Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility CITY, 2 sähköongwlmaa

Aloittaja Kari69, 19.05.23 - klo:21:44

« edellinen - seuraava »

Kari69

ONGELMA 1
Akun latausjännite on 17 V. Missä mahtaa olla latauksen jännitesäädin. Irrotin etuvalon eikä se ollut sen takana, kuten Super8:ssa. Onkohan se ohjaustangon kuorien sisällä?

ONGELMA 2
Huomasin, että ryyppy on kylmä, joten se ei toimi. Ryyppy sai jännitteen, mutta ei maata. Mulla on joku Kymcon kytkentäkaava ja sen mukaan ryyppy saa maata tehovastuksen kautta (10,2 ohm 5W). Mistä tuo vastus löytyy?

Kari69

Olen tutkaillut Cityä ja regulaattori ja vastus löytyi.
Regulaattori on siellä missä Agilityn vastukset eli lattian alla.
Vastus on siellä missä Abilityn regulaattori eli keulassa. Cityssä on vain yksi vastus.

Täytyy tutkia lisää josko rikastin sittenkin toimii. Toiminta on hieman erikoinen. Kun kytkee virran, niin jännite kytketään rikastimen toiseen napaan. Toinen on napa on kytketty tehovastukseen mutta vastuksen toinen napa ei olekaan kytketty maahan, kuten joissakin muissa Kymcoissa. Vastuksen toinen napa on kytketty CDI:lle, joka antaa maata, kun katsoo, että se on tarpeen. CDI on 8-napainen, sama kuin Super kasissa.

Kari69

Lataus tuli kuntoon. Nyt akun jännite on tyhjäkäynnillä 14,4 V. Ostin regulaattorin Kärkkäiseltä, hinta 22,90 + rahti.

mopotinx3

Superkasissa se valonsäätöboksi tapaa hajota. Jos boksin ohittaa, ryyppy lakkaa toimimasta. Ilman valoja on vaikea ajaa. Kun uusii sen valonsäätöboksin, ryyppy alkaa toimia. Boksi oireilee siten, että heti kun antaa enemmän kaasua, lähivalo sammuu. Voihan se olla ryyppyvika, jos valot toimii hyvin.
Aprilia Sportcity One 50 4t

viisnelonen

Mitä se jännite on ylemmillä kierroksilla..? 3~4-5000 rpm?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kari69

Mittasin kolmesta muusta Kymcosta jännitteen
tyhjäkäynnillä - kierroksilla
A 14,2 - 14,4
B 14,5 - 14,5
C 13,3 - 13,4

Luulen, että C:n akku oli ei ollut täynnä ja siksi latausjännite oli alhaisempi. Akun täyttyessä se nousee.