Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Timo

Nyt on vaihettu soliferiin narakun kytkin. Kytkimen 3 palaa on vähän isommat kuin vakiossa,jokanen 3 ehkä sen 1cm pitempi.
Sattu nyt vaan sellanen kun mulla on siinä siniset jouset kiinni (+1000rpm),oletin että se nostaa ne kierrokset vaan liikkeelle lähössä,eli ottais 4000rpmmässä kiinni,niinku se tekeekin,mutta näköjään se nostaa kierroksia kaikilla nopeus asteilla. Esim mulla; 30km/h:6000rpm, 40km/h;7000rpm ja 50km/h, yli 8000rpm! Ei sillä noin voi ajaa,huutaa jo leipää 45 vauhissa,ja muutenki sisäänajossa.Sillon ku vaihoin 63cc sylkän ja tuon virivarin,60km/h vauhissa oli sen 7000 kierrosta,se oli niin mainio kun olla ja voi.
Pitää varmaan sit tohon narakuun vaihtaa vakio kytkimen jouset tilalle.toivottavasti ne sopii,ja toimii niitten kanssa. Ajoin tuskaset 10km,varin koppa oli jo tulikuuma,mietin vaan miten kuumana tavarat siellä sisällä on,uudet malossin rullat kumminki sulanu,en kyllä ihmettelis jos oliski.
En sit tiiä noista rullista,mut tuntuu vaan jotenki että nuo malossin 5,1gr rullat ois liian kevyet.Ku vaihoin sillon sen varivarin siinä tuli mukana keltaset ja punaset rullat.(virijavaralta) siinä mainittiin että ne olis 4,5gr,ja 5,1gr.mutta katoin tosta sivuilta kun ne myy rullia erikseen niin keltaset olis 6gr,ja punaset 5,5gr.noilla keltasilla toimi sillon niin unelmasti.mutta ne kulu vähän kantikkaaks 700km jälkeen.Mul on viel noi punaset,varmaan vaihan ne malossien tilalle.näköjään sit tapaus kohtasta millasilla rullilla toimii parhaiten.
Ps; tiiättekö minkä painoset rullat näissä on vakiona? mul on neki jäljellä,ihan hyvä kuntosina,ajettu 3000km.miettii viel josko pistäis ne.

Coastside

Kuppien ja rullien kuluminenkin muuttaa hieman säätöä koska kehä kasvaa ja rullien kineettinen massa kasvaa. Sen vaikutus ainakin sama kuin jos moottorin vääntökäyrä muuttuu.

Ihmettelen ettei varin valmistajat tee penkkitestejä ja julkaise käyriä eri koosteilla. Ehkä osamyynti on vajaalla infolla suurempaa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

avasin varikopan.Ongelma onki siinä että on lähteny tosta kytkimestä palat irti.Kun nehän on kolmessa tapissa kiinni,päissä lukitusprikat.prikat lähteny irti,ja palat tullu ulospäin tapeista :D.
Ei ne onneks irti kokonaan pääse,voimansiirtolevy kumminki edessä.
On kyllä heiveröiset nuo lukitusprikat narakussa.lähtee ihan helposti painamalla irti.pitää vakiokytkimen prikat pistää siihen.ne saa sentään tiukalle,oli jo vaikeeta saada ne irti.
No...onpahan taas tekemistä viikonlopulle...

yamaha

#588
no niin nyt uusisin rullakupin ja malossin rullat!tilasin mc scatterista rullakupin joka on cpi/ keeway. eroa oli alkuperäiseen se että uudessa ei ollut kupissa rajotinta vai onko se rajoitin se pykälä?prikan jätin kuitenkin paikoilleen mut tuon oykälän puuttuessa uskon että hihna nousee ylemmäs?vaihdon tulos!kalkatusta ei kuulu enää tyhjäkäynnillä.liikkeelle lähtiessä kerää kierroksia ja etenee tasaisesti isommalle vaihteelle. aikaisemmin hyppäs melkeen heti isommalle vaihteelle kiihdyttäessä.en usko et hinna luistaa luulen johtuvan rullan kevennyksestä ennen 6.3 nyt 6g rullat. lisäys. ja liuku palat jotka vaihdoin oli aika piukat asentaa rulla pitimeen vanhat meni kevyesti paikalleen!saa näkkee hajoavatko ajossa.

