Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Plom - 30.08.10 - klo:23:58
Sadannen kerran todetaan: violetti jousi on alkuperäistä löysempi.
Näin se vaan on, löysä, sanotaanhan jo siinä tiedoissakin että 82%.
Älkää ostako näitä tiivitaavin värisiä takavarin jousia, ellette tosiaan halua löysää jousta.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 31.08.10 - klo:00:33
Lainaus käyttäjältä: Plom - 30.08.10 - klo:23:58
Sadannen kerran todetaan: violetti jousi on alkuperäistä löysempi.
Näin se vaan on, löysä, sanotaanhan jo siinä tiedoissakin että 82%.
Älkää ostako näitä tiivitaavin värisiä takavarin jousia, ellette tosiaan halua löysää jousta.
Eikös tuo ole virheellistä markkinointia silloin, kun kerran tuotetiedoissa lukee "82 % jäykempi", ts. tuo olis miltei tuplajäykkä tekstin mukaan?
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

pekpel

Lainaus käyttäjältä: JaakkoFagerlund - 31.08.10 - klo:06:06
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 31.08.10 - klo:00:33
Lainaus käyttäjältä: Plom - 30.08.10 - klo:23:58
Sadannen kerran todetaan: violetti jousi on alkuperäistä löysempi.
Näin se vaan on, löysä, sanotaanhan jo siinä tiedoissakin että 82%.
Älkää ostako näitä tiivitaavin värisiä takavarin jousia, ellette tosiaan halua löysää jousta.
Eikös tuo ole virheellistä markkinointia silloin, kun kerran tuotetiedoissa lukee "82 % jäykempi", ts. tuo olis miltei tuplajäykkä tekstin mukaan?

Verrattuna mihin? Voi olla jopa oikeassa kun ei tiedetä vertailukohdetta.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

JaakkoFagerlund

pekpel, niinpä :D Tosin virheellistä markkinointiahan tuo on, koska tehdään vertaus mutta ei kerrota mihin verrataan, ts. jätetään kertomatta oleellisia tietoja. Tekstistähän saa käsityksen, että alkuperäiseen verrataan, mutta mutta...
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

jupstejuho1

Lainaus käyttäjältä: JaakkoFagerlund - 31.08.10 - klo:19:59
pekpel, niinpä :D Tosin virheellistä markkinointiahan tuo on, koska tehdään vertaus mutta ei kerrota mihin verrataan, ts. jätetään kertomatta oleellisia tietoja. Tekstistähän saa käsityksen, että alkuperäiseen verrataan, mutta mutta...

No niinpä :D. Mutta tuhannet kiitokset teille. Jätän tuon tilaamatta! :). Säästyy rahat johonkin muuhun ;). Eiköhän tuo 5.5 grammasten rullien vaihto riitä, jos kerta se ei vakiojousen kanssa ole huono yhdistelmä.

Shaladur

#695
Mitä eroa on Kilpa- ja normivariaattorilla?
kumpi olisi lompakolle ja mopolle parempi; hommata kilpavari vai hommata kevyemmät rullat(ja ehk uus jousikin)?

vois tähän samaan syssyyn kysyä ku ei googlea jaska käyttää ett mikä on multivari?
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: Shaladur - 05.09.10 - klo:01:35
Mitä eroa on Kilpa- ja normivariaattorilla?
kumpi olisi lompakolle ja mopolle parempi; hommata kilpavari vai hommata kevyemmät rullat(ja ehk uus jousikin)?

vois tähän samaan syssyyn kysyä ku ei googlea jaska käyttää ett mikä on multivari?

