Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Toimiiko vaiko ei?

Aloittaja Eki, 21.08.19 - klo:08:25

« edellinen - seuraava »

Eki

Itsellä epätietoisuus skootterin nopeuden rajoittamisesta speed limitterillä, kun olen aiheesta täällä yleisesti kysellyt kukaan ei ole osannut, halunnut tai muuten sanoa sitä eikä tätä: kyse on tästä tai vastaavasta laitteesta jatkuvaan käyttöön, elikä toimiiko se ja onko siitä haittaa mopon kestävyydelle? https://www.moposport.fi/rajoitin-on-off-kytkimella-16-as-saato, liikkeessä myyjä totesi ettei jatkuvaan käyttöön, sillä saattaa hajoittaa mopoa, jostain olen taas kulluut että ei hajota, moponi on todella hyvässä vedossa, ongelma on että vauhtia täytyisi saada hillittyä tiettyyn rajaan, minkä virkavalta hyväksyy. Kokeilin pakoputken suulle laitettavaa lieriötä elikä virtausten rajoitinta, mutta eilen käytyäni mm Porvoossa Hyvinkäältä, huomasin ettei se riitä ja nyt olisi hyvä kokeilla linkin rajoitinta pysyvänä asennuksena, mutta en viitsisi uhrata edes 15€:a mikäli se ei toimi tai siitä on haittaa koneelle (kukaan ei vaan tunnu tietävän, tai komentoivan asiaa ja liikkeen myyjän lausunto on ristiriidassa toisen liikkeen lausunnon kanssa)?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

#1
Minä veikkaan että se on alipäästösuodin joka säädetyn taajuuden alapuoliset päästää läpi. Kierrosten rajoitus tuskin haittaa konetta.

ebay.co.uk/itm/AC-9V-15V-Low-pass-Filter-NE5532-Subwoofer-Volume-Process-Circuit-Amplifer  https://tinyurl.com/y55ahh3c

Hiukka edullisempi sopivalla taajuudella. Tuossa on kahden kanavan romppeet. Se mopomallisi sisältää potentiometrin ja konkan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.08.19 - klo:08:46
Minä veikkaan että se on alipäästösuodin joka säädetyn taajuuden alapuoliset päästää läpi. Kierrosten rajoitus tuskin haittaa konetta.

ebay.co.uk/itm/AC-9V-15V-Low-pass-Filter-NE5532-Subwoofer-Volume-Process-Circuit-Amplifer  https://tinyurl.com/y55ahh3c

Hiukka edullisempi sopivalla taajuudella. Tuossa on kahden kanavan romppeet. Se mopomallisi sisältää potentiometrin ja konkan.
Kiitos vastauksest, tuo on niin outo juttu minulle ja ilmeisen vaikeakin, mihin se asennettaisi ja ja ja? :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Jos rajoitin saattaa hajoittaa moottorin (sytytyslaitteet) niin... mikä pakko se sitten on ajaa vasten sitä rajoitinta jatkuvasti ???
Kaasua voi hiukan löysätä ennenkuin se alkaa sytytystä pätkimään !
Jos poliisi sen sitten joskus ajaa siihen rajoittimeen asti niin ei se skodu varmaankaan siihen hajoa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

käytännön ongelma, lähtiessä kierrokset yleensä pomppaa ylös ja laskee sitten. joka kerralla kun lähdet se hakkaa rajottajaan. tätähän voi estää että hissutellen lähdet liikenteeseen ja puolet matkasta menee siihen kun saat edes matkanopeuden saavutettua.

Partanen

Ei poliisille tarvitse antaa mopoa koeajoon. Ja kun ajaa järkevästi, niin ei poliisi edes pysäytä, kun ei ole syytä.

Valvoja varmaan siirtää tämän ketjun jonnekin mihin se kuuluu?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Eki

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 21.08.19 - klo:10:54
Jos rajoitin saattaa hajoittaa moottorin (sytytyslaitteet) niin... mikä pakko se sitten on ajaa vasten sitä rajoitinta jatkuvasti ???
Kaasua voi hiukan löysätä ennenkuin se alkaa sytytystä pätkimään !
Jos poliisi sen sitten joskus ajaa siihen rajoittimeen asti niin ei se skodu varmaankaan siihen hajoa.
Kyllä minä haen sen 15€:n 16 pykäläisen testiin huomenna, katsoo sitten miten se toimii?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 21.08.19 - klo:11:45
Ei poliisille tarvitse antaa mopoa koeajoon. Ja kun ajaa järkevästi, niin ei poliisi edes pysäytä, kun ei ole syytä.

