Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Apua! mopo ei ota kierroksia

Aloittaja Samso, 21.05.13 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

Samso

Moikka

Tarvitsisin kipeästi apua mun skootterin kanssa, ku siinä on sellane ongelma, että ku lähden valoista yms. paikaltaan niin niin n.0-15 km/h asti ei jaksa kierrokset mennä yli 6500 rpm (lämmin kone), mutta sitten ottaa pienen spurtin jonnekkin 30 Km/h asti (kierrokset käy n. 7000 rpm), kunnes mopo ''väsähtää'' ja kierrokset laskee taas jonnekkin 6500 rpm hujakoille, muttakun vauhtia kertyy joku 35 km/h--> niin mopo ottaa ''spurtin'' ja kiihtyy ihan mukavasti sinne 47-50 km/h tienoille (mittarin mukaan).

Samalla olen huomannut, että moposta puuttuu vääntö esim. kun nousen ylämäkeä (suht loiva ) niin nopeus tippuu jonnekki 40 km/h siis mittarin mukaan (n.35 km/h oikeasti) vaikka joku parisen kk sitten nopeus ei laskenut samassa ylämäessä kun ehkä 2 km/h.

Alkaa turhauttamaan tällainen kun huollossa ollaan käytetty jo lähes 5 kertaa ja on vaihdettu
-Suutin isompaan (en tiedä kuinka paljon )
-Putsattu ilmanputsari
-Rullat vaihdettu (9g vakiopaino??)
-Hihna vaihdettu
-Ja on tehty kaikenmaailman säädöt summut
-Kaasari puhistettu yms. mitkä vaikuttais hyytymiseen

Ei oo hauskaa ku on maksettu jo lähemmäs 350 e ja tuloksia ei näy missään..
Ja kyllä osaa sitte hävettää liikennevaloissa, ku ei meinaa mopo lähtee mihkää...

Että jos joku osais oikeesti auttaa ja kertoo jos tietää mikä tossa vois olla-
Ku tosiaan ennen toiminut moitteettomasti, mutta nyt alkanut reistailemaan.

Olen koittanut kavereittenkin mopoja joista toinen myös Peugeot SF3 ja kummatkin kiihtyvät paljon paremmin kuin mun skootteri (vakioita silti) (tiiättekö ku tuntee sen et mopo lähtee ''viemää'' mutta tossa mun mopossa ei sellast tuu..   :(

Mopo: Peugeot Speedfight 3 LC 2-Tahti (Darkside 2011 malli)
Ajettu:4000 km
Huollot: 500,1000,3000 (jos oikeen muistan)

Nummika

Onhan aina ollut oikea öljynlaatu tuorevoitelussa, ettei ole leipassut hiukan kiinni?
Säätila Raumalla
http://nummika.com/weather2/

Samso

http://kauppa.motonet.fi/images/app/5/big/590051.jpg

http://kauppa.motonet.fi/images/app/5/big/590017.jpg

Noita olen käyttänyt ylempää pitemmän aikaa, (neste synteettinen 2-t öljy)mutta oon nytten kokeillu myös tota alempaa (mobil osasynteettinen 2-t öljy) eroa noiden kahden välillä en oo huomannu (ainakaan vielä)  ja noitten pitäisi täyttää ne vaatimukset   API mikälie oli en nyt ihan heti muista mutta se kummiski

Coastside

Oletko katsonut tulpan? Se kertoisi saako se liikaa. Suurempi suutin menetteli kylmässä mutta nyt ei? Ryypynkin osuus kannattaa tutkia, lähteekö se päältä.

Kiinnileipominen ilmenee koneen lämmettyä ja kun se jäähtyy se kulkee taas kunnes mäntä on liian rikki. Jos seoksista ei löydy syytä, avaa sylinteri.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samso

#4
En ole itse ainakaan tulppaa vielä katellut en tiedä ovatko huollossa katelleet eivät ainakaan oo mitää sanonu (oletan et ei) siitä suuttimesta en ny niin osaa sanoo ku kylmällä koneella meinaa röpötellä ja lämpimänä ei taho ottaa kierroksia... :/ on se kyllä parempi ku se suutin mikä siinä oli vakiona ku sillon sain ''taluttaa mopon risteyksen yli''jne

miten mopo alkaa oireilemaan jos kone leipoo kiinni ??