Kilpavariaattorissa on rullakupin rullarata erilaisella profiililla kuin normaalissa, ts. kiihtyvyyskäyrä on aivan erilainen. Mä melkein ostaisin tuon Multivarin, siinä tulee mukana rullat ja jousi, mutta ne rullat saattaapi olla liian kevyet, ainakin mulle 6 gramman rullat oli. Tilasin samalla 8 grammaiset rullat, toimivat paremmin :)

Multivarista juttua juuri hetki sitten: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2338.0
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Coastside

Kilpakoneet kiertää tuplasti tai triplasti ja tehoaa samoin, joten oikeat kisapalikat ei käy perusmopoon eikä tavallisiin vireihinkään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Shaladur

Ok. Itselläni on tuossa fudessa kilpavari asennettu(kaveri laittoi oman kilpavarin fudeeeni), joten halusin tietää miten se eroaa normaalista :)
Tuo kilpavari laitettiin ett tuo skobo jaksais nousta mäkiä nopeampaa kuin tuolla 10-15km/h.(kyll se hiukan paremmin nousee),  perusnoppeuskin nousi tuohon 80km/h.

Jos oikein ymmärsin niin multivari nostaa tehoja?

P.S. En vieläkään tajua tuota Multivaria kunnolla....
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

JaakkoFagerlund

Multivari ei nosta tehoja, se vain muuttaa välityssuhteen suhdetta kierroslukuihin. Kierroslukualue sitten määrää koneen tehon, joka on konekohtainen.

Käytännössä ainoa ero Multivarin ja tavallisenetuvariaattorin välillä on se, että minkälainen se keskipakoisrullien liikerata on ja Multivarissa se on tasaisempaa/parempaa kiihtyvyyttä tarjoava.

Mäennousukykyyn vaikuttaapi enempi vastapainejousen jäykkyys ja rullien paino.

Periaatteessa pitäisi saada siitä skootterin koneesta mitattua dynoajo, että millä kierrosnopeusalueella suurin teho ja/tai vääntö saadaan aikaan ja sitten säätää keskipakoisrullien paino siten, että kone kiertää tuolle alueelle ennen kuin variaattori alkaa muuttamaan välityssuhdetta.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 11.09.10 - klo:13:57
http://www.youtube.com/watch?v=uAN4SHjJap0&feature=related
3 min kohdalla kulmikkaat rullat
klik

Noihan on Dr.Pulleyn "rullat". Ihan yleisesti käytetty näissä isommissa skoottereissa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

#702
Kokeili käyntiä varikoppa auki, kun tein aiemmin sen bendix kannattimen. Vari vatkaa hihnaa rajusti (2 cm alahihnassa) kaasua väännettäessä ja kuuluu pla, pla ääni. Ei vatkaa aina ja ajon aikana kuulunut on huolettanut minua. Hihna on tonnin ajettu bando ja etuvari paljon ajettu ja kerran tasoitettu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Virijavara puotista saa ilmeisesti sitä lyhyempää ja usein huuto.netissä täältäkin tuttu kaveri myy uusia pitempiä elikä 18.1 x 788 x 28
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tommi

Onkos kellään muulla sattunut vastaavaa: Ajelin ihan normaalisti matka-ajoa kun yhtäkkiä huomasin että skodessa oli jumittunut suurin vaihde päälle. Kun hiljensi vauhtia ja lähti kiihdyttämään ei kierrokset nousseet lainkaan vaan tuskaisesti lähti kiihtymään, todella hitaasti ja pienillä kierroksilla. Paikaltaan ei tahtonut päästä lainkaan liikkeelle.

Ajelin kotiin, olin noin 50km päässä kun tämä tapahtui. Purin etuvarin ja hoksasin että rullakupin holkki oli tullut ulos reiästään, reilun sentin. Yritin lekalla paukuttaa holkin takaisin niin ei hievahtanutkaan. Ruuvipuristimella sain sitten puristettua paikalleen. Oli todella tiukassa.

Paljon minäkin olen näillä ajellut mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun holkki tulee ulos paikaltaan. Muutaman rullakupin olen onnistunut ajamaan niin väljäksi että on mennyt vaihtoon mutta tämä oli kyllä uusi tapaus. Melkein uskaltaisin väittää ettei foorumilta löydy ketään jolle olisi käynyt samoin?

http://kuvaton.com/k/7Ik.jpg