Valvoja varmaan siirtää tämän ketjun jonnekin mihin se kuuluu?
Ai ei, no kyllä niillä varmasti konstit on, paljon on sitä dynometriä vai mikä laite se on mihin skodu laitetaan ja näyttää eri speksejä sekä nopeuden. Toinen on varmaan se että jos poliisi on mitannut tutkaan ylinopeutta mopolle eikä anna sitä koeajoon, voivat he viedä sen katsastuskontorille tai mihin lie?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Eikö se olis järkevää päivittää pikkuhiljaa jo isompaan skootteriin? Ei tarttis pelätä poliiseja, kun vehje saa laillisesti kulkea motarinopeuksia. Jos totta puhutaan, se Traficomin hyväksymä mopon maksiminopeus on 45km/h. Poliisit voi joustaa siinä vähän, ja joustaakin, ainakin jotkut.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.08.19 - klo:16:25
Aivan aina en ymmärrä logiikkaasi, dear Eki.
Ensin tahdoit poistaa kuristuksia imupuolelta, seuraavaksi asensit pakoputkeen suppilon,
Nyt ilmeisesti kyselet meiltä, kaikkien sääntöjen mukaan skotuilijoilta, saako moposi kulkea vai ei.
"ensin suuta suurensit, ja sitten pistit tulpan persereikään"
Nyt Eki, maalaisjärki käteen.
Nyt olet ymmärtänyt rehti skodeisti kyllä väärin, tarkoitukseni oli piristää skootterin kiihtyvyyttä lain rajoissa, elikä olen jo maininnut että nimeltään tietty prätkäpoliisi hiljattain on todennut minulle ja kyytiläiselleni, etteivät he puutu 60kmh nopeuteen, kun tässä kaasari Gilerassa ei olekaan totutusti cdi rajoitinta kuten esim vastaavassa ruisku Gilerassa, se kiertää kaikilla laillisillakin jutuilla mitä tehtaan jäljiltä on, elikä messinkinen reikälevy kaasarin suulla, pienempi suutin ja hukkaputket, kokeilin sitä kun se oli vielä pojalla omistuksessaan, meni se mittarin mukaan myötäisessä noin 77kmh, elikä oikeaa nopeutta n 70kmh. Kaikki johtui siitä ettei mitään varsinaista kierrosrajoitinta kyseisessä skodussa ole, on typistetty niillä reikälevyillä ja hukkaputkilla. Sitten tuo rehelliset skodeilijat, niitä näyttää olevan jopan n.10-20% kaikista skootteroijista, itsellä ollut 13 skootteria 12v sisällä ja ajanut niin hurjia kilsamääriä, että olen takuuvarmasti tullut huomaamaan, että hyvin harvan mopo kulkee n.50kmh, kyllä ne menee paaalllljon lujempaa, ei yksin minulla. ;)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#10
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.08.19 - klo:16:43
Juurikin näin, ja aivan turhaa on meiltä täällä saitilla hakea hyväksyntää,
millekään nopeudelle, täällä ei niistä asioista päätetä.
Eikä myöskään näköjään paheksuta eikä hyväksytä  ::)

PS, minäkin olen ns salasuuri, mulla on 48 housut ja 52 takki 8)
Enhän minä teiltä hae minkäänasteista hyväksyntää yhtään mihinkään, moottoripyöräpoliisi/vanhempi konstaapeli (NIMI POISTETTU) poliisilaitokselta pysäytti heinäkuussa minut ja kyytiläiseni, juteltiin ja hän sanoi monikossa näillä sanoin: ME EMME PUUTU 60KMH NOPEUTEEN MOPOISSA! :) Täällä on näemmä alkanut jostain kumman syystä joku provoilu, minä yritän järkevästi ainoastaan pitää skodeni nopeuden siinä max 60kmh, en hae teiltä arvon kommentoijat mitään muuta kuin tietotaitoa, mutta se tietotaito kääntyykin hattuilun puolelle, pitäkää tunkkinne, selviän taatusti ilman tätä foorumiakin, kun normaali neuvominen kääntyykin minua vastaan.

