klo:15:03

« edellinen - seuraava »

Samppa

Ihmettelin kun ohjaukseen oli alkanut muodostua selvä jäykempi kanittava kohta kun tankoo vääntelee edestakaisin (tanko ei liikkunut pehmeästi vasemmalta oikealle eturengas ylhäällä). Syylliseksi paljastui veden pääsy ohjaustangon akselin yläpään laakereihin, jolloin ruoste alkoi yksinkertaisesti tökkiä menoa. Hommasta selvittiin uusimalla yläpään 22 kuulalaakeria, puhdistelemalla, voitelemalla ja uusimalla ns. pöly-/kurasuoja. Oli muuten mukava purkaa tämä etupää, kun laakerit olivat sekä ylä-, että alapäässä irrallisina ja autotallin lattialta sai etsiä parhaimmillaan toistakymmentä kuulalaakeria (yläpäässä 22kpl ja alapäässä 25kpl).

Samalla tuli tehtyä vähän ruostepaikkailujakin mm. hiekkapuhaltamalla etuvanne, etupään jarruosat jne. fosforihappoa ja maalit päälle. Aina näistä pienistä remonteista näyttää vain muodostuvan suurempia..  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Sanos muuta,pieni remontti ja fiksaus lähtee käsistä muuttuen massiiviseksi korjaukseksi.... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

No mutta, eihän sitä viitsinyt ruosteisia osia kiinni heittää samalla kun purkamisen aloitti. Lopputuloksena koko etupää oli täysin osissa ja meni fikaukseen. Tässä odotellaan vielä uutta kaasuvaijeria, jonka aikana kerkiää myös takapäätä vähän ehostamaan (tarttee ainakin takavanne hiekkapuhaltaa ja maalata). Hiekkapuhalluskaappi on hyvä keksintö varsinkin näin talvisaikaan..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

janite2

^
Juu, ei niitä hommia viitti puoliks tehä...
Kohta kuuluu pussihousujen kahinaa ja...

Nooh, on sitä joskus karannu ittelläki... Piti sillon vaan käyttöchevystä vaihtaa öljyt ja kattoo mikä riivas ryypyssä, kun talvikin oli tulossa...
Homma vähän levis... Vaihtu kone, väri ja sisusta...


Tjaa, niin, se ohjauslaakeri... Ota jostain isosta kaiuttimesta tms. se magneetti, ja tällää se siihen emäputkeen kiinni. Tai jos purkaa tollasia, niin sen magneetti suurinpiirtein siihenkohtaa, mihin ne osat putoo...

Coastside

#4
Joku rätti siinä alla pysäyttää karkulaiset ja avatessa voi niitä hitaita vetää magneetilla pois kupista.

Teesiivilä on hyvä pestessä niitä.

Kuulien kunnon näkee pyörittelemällä pestyjä kuulia lasilla, jossa laidat etteivät ne karkaa. Himmenneet ja rosoiset näkee kirkkaassa valossa muutenkin.

Kuulien asennukseen käy hyvin letku jossa kuulat pysyy kitkalla ja niitä työntää tikulla ulos pötkönä siihen vaseliiniin kupissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Kiintolevyssä on tehokkaita magneetteja, muutaman käyttökelvottoman/ylimääräisen olen purkanut vain magneettien takia. ;D Ei parane laittaa niitä yhteen, kiinni on ja tiukassa. :D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Magneetti-idea on hyvä. Täytyy kokeilla kun seuraavan kerran purkaa. Nytkin olin kyllä laittanut rätin alle, mutta vähän turhankin huolimattomasti (heilui kuitenkin sen verran, kun avasi). Itse olen laittanut kuulat takaisin pienillä pinseteillä. Pysyvät kyllä hyvin urassaan kun on täynnä laakerirasvaa.. Yläpään kuulalaakerit olivat sen verran syöpyneet, että vaihtuivat uusiin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.