MorgO

mitä sanotte kun laitoin pari pv sitten solifer xtr50 kiinni 19mm kaasarin, viri cdi, pipercrossin putsarin ja racing varin... ei kiihdy tai kulje yhtään paremmin kuin ennen sanoisimpa jopa että kulkee huonommin kuin ennen, mitä kannattaisi alkaa säätämään? isomman suuttimen ajattelin käydä ostamassa maanantaina, ehdotuksia minkä kokoinen? nyt on #85

Coastside

Pane se vakioputsari takaisin. Näet mitä se muu vaikuttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

mulla ainakin tuo viri vari vaikutti positiivisesti aika paljon :D

suutinta varmaan 90?92?95?kokeile---

Plom

Narakun 20 mm kaasari ,85 suutin+ Narakun Sport-etuvari + vakio ilmanputsari = ei ongelmia.

karkulainen

Malossin Multivar, vakioputsari, 19mm, virinokka, sytytysennakkoa muuttava CDI, jne ja hyvin toimi. Nyt vielä 63cc kiinni, mutta koeajot tekemättä. Kipinä puuttu, muuten valmis, pitää ostaa moposportilta irtokipinoitä. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

MorgO

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.04.10 - klo:18:03
Pane se vakioputsari takaisin. Näet mitä se muu vaikuttaa.
laittaisin toki kiinni mutku leikkasin vittuu sen vakio ilmanputsarin letkun.. ja laitoin letkusta tulemaan pipercrossin putsarin kun ei se menny siihe kaasarii suoraa

karkulainen

Olisihan sen väliputken saanut irti siitä isosta mötikästä, minulla oli piperi kiinni siinä putkessa. Oli muuten hyvä paikka ja istuvuus oli täydellinen. 8) Nyt se iso laatikko on taas paikoillaan ja liitos on hyvä, väliputkesssa on urat johon sen putsarin reunat menee.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tommi

Joo, kyllä sen saa irti mutta pitää viedä lämpimään että se muovi pehmenee sen verta että saa väänneltyä ulos uristaan. Saattaa olla silloinkin tiukassa, mulla oli liimattu kiinni jollain ihme mönjällä ja sai ihan tosissaan repiä auki.

Isompaa suutinta tuskin kannattaa hommata, kyllä mullakin 85 toimii ihan hyvin, oli sitten paikallaan vakiosuodatin tai power filtteri.

Eipä noilla mainituilla "vireillä" vielä kummoisia saa aikaan joten ei mikään yllätys ettei kulke sen kummemmin kuin ennenkään..

Coastside

#597
Vaihdoin uuden kiinalaisen orkkisvarin 6 g rulilla ja ilman kupin taustalevyä ja bando hihnalla. Ajotuntuma muuttui selvästi ja kihtyvyys aleni ja huipusta en tiedä kun se mittari kastui ja lopetti toiminnan.
Vanhalla etuvarilla ajoin noin 14000. Oli yhä käyttökuntoinen. Sen alkuperäinen takavari ei ilm. ollut koskaan kunnossa.

Ajossa tuntuu aaltoina tuleva jurraava tärinä tasaisessa matkanopeudessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MorgO

Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.04.10 - klo:08:10
Joo, kyllä sen saa irti mutta pitää viedä lämpimään että se muovi pehmenee sen verta että saa väänneltyä ulos uristaan. Saattaa olla silloinkin tiukassa, mulla oli liimattu kiinni jollain ihme mönjällä ja sai ihan tosissaan repiä auki.

Isompaa suutinta tuskin kannattaa hommata, kyllä mullakin 85 toimii ihan hyvin, oli sitten paikallaan vakiosuodatin tai power filtteri.

Eipä noilla mainituilla "vireillä" vielä kummoisia saa aikaan joten ei mikään yllätys ettei kulke sen kummemmin kuin ennenkään..
niinnomut eikai noitten osien pitäis 10km/h huippunopeuttakaan viedä??

tommi

Lainaus käyttäjältä: MorgO - 26.04.10 - klo:15:26

niinnomut eikai noitten osien pitäis 10km/h huippunopeuttakaan viedä??

Saattaa hyvinkin viedä. Minkäs painoiset rullat siinä uudessa varissa on nyt?