EDIT: Yksityisiä nimiä ei julkaista tällä foorumilla. T. Samppa / Ylläpito.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

#11
poliiseilla on dynometrit jolla voivat tehot katsoa.jos poikkeaa merkittävästi rekotteessa merkitystä taitaa sanktiota tulla. nopeutta dynometrillä on turha mittailla  sillä vakio pappatunturikin jaksaa pyörittää sata lasissa vaikka ei kuorman kanssa kulje kun 40.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 21.08.19 - klo:16:33
Eikö se olis järkevää päivittää pikkuhiljaa jo isompaan skootteriin? Ei tarttis pelätä poliiseja, kun vehje saa laillisesti kulkea motarinopeuksia. Jos totta puhutaan, se Traficomin hyväksymä mopon maksiminopeus on 45km/h. Poliisit voi joustaa siinä vähän, ja joustaakin, ainakin jotkut.
Varmaankin kyllä, ihmiset keillä on joko perintönä tai muuten siunaantunut omaisuutta, varallisuutta tmv eivät millään osaa asettua esim ihmisen tilaan kenen tulot nettona ovat noin luokkaa 1100€/kk, velkaa 15.000€ ja tuosta reilusta tonnista lyhentelet velkoja 590€/kk sekä maksat vuokrat, sähköt, vedet, pitäisi syödäkin jotain ja ne ihan välttämättömimmät kuten puhelinlaskut jne. Ei näillä tuloilla millään konstilla makseta ajokorttia, osteta järkevässä kunnossa olevaa prätkää ja makseta vielä liikennevakuutusta prätkään, ei se ole ollut mistään muusta kiinni, kuin siitä mitä nimitetään rahaksi.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Eki - 21.08.19 - klo:15:51
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 21.08.19 - klo:10:54
Jos rajoitin saattaa hajoittaa moottorin (sytytyslaitteet) niin... mikä pakko se sitten on ajaa vasten sitä rajoitinta jatkuvasti ???
Kaasua voi hiukan löysätä ennenkuin se alkaa sytytystä pätkimään !
Jos poliisi sen sitten joskus ajaa siihen rajoittimeen asti niin ei se skodu varmaankaan siihen hajoa.
Kyllä minä haen sen 15€:n 16 pykäläisen testiin huomenna, katsoo sitten miten se toimii?

Ihan oikein teet.

joni_k.. ei kait se vari niin tuunattu sentään ole että kone kiekuu yhtä korkealla lähdössä kuin mitä kone kiertää huippunopeudella ? Taitaa jäädä ainakin tonni-pari väliin. Monissä enemmänkin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#14
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 21.08.19 - klo:17:53
Lainaus käyttäjältä: Eki - 21.08.19 - klo:15:51
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 21.08.19 - klo:10:54
Jos rajoitin saattaa hajoittaa moottorin (sytytyslaitteet) niin... mikä pakko se sitten on ajaa vasten sitä rajoitinta jatkuvasti ???
Kaasua voi hiukan löysätä ennenkuin se alkaa sytytystä pätkimään !
Jos poliisi sen sitten joskus ajaa siihen rajoittimeen asti niin ei se skodu varmaankaan siihen hajoa.
Kyllä minä haen sen 15€:n 16 pykäläisen testiin huomenna, katsoo sitten miten se toimii?
Ihan oikein teet.

joni_k.. ei kait se vari niin tuunattu sentään ole että kone kiekuu yhtä korkealla lähdössä kuin mitä kone kiertää huippunopeudella ? Taitaa jäädä ainakin tonni-pari väliin. Monissä enemmänkin.
Tietäisin tasan tarkkaan ja sen erheeni korjaisin just' ja heti kun olisi paja likellä missä voisi itse mirklata putkea sekä porata suljetut hukkaputkien reiät, joku muu osaisi varmaan hitsata ne ja minulla hukkaputket jotka otettu pakarista irti, niillä ja nykyisellä prikalla oli just jetsulleen, se vaan ettei minulla riitä hirveitä maksaa hitsauksesta (se hukkaputkien takaisinlaittaminen olisi paras ratkaisu tähän koko hässäkkään), jos jollain on 60km:n säteellä hitauslaitteet+taito, tuun kohtuuhintaan hitsauttaa hukkaputket takaisin, se oli erhe yleensä ottaa ne pois (minun omaa tyhmyyttäni)! :) Ps, ei se vari ota lähdössä likellekään semmoisia kierroksia että hakkaisi rajoittimeen ...

Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.