Tuli vaaan mieleen, että voisikohan pakoputkessa olla karstaa yms..???

Nummika

No jos hiukan leipasee kiinni niin oireet yleensä on että lämmettessään alkaa temppuileen, tehot ja väännöt katoaa.
Koska männän ja sylinterin väli vuotaa niin myöskin kaasuttimen imu on pienempi ja siten suurempi suutin voi olla että hiukan parantaa tilannetta. Virittämättömässä mopossa jos joutuu vaihtamaan isomman suuttimen niin se on yleensä oire jostain.
Toki siinä voi olla muukin vika mutta tuo olis yksi vaihtoehto.

Öljyt, tuo nesteen öljy näyttäisi olevan ok, on maininta että sopii tuorevoiteluun http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%2C2655%2C2698%2C2706%2C3498

Miten sitten tuo mobil, tuolla ei ole mainintaa että sopisi tuorevoiteluun ja se voisi olla yksi leipasun aiheuttaja. http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLFIFIPVLMOMobil_Extra_2T.aspx
Säätila Raumalla
http://nummika.com/weather2/

tommi

Kokeile sillä kaverin cdi boksilla kun kerran on samanlainen skode kuin sulla. Noi boksit saattaa hajota niin ettei ne ota enää kunnolla jengaa.

Samso

#7
Outoa, sillä viime kerralla kun vein mopon huoltoo ja kysyin että voisivatko ne kattoo cdi boksin nii ne vaan sano ettei tossa oo cdi boksii...  ??? Että, jos tossa kerran sellanen löytyy nii mistäs päin sitä pitäis alkaa metsästelee...??

Ja vielä tohon Nummikan kommenttii, että päätin just kokeilla tota mobilin öljyy (SF3 kaverilla samaa ja pelittää hyvin) sillä ajattelin et tos nesteen öljyssä olisi jotain vikaa (ennen öljyn vaihtoaki ilmeni samantapaisia oireita.)

tommi

Muistaakseni akun vierestä löytyy boksi. Ainakin noihin myydään cdi bokseja.

http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-peugeot-speedfight-peugeot-dellorto-p-44391.html

Luulisi että siinä on cdi boksi vaikka on ajonestokin. Noi boksit on kaiketi vähän monimutkaisempia niissä missä on ajonesto. Oudolta kyllä tuntuisi että noin vähän ajetussa olisi jo boksi sökö mutta eipä sitä koskaan tiedä. Jos siinä sun skodessa on ajonesto ja kaverilla ei ole niin ei kannata alkaa vaihtelemaan bokseja, saattaa kärähtää joku paikka..


Samso

Hmm pystytkö antaa viel vähä tarkempii tietoi siihe sijaintii ku tossa menin kattelee nii avasin sen lootan mikä on niitte kahen sulakkeen edessä 2 ruuvil kiinni mut ei siel ollu ku joku iso akun näköne jutska mis oli just + ja - jne. et onkse jossai sen alla vaii??

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Samso - 22.05.13 - klo:13:25
...nii ne vaan sano ettei tossa oo cdi boksii...
Jessus.. Millaisiakohan huoltomiehiä ovatkaan..  :o

Samso

https://www.dropbox.com/s/ou3hfzfutil5t8z/CDI.jpg

https://www.dropbox.com/s/oma8w0j0a9wu7e7/CDI2.jpg?m

Tossa ois pari kuvaa ku oon ottanu se kuvun siit päält nii tuollako sen cdi boksin pitäis olla???

Samso

Joo, -Zone- , just tällasii alan asiantuntijoit  :P

tommi

En kyllä osaa tarkemmin sanoa missä se sitten olisi.  Kyllä se pitäisi näkyä ihan selvästi jos olisi akun vieressä. Eli se on ihan jossain muualla siinä 3:ssa. Kakkosessa on ainakin akun vieressä. Mutta sehän on sellainen reilun tulitikkuaskin kokoinen rasia, yleensä musta väriltään. Ei luulisi olevan vaikea löytää..

Samso

Niin, kolutaan koko mopo läpi niin eiköhän se tuu vastaa jossai vaihees. :P